2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Venom’s 1.9 tri.
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 29 juli 2006 01:07 PM
  [ # 16 ]

De DDZ zoals door Venom genoemd is gewoon de 109pk 19TZI berline motor. Grote kans dat de bak ook conform de 19TZI is en die is aan de korte, brullerige kant voor een comfi cruiser.
Daar had Citroën beter een ongeblazen diesel bak aan kunnen vastmaken.

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 29 juli 2006 10:07 PM
  [ # 17 ]

Het zou voor een diesel idd een prima bak zijn. M’n ZX zou er een stuk vlotter van worden. Wink

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 29 juli 2006 10:45 PM
  [ # 18 ]

Denk het niet, je zit bij 132 al op 4000 toeren. Dat is voor die 1.9i al vrij veel (te veel). Een diesel (met beperkt toerenbereik) zou dan maximaal zo’n 150 lopen (naast de herrie..) en voor de acceleratie maakt het niet uit, want sprinten met een diesel heeft geen zin.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 juli 2006 05:06 AM
  [ # 19 ]

Allereerst gefeliciteerd met je BX! Hij ziet er erg fraai uit.

De 19 TRI begint een echte zeldzaamheid te worden.

Ik heb ooit een 89’er 19 TZI gehad, die op kenteken nog een 19 TRI was. Wat ik ervan weet is dat een late 19 TRI technisch 100% identiek is aan de latere 19 TZI, inclusief de DDZ-motor.
Het grootste verschil tussen de 19TRI en de 19TZI is uiteraard de carrosserie. De TZI heeft dikkere striping op de deuren en de zwarte band op de bumpers.

Volgens mij is de DDZ nooit geleverd in de 4x4. Die is enkel als 19 TRS berline, 19 GTI berline, 19 TZI Break en 19 TGD berline geleverd.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 juli 2006 04:42 PM
  [ # 20 ]
XBXG schreef:

Volgens mij is de DDZ nooit geleverd in de 4x4. Die is enkel als 19 TRS berline, 19 GTI berline, 19 TZI Break en 19 TGD berline geleverd.

Foei! JIJ moet toch weten dat de Break 4x4 in NL en D geen DKZ maar juist een DDZ onder de kap had!

(:wink:)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 juli 2006 07:20 PM
  [ # 21 ]

Oeps, weer wat geleerd.  Laughing

Bij een 19 TZI Break ging ik er automatisch vanuit dat er een 122pk multipoint GTI-motor in ligt…

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2006 03:03 AM
  [ # 22 ]

btw, trs break 4x4 is ook geleverd(belgie/fr, weet niet in NL)
diesel 4x4 noemt gewoon D of TRD, ben er niet zeker van, maar geen TGD, of in NL wel(FR allicht niet..)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 juli 2006 03:23 AM
  [ # 23 ]
Citroenbx schreef:

btw, trs break 4x4 is ook geleverd(belgie/fr, weet niet in NL)
diesel 4x4 noemt gewoon D of TRD, ben er niet zeker van, maar geen TGD, of in NL wel(FR allicht niet..)

Dan heb je die 19 TGD berline 4x4 uit Frankrijk enkele weken geleden niet voorbij zien komen op het G&G BX gedeelte.  Wink

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2006 03:25 AM
  [ # 24 ]
XBXG schreef:
Citroenbx schreef:

btw, trs break 4x4 is ook geleverd(belgie/fr, weet niet in NL)
diesel 4x4 noemt gewoon D of TRD, ben er niet zeker van, maar geen TGD, of in NL wel(FR allicht niet..)

Dan heb je die 19 TGD berline 4x4 uit Frankrijk enkele weken geleden niet voorbij zien komen op het G&G BX gedeelte.  Wink

nee, idd, raar, in de brochures had ik em nog niet gezien, ok, weer wat geleerd, zoals altijd Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 31 juli 2006 02:12 PM
  [ # 25 ]
Citroenbx schreef:

btw, trs break 4x4 is ook geleverd(belgie/fr, weet niet in NL) diesel 4x4 noemt gewoon D of TRD, ben er niet zeker van, maar geen TGD, of in NL wel(FR allicht niet..)

Juist in Frankrijk toch wel. Daar zijn de TG/TZ uitvoeringen ook snel gekomen. Alleen België (en Oostenrijk dacht ik) hebben de R/TR tot einde serie volgehouden.

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2006 05:43 PM
  [ # 26 ]
XBXG schreef:
Citroenbx schreef:

btw, trs break 4x4 is ook geleverd(belgie/fr, weet niet in NL)
diesel 4x4 noemt gewoon D of TRD, ben er niet zeker van, maar geen TGD, of in NL wel(FR allicht niet..)

Juist in Frankrijk toch wel. Daar zijn de TG/TZ uitvoeringen ook snel gekomen. Alleen België (en Oostenrijk dacht ik) hebben de R/TR tot einde serie volgehouden.

klopt, bij ons heb je wel wat TGD breaks gehad, maar niet veel, een een TZx is helemaal gezeldzaam, idd allemaal e/Rx/TRx

ook de injecties zijn hier laat gekomen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 juli 2006 10:48 PM
  [ # 27 ]

In Frankrijk is bijvoorbeeld de 19 TRS tot het einde leverbaar geweest. Die heette bij ons de 19 TZI/TZD. Die Franse 19 TRS/TRD zag er aan de buitenkant ook identiek uit als onze TZx’s.

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2006 12:48 AM
  [ # 28 ]

uiteraard, een TRD type3 heeft ook de dikke bumpers en brede strips enzo.
Het is gewoon 1dezelfde auto die hier en in fr TRD noemt en bij jullie TZD.

Ook had ik begrepen dat in nl de RD break snel vervangen is geweest door de TGD break?
hier heeft de RD break tot het bittere eind stand gehouden, als is het tgd hier ook wel geleverd geweest.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 01 augustus 2006 01:04 AM
  [ # 29 ]
XBXG schreef:

In Frankrijk is bijvoorbeeld de 19 TRS tot het einde leverbaar geweest.

Volgens mij is dit niet waar. De Fransen zijn gelijk met Nederland of eerder overgegaan op de ‘nieuwe’ aanduidingen.

Zie b.v. ook:
- hier (De TGE/S modellen vervangen de RE/S in maart 89).
- hier (de wijziging per september 1989 in Frankrijk, deze was in NL ongeveer gelijktijdig).

De TRS is in 1989 getermineerd in Frankrijk.

België heeft officieel nooit een TGx/TZx gekend, maar tegen einde productie (‘93 / ‘94) zijn de 19RD / TGD breaks met beide typeplaatjes in zowel NL als B uitgeleverd.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 augustus 2006 01:07 AM
  [ # 30 ]
rb schreef:
XBXG schreef:

In Frankrijk is bijvoorbeeld de 19 TRS tot het einde leverbaar geweest.

Volgens mij is dit niet waar. De Fransen zijn gelijk met Nederland of eerder overgegaan op de ‘nieuwe’ aanduidingen.

Zie b.v. ook:
- hier (De TGE/S modellen vervangen de RE/S in maart 89).
- hier (de wijziging per september 1989 in Frankrijk.

De TRS is in 1989 getermineerd in Frankrijk.

België heeft officieel nooit een TGx/TZx gekend, maar tegen einde productie (‘93 / ‘94) zijn de 19RD / TGD breaks met beide typeplaatjes in zowel NL als B uitgeleverd.

Ik bedoelde het ook anders…  Surprisedops:

Dat wat bij ons TZD/TZI ging heten, heette toen in Frankrijk TZS.
En in de UK heette dat dan weer TZX…  Rolling Eyes

Volgt u het nog?  Laughing

Zullen we trouwens weer eens ontopic gaan?  Very Happy

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook