1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Ab zijn BX GTi (Aankoop + Onderhoud)
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 29 juli 2006 01:26 AM

Gister in Veenendaal een BX GTi opgehaald voor een maat van mij, na het meerijden in mijn auto was hij opslag gek van BX (logisch! Surprisedops: ). Hij zal topic binnenkort wel overnemen Wink

Zo stond hij op het net

- 226 000 KM
- RVS Einddemper
- Pioneer radio + boxen + cd wisselaar
- Sportvelgen

De minpunten waren de volgende:
- LHM Lekkage
- Lak was erg vaal/dof/roze
- Vuil en naar mijn idee wat achterstallig onderhoud
- niet werkende mistlampen
- motor die niet heel regelmatig loopt
- onderhoud niet volledig achterhaalbaar

De pluspunten:
- Goeie uitlaat van voor naar achter
- Staat goed op de banden net als de ADALS
- Interieur in nette staat
- nagenoeg geen roest!
- recentelijk koppelingsplaten vervangen
- MOMO sportstuurtje
- Geen olielekkage of olieverbruik
- Veert goed
- Rood (volgens SZ)
- Prijs

Aangezien Ab nog niet helemaal thuis is in autos en/of Bx’en heb ik aangeboden mee te gaan om voor hem te kijken. Ik maak dit topic dan ook even aan om onze voortgang te beschrijven!

27 Juli

De avond na aankoop dan maar gelijk even auto uitgezogen en begin gemaakt aan een fikse poetsbeurt

28 Juli

Aangezien onderhoud niet geheel duidelijk was (bijgehouden)...

GROTE BEURT

We zijn ‘s ochtends vroeg naar de brug gegaan waar ik gebruik van mag maken en hebben de volgende dingen vervangen

- Bougies
- Luchtfilter
- Brandstoffilter
- Oliefilter
- Olie

En..
- Ruitenwissers
- Nieuwe automatten
- Werkende mistlampen (tja, dan moeten de draden wel aangesloten zijn!)

Daarna de hele dag gepoetst, foto’s van resultaat moeten nog even gemaakt worden! De auto glimt als nooit te voren! Motor loopt overigens ook beter en trekt beter, toch ben ik niet helemaal tevreden over het vermogen. Iets wat mij helemaal niet aanstaat is vervangen van distributieriem over 3500 KM en vervangen van octopus (niks retourleiding!)

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 29 juli 2006 01:32 AM
  [ # 1 ]

Hé,  het is dan ook maar een GTI en geen 16v he…dat vermogen ben je niet kwijt,  dat heb je gewoon nooit gehad Wink

en mag ik even op de afkraak toer blijven? ja? mooi… enoge pluspunt is dat ie rood is Laughing  Surprisedops:

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 29 juli 2006 12:52 PM
  [ # 2 ]

Rood is op zich een mooie kleur maar zo gauw de auto wat ouder is en al helemaal vaal zul je in de toekomst aan de gang blijven met cleaneren…..krijg je er nooit meer helemaal uit, dat ligt aan de blanke lak die na verloop van jaren gewoon “op” is.

Ik kocht mijn RX-7 ook met een mooie rose Shocked kleur 3 jaar geleden en moet hem minimaal 2X per jaar heftig poetsen om de kleur weer goed te krijgen…..zet hem ‘n paar weken in de zon en je denkt dat je weer opnieuw kunt beginnen Evil or Very Mad  De enige oplossing is opnieuw spuiten en dikke laag blanke lak erover heen.

Het resultaat is wel bevredigend als je ermee klaar bent, irritant als dat rose na een tijdje weer door komt…...nadeel van rood helaas.
Wat dit aan gaat vind ik persoonlijk wit erg mooi en ook een dankbare kleur na een goede poetsbeurt.

Maar zo zie je dat een verwaarloosde auto na een grondige poetsbeurt behoorlijk kan opknappen. Ik kan daar ook uren (dagen) mee bezig zijn Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 29 juli 2006 03:38 PM
  [ # 3 ]

Als het aan mij ligt, krijgt deze auto geen kans om roze te worden…mijn TD krijgt elke 3 weken een poetsbeurt Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 juli 2006 03:41 PM
  [ # 4 ]

Poetsen alleen is niet genoeg bij een oude rode BX Surprisedops:

Maar dat is dus rode BX gti nr 2 die uit veenendaal meegenomen wordt Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 juli 2006 04:42 PM
  [ # 5 ]

Laughing
have fun maar dat zal wel lukken denk ik Cool

Lief dat je hem ophaalt voor een kameraad
Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 juli 2006 05:00 PM
  [ # 6 ]

Re: Ijs zijn BX GTi (Aankoop + Onderhoud)

Ijs schreef:

Iets wat mij helemaal niet aanstaat is vervangen van distributieriem over 3500 KM en vervangen van octopus (niks retourleiding!)

Uh, maar de octopus is één grote retourleiding. Wordt ook wel “retourbundel” genoemd maar dat is alleen maar in de boeken van meneer Citroën, en daarbuiten door niemand.

Dramatiseer het niet, bereid het goed voor adhv plaatjes, zie: octopus-schema
en dan ben je gewoon in 2 uur op de grond liggen (op een brug werkt écht niet omdat je dan steeds met half ingetrokken nek boven je hoofd bezig bent) wel klaar (ok, toegegeven, wel vies).

