Beste mensen,
Was ik net weer erg tevreden met m’n geliefde BX, krijg je dit…. olieverbruik: 1,5 liter over de laatste 856 km. Da’s niet goed hee?
NU is mijn vraag: waar komt dat vandaan? ik heb geen borrelende koelvloeistof, geen koelvloeistofverbruik en geen rookwolken.
Nu heb ik hier en daar wat opgevangen over klepseals, kan dat het probleem zijn?
Het is een 16 TGI van 1992, met monopoint-injectie.
Help!
Yep, klepseals, het rubber wordt hard. Verder ook de rubber ringetjes van de oliegalerij boven je kleppen die hard worden. Mijn garage houder had die ringetjes vervangen, hij liet de oude zien, het was net aardewerk. En er zullen vast no wel meer rubber ringetjes in een motorblok zitten?
Komt me bekend voor. Lees mijn ervaringen maar even:
http://cfnl.l3e.nl/viewtopic.php?t=1592&start=12
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Wat is de reden eigenlijk dat die klepseals hard worden? gewoon ouderdom, slijtage, te lang stilgestaan of te veel stadsritjes :
Olie verbruik heb ik ook hoor, maar ja dat heb je met rijden in een oude auto…. als het echt te erg wordt ga ik wel voor een oplossing kijken… gewoon niet te hard optrekken in z’n 1 en andere versnellingen, dan gaatie nl. olie zuipen (althans mijn ervaring)...
ZX1.4i schreef:Wat is de reden eigenlijk dat die klepseals hard worden? gewoon ouderdom, slijtage, te lang stilgestaan of te veel stadsritjes :
Bij mijn weten ouderdom/slijtage. Kijk maar eens naar het rubbertje van je lekkende kraan, of van je tuinslangkoppeling. Kun je nagaan wat zo’n rubbertje heeft te verduren in een verbrandingsmotor
Nou laat ik maar afkloppen, gelukkig verbruikt mijn auto iets van 0,5 liter op de 10.000km, dus het valt wel mee met mijn 12 jaar oude ZX.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mijn olieverbruik is ook prima… heb nog geen afname gemerkt sinds ik de auto heb, sinds mei 2004. En de auto heeft 224K KM gereden.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Heeft iemand bij Jan van Gompel al eens die klepsteelrubbers laten vervangen? Wat was het bijbehorende prijskaartje?
Mijn turbodiesel stoot het laatste halfjaar soms ook aardig wat blauwe rook uit, alhoewel het olieverbruik nog steeds heel bescheiden is (ik schat zo’n 1 liter per 10.000 km).
winnetou schreef:Heeft iemand bij Jan van Gompel al eens die klepsteelrubbers laten vervangen? Wat was het bijbehorende prijskaartje?
Mijn turbodiesel stoot het laatste halfjaar soms ook aardig wat blauwe rook uit, alhoewel het olieverbruik nog steeds heel bescheiden is (ik schat zo’n 1 liter per 10.000 km).
Het enige dat ik weet, is dat Jan van Gompel de cilinderkop normaliter niet demonteert om de klepsteelrubbers te vervangen en dat scheelt aanzienlijk in de arbeidsuren.