Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
vanmorgen heb ik mijn ds naar een andere stalling gebracht.
tot vandaag stond ze hier in mijn woonplaats in een parkeerkelder onder een bejaardenhuis
ik had wel een starthulpje nodig om haar tot leven te wekken, maar met een startkabeltje erop was ze zo weer paraat.
aangezien ik nu toch ff niet met de ds de weg op ga heb ik haar in een goedkopere stalling ondergebracht, die wel wat verder van mijn huis is.
de oude stalling koste me 45 euro per maand de nieuwe 25 . scheelt toch weer lekker.
het leuke is is dat de eigenaar van de nieuwe stalling zelf ook een auto gek is. een ex-bloembollenboer die zijn schuur nu gebruikt als autostalling.
de 404 is van hem zelf .
voor die 25 euro zet ie ook regelmatig de accu onder de lader en houdt ie de bandjes op spanning.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Is die staal constructie speciaal voor dat doel (auto’s stallen) ontworpen of was het al een bestaand iets voor de bollen?
- ID/DS D-Super
speciaal zo gemaakt
- ID/DS D-Super
onderaanstaan is wel makkelijker, kan ik makkelijker in en uit rijden.
Hoe doet ie dat met de boven staande auto’s?
- ID/DS D-Super
met een mooie oprijplaat. daar zet je je auto op, die kan ie oppakken met een flinke heftruck, dan zet je hem voor het gat waar je auto inmoet en rol je de auto in het gat.
Heb je ook foto’s van het in-en uitrijden van auto’s op de bovenverdieping ? Dat lijkt me wel leuk om te zien namelijk. Ik zou graag weten hoe die constructie in elkaar zit.
Schijt aan originaliteit.
de pa van een oude klasgenoot van me heeft een bergingsbedrijf (Direcks, bekend in (Zuid-)Limburg) en die hebben een heftruck met een hele grote plaat ervoor, auto erop, vorken omhoog en de auto hangt een paar meter in de lucht…
Hele constructie hebben ze zelf gemaakt, maken ook hun eigen bergings-auto’s (kopen een vrachtwagen en bouwen die om…)
Direcks bekend, nou eerder berucht, als die komen dan rijdt je auto niet meer (da`s balen) of wordt ie afgesleept op aanwijzing van de politie (da`s harder balen). Voor de rest best wel toffe gasten, hebben me al `n paar keer goed geholpen.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)