Oke..ik heb even een probleem met mijn CV in mijn BX. Deze is achteraf ingebouwd met orginele CV maar…bedrading is dus niet orgineel.
Orginele CV (van links van rechts)
Bruin - Wit - Groen(2x groen) - Rood(2x rood..de 1e loopt over in 2 groene) - Grijs - Niks - Grijs (als het goed is)
Nu ben ik een beetje aan het ontleden geweest
Bruin..constant 12V
Wit (ws massa?)
Voorderest kom ik er niet helemaal uit..
De nieuwe CV…:
Rood = Constant 12v
Zwart = massa
Positieve puls: Negatieve puls: losse deurmotoren:
Groen/paars +12v massa +12v
Groen/wit isoleren isoleren massa
groen sluiten sluiten sluiten motor groen
blauw/paars +12v massa +12v
blauw/wit isoleren isoleren massa
Blauw open open open motor blauw
Ik word bijna kleurenblind..ben op elektro gebied echt een kneus..wie helpt?
Re: Feest! Universele afsb CV
Ijs schreef:Oke..ik heb even een probleem met mijn CV in mijn BX. Deze is achteraf ingebouwd met orginele CV maar…bedrading is dus niet orgineel.
Orginele CV (van links van rechts)
Bruin - Wit - Groen(2x groen) - Rood(2x rood..de 1e loopt over in 2 groene) - Grijs - Niks - Grijs (als het goed is)
Nu ben ik een beetje aan het ontleden geweest
Bruin..constant 12V
Wit (ws massa?)Voorderest kom ik er niet helemaal uit..
De nieuwe CV…:
Rood = Constant 12v
Zwart = massaPositieve puls: Negatieve puls: losse deurmotoren:
Groen/paars +12v massa +12v
Groen/wit isoleren isoleren massa
groen sluiten sluiten sluiten motor groen
blauw/paars +12v massa +12v
blauw/wit isoleren isoleren massa
Blauw open open open motor blauwIk word bijna kleurenblind..ben op elektro gebied echt een kneus..wie helpt?
Zie voor de echte kleuren de codes rondom de originele module 90 (rechtsboven) schema en legenda. Wat er bij jou aan geknutseld is weet alleen degene die dat gedaan heeft.
Maar als je echt zo’n kneus bent, sja, wat wil je er dan mee?
Ich bin ein Breaker
Aj, heb het CV schema van Citroën nog niet doorgelezen maar als het echt zo’n ramp is in jouw auto dan is het misschien handiger om alles door te meten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Veel succes!!!
Ik ben ook bezig met inbouwen van radiografische ab. Bij mij zat er infrarood in met extra module voor aansturing van knipperlichten. Helaas zijn bijna alle interieurdraden groen. Kan dus alles gaan doormeten wat nou wat is. pffffffffffffffff
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De kortste klap; alle draden even opnieuw trekken, dan hoef je niet in een ander zijn rommel te werken.
En je bent waarschijnlijk net zo snel klaar, alleen is het veel minder frustrerend werken.
Kan ook, als je halverwege bent en je bent achter welke draad nou waarvoor is dan is het wel frustrerend dat je alles opnieuw aanlegt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
karel schreef:
Maar als je echt zo’n kneus bent, sja, wat wil je er dan mee?
Soms toch een te groot ego
patje74 schreef:De kortste klap; alle draden even opnieuw trekken, dan hoef je niet in een ander zijn rommel te werken.
En je bent waarschijnlijk net zo snel klaar, alleen is het veel minder frustrerend werken.
Opnieuw trekken..neeeehee
Maar ik wil dus weten..welke draad zorgt voor het openen van de deur, en welke dicht..welke voor stroom naar deuren..etc?
dan pak je je dradenbos…zet je de multimeter erop…en dan doe je je deuren open en dicht met de sleutel(CV werkt wel?)
Niets af te lezen? dan ga je naar de volgende draad…
Ik heb zelf ook een schruft hekel eraan om nieuwe draden te trekken hoor
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ijs schreef:Maar ik wil dus weten..welke draad zorgt voor het openen van de deur, en welke dicht..welke voor stroom naar deuren..etc?
De dooddoener van de dag; meten is weten. Zo moeilijk kan dat niet zijn toch?
Alleen als je weet wat je meet…
Erik zegt dat ie een kneus is op electro gebied dus ik denk dat ie al iemand moet inschakelen om hem met een multim meter overweg te helpen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik ga zelf waarschijnlijk de gehele bedrading voor de elektrische ramen en centrale deurvergrendeling opnieuw leggen, maar dat heeft ook met het feit te maken dat ik met de auto het circuit op ga en er dus geen spaghetti in de auto moet liggen.
Waarop ik mij afvraag wat je met elektrische ramen moet op een circuit ...
laat me meet kastje nou net dood zijn, even nieuwe fixen…
We zijn weer 1 zekering verder…
Ik heb hier nog een radiografisch kastje liggen dat aan dat relaiskastje van de CV geknoopt zit (middentunnel). Uit dat relaiskastje komen een paar draden (duh…)... 2 opmerkingen hierover:
1. de draden staan duidelijk uitgelegd in de vraagbaak bij elektrische schema’s
2. aan die MEGA stekker die aan dat kastje zit, zitten op 2 plekken 2 draden in 1 stekkertje. Voor zover ik kan herinneren zijn die 2 draden voor openen resp. sluiten van de deuren.
bruine draad is meen ik de aarde, en de draad naast de bruine is meen ik de plus, maar.. 100% zeker ben ik niet. Als je aardig op MSN vraagt zoek ik het voor je uit