Hallo,
Mijn linkerkoplampglas (scrabble!) is daarnet gesprongen. Behoorlijk spectaculair, allemaal witte spetters rond je! Het gebeurde toen ik een borduur opreed…
Maar bon, ik heb eens vlug gekeken en geen aanbieding voor zo’n glas gevonden bij iddstechnique. Weet iemand toevallig een linkerkoplampglas derde type staan, en wat zou dat moeten kosten? En om een en ander te monteren moet de ganse voorvleugel er af neem ik aan?
ik heb er nog wel een liggen. Merk: Marchall
Als dat dat met het vosje is, is dat hetgeen ik ook heb! Wat moet dat kosten aub?
Kan het kwaad als ik met dat kapot glas aan 90 km/u rij? Of moet ik dat afdekken met doorzichtig plastiek, tot zolang mijn glas hersteld is.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Op zich kun je aangehouden worden door de politie, omdat het gevaarlijk is voor voetgangers etc. bij een aanrijding.
fluidphreak schreef:Op zich kun je aangehouden worden door de politie, omdat het gevaarlijk is voor voetgangers etc. bij een aanrijding.
Nee, dan zijn die mooie rubberen puntige stootblokken een stuk fijner voor de wandelende medeweggebruiker
Animal triste post coitum
Van de politie trek ik mij niet echt iets aan, als oldtimer moet die auto toch niet naar de keuring en dus niet echt ‘in orde’ zijn. Ik zit zelf meer in met de DS zelf, en de wind die aan 100 km/u in mijn koplamp terecht komt… Kan dat kwaad?
Heb er geen ervaring mee, maar volgens mij kan er hier niet veel gebeuren. Amerikaanse koplampen zitten toch ook niet achter glas. Zal misschien wel een iets ander systeem zijn, maar toch.
Nog even ... koplampglas is onder weg.
Koplampglas zit erin! Wet van Murphy speelt mee: ik rij er vanavond voor de eerste keer mee, en zie dat het dimlicht van de vervangen koplamp kapot is! Is dezelfde lamp als het grootlicht, en ik zie niet echt dat er een wolfraam gesprongen is. Waar ligt het dan aan?
Ontdekt dat ook het standlicht van de rechterkoplamp niet meer werkt :s Ik had nochtans (Murphy!) gevraagd om direct àlle lampen te vervangen, dat kost toch zoveel niet. Maar da’s blijkbaar niet gebeurd…
Bijkomende vraag: heeft er nog iemand een stelschroef te koop voor een linkerkoplamp? Nu hangt de koplamp los, da’s natuurlijk ook de bedoeling niet…
Hoi,
Zeg, misschien een open deur, maar heb je zelf al eens geprobeerd om de stekkers los te maken en weer vast? Flikt mijn dame ook wel eens (meestal zo rond de apk….) om lampen te laten weigeren.
Waar ik ze bij een andere auto wegmik en vervang, weet ik bij de Ds beter. Eerst stekker los en weer vast. Helpt dat niet, dan de lampen onderling omwisselen, of omwisselen met een zeker goede lamp.
Tot nu toe leverde dat bij mij altijd werkende lampen op, zonder dat er eits vervangen hoefde te worden. Zoals je hier op het forum kunt lezen, laten de stekkerverbindingen het na 30 jaar wel eens een beetje afweten door corrosie….....
Succes ermee!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cocico schreef:
Bijkomende vraag: heeft er nog iemand een stelschroef te koop voor een linkerkoplamp? Nu hangt de koplamp los, da’s natuurlijk ook de bedoeling niet…
Is niet het rubberen verbindingstukje gebroken? Te koop bij chyparse.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De lamp kan ook los uit de steun geschoten zijn?
Heeft mijn dame ook aan de rechterkant vaak last van…...
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!