Verzuim ook niet om veel WD40 te gebruiken om de (ook oude) slangen goed langs elkaar heen te kunnen steken, daar is het uitermate geschikt voor!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Gepost: 30 juli 2006 04:15 AM
  [ # 7 ]

leuk schematje maar als je em demonteerd ben je er echt niets mee, want dat ding ligt echt niet zoals op het schema Wink
maar zo zie jet wel het hoe en wat…

WD40 is verloren geld, gewoon remmenreiniger, benzine kan ook maar na 2 uur demonteren ben je wel high Laughing

hangt ervanaf hoe je em eruit haald maar soms het het zeer handig om het rechterwiel eraf te halen en het spoorstangetje los te doen, ik kan je verzekeren dat 1cm meer echt dè redding is soms…

maargoed, iig succes met de klus wie het ook gaat doen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 30 juli 2006 04:08 PM
  [ # 8 ]
Simpele Ziel schreef:

Poetsen alleen is niet genoeg bij een oude rode BX Surprisedops:

Maar dat is dus rode BX gti nr 2 die uit veenendaal meegenomen wordt Laughing

Crying or Very sad

Maarrrr… je moest eens weten wat hier nog meer rondrijd!!!  Wink

Er rijd hier nog een rode BX gti rond met 16V skirts. Verder rijd er af en toe een rode BX Sport rond die echt in nieuwstaat is en altijd binnen staat als er niet mee gereden wordt. Dan hebben we nog de zwarte BX sport mk3 en mijn rode BX blijft ook nog wel ff in ‘t Veen Cool

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 30 juli 2006 09:33 PM
  [ # 9 ]

Ow dan… Wink

BTW, AX rijdt weer…wordt weer eens tijd(na de vakantie) dat ik naar Veenendaal afreis… Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 30 juli 2006 10:36 PM
  [ # 10 ]

Zo, ik ben dus de eigenaar van deze auto Cool

Maar oke, eventjes 2 updates.

Update 1:

Toen we de auto net gekocht hadden was er een probleem. Op het dashbord ging steeds een lampje branden.
Dat lampje betekende dat er een moter probleem was.

Na dat we de bougies etc vervangen hadden en de ecu gereset brandde het lampje nog in de lage toeren.

Dus we dachten dat het de injectie punten waren..

Maar gelukkig is nu na een tijdje goed inrijden het probleem met het lampje over.

Update 2:

De radio is oke maar de luidsprekers vond ik niet zo mooi klinken.
Dus heb ik de luidsprekers in de hoedenplank vervangen met iets zwaardere speakers die ik nog had liggen.

ik heb de linker speaker door de rechter vervangen voor de duidelijkheid.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 juli 2006 03:57 AM
  [ # 11 ]
Citroenbx schreef:

leuk schematje maar als je em demonteerd ben je er echt niets mee, want dat ding ligt echt niet zoals op het schema Wink
maar zo zie jet wel het hoe en wat…

Nee duh, maar het gaat erom dat je weet hoe het ding in kwestie in elkaar zit. Zodra je dat snapt werkt het makkelijker, want als je de leidingen “herkent” zul je ze niet snel in het verkeerde tuitje proberen te proppen. Dus toch wel handig he?

WD40 is verloren geld, gewoon remmenreiniger, benzine kan ook maar na 2 uur demonteren ben je wel high Laughing

Wat is dat nou allemaal voor onzin? WD40 is wat mij betreft vrijwel nergens goed voor, behalve het verhelpen van kraakjes, maar is wel prima geschikt om rubbers langs elkaar en door doorvoeren heen te proppen, of bijv. draden door doorvoerrubbers te proppen.
Met remmenreiniger (is duur verkochte aceton) schiet je juist niks op (gaat alles alleen maar stroever van), en met kankerverwekkende benzine - nee daar ga ik maar niet eens op in.  Spuit het dan vol met water zou ik zeggen, ik denk dat je daar meer aan hebt…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Gepost: 31 juli 2006 04:00 AM
  [ # 12 ]

ik had het over de WD40 gebruikt als reiniger… dat is verloren geld… maar als het dient om de slangen te laten schuiven ja daar kan het goed voor zijn, maar dan kan je evengoed een bussie teflon nemen, das nog een stuk goedkoper…

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 31 juli 2006 04:09 AM
  [ # 13 ]
Citroenbx schreef:

ik had het over de WD40 gebruikt als reiniger… dat is verloren geld… maar als het dient om de slangen te laten schuiven ja daar kan het goed voor zijn, maar dan kan je evengoed een bussie teflon nemen, das nog een stuk goedkoper…

Sja, als je de smurrie wil gaan schoonmaken - ok.

Ik koop zo’n “gezinsverpakking” WD40 (vrij grote spuitbus) en dat is dan iets goedkoper. Alleen maar voor dit soort klusjes eigenlijk; goud waard als je bijv. een kabelboom vervangt, of rubber doorvoeren, of kabels trekt oid.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Gepost: 31 juli 2006 04:11 AM
  [ # 14 ]

als je het aan de binnenkant van de hoes spuit waar ze doormoeten heb je er geen last van hoor.

Talk werkt ook prima!

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 31 juli 2006 07:11 PM
  [ # 15 ]

ff wat foto’s van mijn auto Smile

De “gemaakte” mistlampen.

Onder de moterkap is ook al gepoetst.

Moet nog wel de stofzuiger er doorheen halen Surprisedops: