zandvoorta schreef:Maar wel een vreemde vergelijking, een goede xantia koop je voor een paar duizend euro, voor een goede picasso ga je meer richting de 10 duizend euro…..
Hangt er toch echt vanaf wat voor een Xantia je op het oog hebt. In dit geval is het verschil ca 1000 euro. En dan moeten er argumenten zijn waarom die Picasso die 1000 euri meer mij dat waard is.
:susp :susp
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Volgens mij heb je de beslissing al genomen dus waarom zou ik nog verdergaan?
Ik heb 2,5 jaar en 70 dkm in een xantia break (‘98, veel opties) gereden en nu de picasso maar zou voor geen goud terugwillen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Picasso. Tuurlijk,een Xantia rijdt fijn, maar is te duidelijk een auto van de vorige generatie. Helemaal voor het jonge gezin is de Picasso gewoon een ideale auto. Ruim, waardevast, technisch net even wat meer doorontwikkeld. Maak eens een proefrit… Het veercomfort ligt echt op een hoog niveau. En ach, van die bollen kun je toch genieten in je CX…
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mijn vader heeft 4 jaar een picasso hdi gehad, war ik ook veel kilometers in gemaakt heb, en ik moet zeggen dat ik het ook een heel erg fijne en leuke auto vind!
nog een keer mee op en neer gegaan naar München, en dat lukte op een tank met zoveel mogelijk 170 op de cruise control. mijn vader haalde het 2 keer op en neer met 1 tank
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Martijn de Ruijter schreef:Picasso. Tuurlijk,een Xantia rijdt fijn, maar is te duidelijk een auto van de vorige generatie.
Wat de een vooruitgang noemt, is voor de andere achteruitgang. Een subjectief argument dus. Maar ik denk dat er geen ander soort argument bestaat in in deze kwestie.
Als ik vanuit mijn BX in mijn GS stap, noem ik dat vooruitgang. Vanuit een Xantia naar de BX ook.
De sfeer is simpelweg anders. En dat de Picasso technisch meer van deze tijd is ten opzichte van een Xant, laat mij ersoonlijk volledig koud. In de praktijk zijn er weinig zaken waaraan je dat zult merken.
Ga gewoon proefrijden, streep de voors en tegens tegen elkaar weg en maak een keuze.
Ik ben benoeuwd!
citroenc2 schreef:
waarom geen 2e cx
tsja er staat in leerdam een hele mooie rooie maar de vrouw wil daar niet aan.
Maar goed de Prestige is goed gekeurd dus ik ben een gelukkig man.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Martijn de Ruijter schreef:Picasso. Tuurlijk,een Xantia rijdt fijn, maar is te duidelijk een auto van de vorige generatie. Helemaal voor het jonge gezin is de Picasso gewoon een ideale auto. Ruim, waardevast, technisch net even wat meer doorontwikkeld. Maak eens een proefrit… Het veercomfort ligt echt op een hoog niveau. En ach, van die bollen kun je toch genieten in je CX…
Gr Martijn
Zei de man met de 2 xmmen, een jong gezin.
Ik heb trouwens al eens gereden in een Picasso, reed okay maar ik weet het niet ik miste een beetje, tsja iets, ik weet het niet, karakter?
Kben er nog niet uit.
Rijd nu trouwens even in een BX Progress, tsjee niet verkeerd. Alleen de kleur, groen is niet mijn favoriet.
fifty - fifty wordt wel lastig zo!
grt Remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
@ Patje.
Ik denk dat jij meer een liefhebber bent dan ik!
van een xantia naar een bx snap ik niet helemaal, want ik vind de BX tov een Xantia een kraakbak! (sorry bram! ops: )maar okay…
Als ik morgen de Picasso kan omruilen voor een goede CX zou ik het doen!
Die echtscheiding neem ik dan maar voor lief
René van Maren schreef:van een xantia naar een bx snap ik niet helemaal, want ik vind de BX tov een Xantia een kraakbak! (sorry bram! ops: )maar okay…
IK wel !
Jij hebt nooit in een BX gereden (nooit in bezit gehad dus), laat staan meerdere jaren erin rond getuft.
Dus kun jij ook niet de vergelijking maken tussen een BX en Xantia.
Maar ik zeg je….dat ALS je eens een tijd in een (luxe) BX rijdt….je zo gewend raakt aan het karakter (: wegligging, veercomfort, verbruik, Zitcomfort !... enz.) dat je dit merkt als je weer in een Xantia stapt.
Ik ben overigens beslist niet de enige die dat gedaan heeft, er zitten meer BX-freaks hier die weer van een Xantia zijn over gestapt op een BX, ook al wisten ze drommels goed welke voordelen een Xantia heeft t.o.v. de BX.
Bij mij wogen die voordelen niet op tegen de nadelen….ik hoef ze denk ik niet meer te herhalen.
16 minuten…je wordt langzaam
We zitten fftopic
Het moet over de xsara/Xantia gaan!
Laat ik er dan nog ff dit tegen Bram over zeggen,
Ik heb in 2 bxen gereden..en ze rijden heerlijk hoor!
Maar één ding vergis je je in, jij hebt talloze BX-en gehad, en ging toen naar een Xantia….
Ik begon met de Xantia, en die vind ik toch heel lekker rijden (Dat zeg ik, ik vind de BX iets meer gedateerd, maar doet het goed)
De C5 daarintegen (heb in die van menno gereden 2,2hdi) Dat was weer een flinke stap hoger hoor!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Remco H. schreef:Martijn de Ruijter schreef:Picasso. Tuurlijk,een Xantia rijdt fijn, maar is te duidelijk een auto van de vorige generatie. Helemaal voor het jonge gezin is de Picasso gewoon een ideale auto. Ruim, waardevast, technisch net even wat meer doorontwikkeld. Maak eens een proefrit… Het veercomfort ligt echt op een hoog niveau. En ach, van die bollen kun je toch genieten in je CX…
Gr Martijn
Zei de man met de 2 xmmen, een jong gezin.
En een Peugeot 307 break waar alle familieritjes mee worden gemaakt, CX rijder!
Remco H. schreef:
Ik heb trouwens al eens gereden in een Picasso, reed okay maar ik weet het niet ik miste een beetje, tsja iets, ik weet het niet, karakter?
Dan had je vast geen caractère-uitvoering….
Gr Martijn
Zo zo meneer de Ruijter een 306
grt remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Remco H. schreef:Zo zo meneer de Ruijter een 306
grt remco
Nee…. 307 break, van én voor de vrouw in de lease. Voor dat geld was toen (eind2002) de Picasso niet te leasen, en een C3 werd ons echt te klein. Dan maar een Peugeot, en das ook geen straf. En nee, als ik die auto rij dan mis ik de ‘bollen’ niet, hoewel deze nog wat straffer is afgeveerd dan jouw ZX break….
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:Martijn de Ruijter schreef:Picasso. Tuurlijk,een Xantia rijdt fijn, maar is te duidelijk een auto van de vorige generatie.
Wat de een vooruitgang noemt, is voor de andere achteruitgang. Een subjectief argument dus. Maar ik denk dat er geen ander soort argument bestaat in in deze kwestie.
Als ik vanuit mijn BX in mijn GS stap, noem ik dat vooruitgang. Vanuit een Xantia naar de BX ook.
De sfeer is simpelweg anders. En dat de Picasso technisch meer van deze tijd is ten opzichte van een Xant, laat mij ersoonlijk volledig koud. In de praktijk zijn er weinig zaken waaraan je dat zult merken.Ga gewoon proefrijden, streep de voors en tegens tegen elkaar weg en maak een keuze.
Ik ben benoeuwd!
zoiets heb ik eigenlijk ook bij Xsara naar C4 C4 is veel harder dus eigenlijk achteruitgang
van de Picasso moest ik eerst niks hebben, maar de vormgeving is me wel meer gaan aanspreken. vooral het 2de model vind ik wel mooi.
(ik zal hem niet kopen aangezien ik nog steeds niet van hoge auto’s hou)
Xantia zal ongetwijfeld een goede auto zijn, maar deze doet mij -net als de C5- eigenlijk te weinig
BX (luxe uitvoeringen) weer wel
en tja volgens mij kan je met het budget van een Picasso ook een C5 aanschaffen
is overigens Xsara type 2/3 geen optie voor vervangen?
2.0 16v Exclusive break
of natuurlijk XM
Wegens omstandigheden gaat er helaas niets gebeuren.
Ondanks de stand was het toch een Xantia geworden.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.