Kun je in een ZX zónder eventueel een afstandsbediening voor de sloten inbouwen?
Zoja, wat gaat dat dan kosten en hoe werkt dat dan en hoe bouw je dat in?
Heeft iemand dat al eens eerder gedaan?
Jos van der Voort
Neem aan dat je bedoelt dat je al Centrale Deurvergrendeling heb op je ZX en deze wil uitbreiden met een afstandsbediening???
Hiervoor zijn Plug&Play; setjes te koop voor c.a. €90, incl. de module en 2 afstandsbedieningen. Het werkt heel simpel, zoek het relais van je CV op, haal deze unit eruit en prik de nieuwe module erin, en voila je kan de deuren met de bijgeleverde AB openen/sluiten . Ik weet niet waar de unit bij de ZX precies zit, dacht achter/onder het dashbordkastje. De handleiding van het setje dat ik heb vermeld dat het voor de ZX, 306 en Evasion is, Xantia staat er niet bij, maar daar werkt het ook prima op
Je heb ook duurdere setjes, waarbij je een extra draadje moet trekken naar het relais van je knipperlichten. Hiermee kun je de lichten laten knipperen als je de deuren open/dicht doet.
Ik bedoel dus een ZX zonder centrale vergrendeling. Maar als ik lees dat alleen de afstandsbediening al 90 euri is dan is het waarschijnlijk een veel te dure optie.
Mijn zoon wil een ZX kopen maar dan is-ie waarschijnlijk beter af door een ZX te kopen waar dit al inzit.
Jos van der Voort
90 Euro is voor een Plug & Play setje, andere setjes zijn goedkoper.
Je heb zelfs complete setjes met motortje, bekabeling, electronica en 2x AB voor minder dan 90 euro, maar dan moet je alles zelf inbouwen. Het is dan passen en meten om het er netjes in te krijgen, is een klusje waar je wel effe zoet mee. Het is inderdaad beter om een ZX te kopen waar al CV in zit, de 90 euro voor de P&P set is veel, maar je heb er zoveel plezier van
Mijn zoon wil een ZX kopen maar dan is-ie waarschijnlijk beter af door een ZX te kopen waar dit al inzit.
ik heb een 16v met alles er op en aan en een 1.9d waar ook alle opties op zitten te koop staan. :51
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Zal het doorgeven maar ik geloof dattie rond is met een Golf….
Of is dat vloeken in de kerk?
Jos van der Voort
ieder z’n keuzes natuurlijk maarja het blijft een golf
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
ZX-Enschede schreef:Zal het doorgeven maar ik geloof dattie rond is met een Golf….
Of is dat vloeken in de kerk?
Hier op het forum wel
Als het geen al te nieuwe Golf is, komt hij er wel achter wat hij mist.
Iedereen wil een Golf, terwijl een ZX kwalitatief veel beter em gewoon veel meer waar voor zijn geld bied.
Verrader!!
Jos van der Voort
Centrale vergrendeling is goed zelf in te bouwen, maar een ZX kopen waar dit al op zit is altijd beter.
De meeste ZX’en op de reflext na geloof ik, zijn voorbereid op centrale vergrendeling (voorbereid tot aan de deuren). Als je van een sloop ZX de motortjes en de kabelboompjes uit de deur haalt is het plug en play. De kabel voor de CV bestuuringsunit zat bij mijn allure onder het dashboard verstopt. De slotmechaniekjes vervangen (sloten zelf niet, kunt gewoon dezelfde sleutel bijven gebruiken) voor de electrische versie en de kabelboomjes in de deuren vervangen (ook plug en play, stekker los, kabels er uit, stekker in, kabels vast) é voila, je hebt CV.
Wat betreft de keuze voor een golf…
Tja, sommige mensen spelen liever vlag op ‘n stontschip…
Tja, tja…
(*&@#$^&#%!!!
Greetz
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP