Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
en het is gelukt! met de verfföhn het pomphuis goed heet gemaakt en toen wilde de plug er wel uit (nog steeds met moeite, maar ja..).
ondertussen zit de pomp er ook weer op. Viel allemaal wel mee uiteindelijk.
en dan nu project ‘nieuw plaatwerk, dak en getint glas’
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nu ik een watertemperatuurmeter heb , waar moet de wijzer zich bevinden, stadse ritjes met deze temperatuur lieten hem ong in het midden staan, na een stukje snelweg en daarna stad, klom ie wat op naar boven. Lijkt me ok toch?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
woutersmits schreef:nu ik een watertemperatuurmeter heb , waar moet de wijzer zich bevinden, stadse ritjes met deze temperatuur lieten hem ong in het midden staan, na een stukje snelweg en daarna stad, klom ie wat op naar boven. Lijkt me ok toch?
Yep Prima!
Contact af bungelt ie in het midden. Contact aan met motor koud floept ie naar beneden om dan mooi snel omhoog te lopen. ALs je het in de gaten houdt ZIE je de thermostaat openen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
woutersmits schreef:nu ik een watertemperatuurmeter heb , waar moet de wijzer zich bevinden, stadse ritjes met deze temperatuur lieten hem ong in het midden staan, na een stukje snelweg en daarna stad, klom ie wat op naar boven. Lijkt me ok toch?
Wat een luxe een water temperatuur meter…..
Dan heb je zeker ook een olie druk lampje en nog meer van dat soort zaken.
Ik moet het stellen met slechts een laad controle lampje en zekeringen heb ik al helemaal niet
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
haha, nee hoor,
alleen een originele watertemp meter ingebouwd. voor de rest gewoon standaard crisis. (zelf geen alarmlichten… )
weet iemand die nog te koop? die op marktplaats zijn voor mijn neus verkocht.
woutersmits schreef:haha, nee hoor,
alleen een originele watertemp meter ingebouwd. voor de rest gewoon standaard crisis. (zelf geen alarmlichten… )
weet iemand die nog te koop? die op marktplaats zijn voor mijn neus verkocht.
Helaas, geen idee. dat soort dingen zoek ik al helemaal niet naar, want mijn accu komt hiervoor 6 volt te kort.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
RobH schreef:woutersmits schreef:haha, nee hoor,
alleen een originele watertemp meter ingebouwd. voor de rest gewoon standaard crisis. (zelf geen alarmlichten… )
weet iemand die nog te koop? die op marktplaats zijn voor mijn neus verkocht.Helaas, geen idee. dat soort dingen zoek ik al helemaal niet naar, want mijn accu komt hiervoor 6 volt te kort.
kun je dan geen alarmlichten aansluiten?
woutersmits schreef:kun je dan geen alarmlichten aansluiten?
Mij is niet bekend dat er voor 6 volt auto’s zulke luxe dingen bestaan. Je hebt hiervoor een of ander speciaal relais nodig of een doosje vol met electronica. Voor 12 volt systemen is er genoeg op de markt, maar voor 6 volt moet je het toch allemaal zelf maken.
Zo heb ik b.v. de verlichting van mijn aanhanger helemaal omgebouwd naar led’s, want met 6 volt lampen deed de boel het niet echt goed meer. gewoon niet genoeg vermogen.
Oh jee, dit lijkt een nieuw draadje te gaan worden….
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
volgens mij is er niet veel meer dan een relais voor nodig.. , er zullen ook wel 6 volt tempvoelers zijn denk ik.. maar ja dan krijg je wel niet originele meters/knopjes in de dash…
woutersmits schreef:volgens mij is er niet veel meer dan een relais voor nodig.. , er zullen ook wel 6 volt tempvoelers zijn denk ik.. maar ja dan krijg je wel niet originele meters/knopjes in de dash…
Nu ik er zo over nadenk heeft mijn broer in zijn traction wel een water temperatuur meter ingebouwd, dus dat moet bij mij ook kunnen.
Waar al die metertjes komen moeten weet ik niet.
Het koprevisie bedrijf raadde mij wel aan een oliedruk meter te monteren.
Nog maar een nachtje over slapen..
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
deze winter gaat mijn d een nieuw jasje krijgen, nieuwe deuren, achterschermen en kofferklep. Ook heb ik een nieuw dak aangeschaft om meteen mee groen te laten spuiten en later te monteren. Maar ik heb ook nog een vinyldak met een opendakkie er in (iets van hollandia ofzo?) Die schuift onder het dak weg dus er moet dan ook een gespannen hemeltje in.
Nu de vraag: zijn die dakjes nog te restaureren? of is de kans groot dat ie altijd blijft lekken?
woutersmits schreef:deze winter gaat mijn d een nieuw jasje krijgen, nieuwe deuren, achterschermen en kofferklep. Ook heb ik een nieuw dak aangeschaft om meteen mee groen te laten spuiten en later te monteren. Maar ik heb ook nog een vinyldak met een opendakkie er in (iets van hollandia ofzo?) Die schuift onder het dak weg dus er moet dan ook een gespannen hemeltje in.
Nu de vraag: zijn die dakjes nog te restaureren? of is de kans groot dat ie altijd blijft lekken?
Bij mij is het dak (na restauratie) waterdicht
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
citrods schreef:woutersmits schreef:deze winter gaat mijn d een nieuw jasje krijgen, nieuwe deuren, achterschermen en kofferklep. Ook heb ik een nieuw dak aangeschaft om meteen mee groen te laten spuiten en later te monteren. Maar ik heb ook nog een vinyldak met een opendakkie er in (iets van hollandia ofzo?) Die schuift onder het dak weg dus er moet dan ook een gespannen hemeltje in.
Nu de vraag: zijn die dakjes nog te restaureren? of is de kans groot dat ie altijd blijft lekken?Bij mij is het dak (na restauratie) waterdicht
Ik denk dat ik ‘m eens tevoorschijn vis, even inventariseren (en het merk controleren).
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als je nog een watertemp zoekt laat maar effe weten
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.