Remservo nieuw of 2dehands?
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 29 juli 2006 04:11 AM

Met hulp van “Karel” ben ik erachter gekomen dat er wat mis is met de remservo van mijn BX 19 GTI.
Nu zit ik met een paar vragen:

Wat is het beste? Op de slopp kopen of nieuw?

En maakt het uit van welk type? Of moet het persé van een GTI zijn?

Ook moet ik mijn remschijven vervangen en ik zit erover te denken om er Xantia-schijven op te zetten. (Gelezen ergens anders op dit forum)
Is dit makkelijk te doen of moeten er veel aanpassingen gedaan worden?

Hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.

Gr. Ronald

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 29 juli 2006 01:11 PM
  [ # 1 ]

Re: Remservo nieuw of 2dehands?

ronaldelzinga schreef:

En maakt het uit van welk type? Of moet het persé van een GTI zijn?

Dat maakt niet uit. Er zijn twee soorten remservo’s, het vroege en het latere type. Het omslagpunt voor die twee is oktober 1988. Verder zijn ze helemaal uitwisselbaar. Je kunt zelfs vroeg en laat uitwisselen schijnt het maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 29 juli 2006 01:43 PM
  [ # 2 ]

Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.

Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.

Heel erg bedankt!

Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!

Gr. Ronald

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 juli 2006 02:12 PM
  [ # 3 ]
ronaldelzinga schreef:

Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.

Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.

Heel erg bedankt!

Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!

Gr. Ronald

Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ronaldelzinga
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006

- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gepost: 29 juli 2006 02:21 PM
  [ # 4 ]

Karel,

Dus dat spoelen kan dat probleem dus ook verhelpen?
Dat had ik dus niet begrepen.

Maar nee, dat spoelen is nog niet gebeurd.
Binnekort. Dan proberen we dat eerst wel.

Bedankt!

Gr. Ronald

Mijn motto: Aldoende leert men… Wink points

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 juli 2006 04:53 PM
  [ # 5 ]
ronaldelzinga schreef:

Karel,

Dus dat spoelen kan dat probleem dus ook verhelpen?
Dat had ik dus niet begrepen.

Maar nee, dat spoelen is nog niet gebeurd.
Binnekort. Dan proberen we dat eerst wel.

Bedankt!

Gr. Ronald

Yep, moet je zeker doen. Zie ook het andere topic (“remmen vaag” geloof ik) over spoelen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 juli 2006 03:14 PM
  [ # 6 ]
karel schreef:
ronaldelzinga schreef:

Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.

Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.

Heel erg bedankt!

Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!

Gr. Ronald

Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.

Ben zelf niet overtuigd dat een 1400 remservo minder te lijden heeft gehad, het ligt toch altijd aan de rijstijl. Het verschil in massa tussen een crisis 1360 cc en een 4x4 Break is misschien net wat meer dan 130 Kg. Om nou te zeggen dat iedereen met een snellere BX ook altijd harder rijdt waardoor ie harder moet remmen… Ik reed vaker rap door met m’n 14 TE dan met m’n Digit.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 juli 2006 08:51 PM
  [ # 7 ]
Alcyone schreef:
karel schreef:
ronaldelzinga schreef:

Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.

Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.

Heel erg bedankt!

Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!

Gr. Ronald

Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.

Ben zelf niet overtuigd dat een 1400 remservo minder te lijden heeft gehad, het ligt toch altijd aan de rijstijl. Het verschil in massa tussen een crisis 1360 cc en een 4x4 Break is misschien net wat meer dan 130 Kg. Om nou te zeggen dat iedereen met een snellere BX ook altijd harder rijdt waardoor ie harder moet remmen… Ik reed vaker rap door met m’n 14 TE dan met m’n Digit.

Of het zoveel scheelt, sja, lastig te zeggen. Gevoelsmatig wel; de schijven en blokken gingen bij de turbod amper een jaar mee, bij de 14 heb ik ze geloof ik 1 keer laten vervangen in de goeie ton die ik ermee gereden heb.

Of je remservo daar heel veel van merkt is maar de vraag, al is het aantal flinke remacties met een sterkere motor toch echt wel wat forser dan met een 1400, zelfs al rijd je dóór.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 juli 2006 08:53 PM
  [ # 8 ]

Slecht argument op zich, maar hebben de voor-stemmers zich overigens wel eens verdiept in de nieuwprijs van een remservo?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
dezure
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 02-08-2010

- BX 1.9 Gti automaat
Gepost: 14 augustus 2010 11:13 PM
  [ # 9 ]

Ik keek voor de mijne op Marktplaats en vond een 16V servo (wat prima werkt op mijn wagen nu) voor 40€
Het verhaal was dat de verkoper het maar een half jaar gebruikt had.
Hoe dan ook het werkt prima.
Er stonden op de oude en de nieuwe wel andere cijfers maar de off. dealer zei dat dat niks uitmaakt.

Avec avec

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 15 augustus 2010 07:05 PM
  [ # 10 ]
karel schreef:
ronaldelzinga schreef:

Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.

Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.

Heel erg bedankt!

Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!

Gr. Ronald

Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.

Karel, wat bedoel je hier precies met ‘sissen’? Als he het pedaal intrapt, dat je een zompig geluid hoort?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 augustus 2010 07:07 PM
  [ # 11 ]

Dat je precies de LHM hoort stromen Wink

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 15 augustus 2010 07:50 PM
  [ # 12 ]

Ik heb op de sloop voor 2 tientjes een klep uit een Xantia gehaald. Wel ff oppassen, liepen nog wat leidingen waar druk op bleek te staan Very Happy

Profiel  
 
dezure
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 02-08-2010

- BX 1.9 Gti automaat
Gepost: 15 augustus 2010 07:56 PM
  [ # 13 ]

‘Een klep’,...ja ja… huh

Avec avec

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook