Chevronics olieretourliedingen dichten
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 138

Gepost: 31 juli 2006 03:42 PM

Ik heb op de citromobiel bij de chevronics een setje aluminium bussen gekocht met 4 viton rubberringen, deze schijnen de olieretourleidingen lekvrij te kunnen maken, nu heb ik dat geprobeert afgelopen zaterdag en ik kreeg het onmogelijk voor elkaar.
Heeft er nog iemand hier misschien ervaring met dit setje??

Profiel  

Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 31 juli 2006 07:34 PM
  [ # 1 ]

Ik kan uiteraard niet zien wat je gekocht heb,maar kan je misschien alleen de ringen overzetten

Profiel  

Wunderbar
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 augustus 2006 03:44 PM
  [ # 2 ]

sorry had ff een link toe moeten voegen:  http://www.chevronics.co.uk/
of hier en dan helemaal onderaan: http://www.chevronics.co.uk/Pages/004GSA/engine.html

Origineel zit er een ring aan de buitenkant van de leiding, met deze set plaats je er een in de leiding (zie instructies op de site van de chevronics, achter eht onderdeel staat de link).

De ring overzetten is dus geen optie

Profiel  

Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 01 augustus 2006 04:07 PM
  [ # 3 ]

Om te beginnen heeft een gs/a toch losse retourpijpen waar je de rubberringen van kan vernieuwen,zelfs de complete pijpen.Maar in de
beschrijving staat dat je ze met vloeibare pakking erg zwaar draaiend moet kunnen monteren.Hoe je dit zou onbeschadigd zou moeten draaien is voor mij ook een raadsel.Terwijl ik toch 300.000km met een gs heeft
gereden.

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 02 augustus 2006 12:32 AM
  [ # 4 ]

Ik heb zelf alleen de viton o-ringen geplaatst bij mijn Ami Super, dus ik heb er geen directe ervaring mee. Maar kun je uitleggen wat er precies niet lukt?

Ik weet trouwens wel dat er forumleden zijn die met zo’n setje rondrijden naar tevredenheid. Ik sprak bij de stand van Chevronics op Citromobile een jongen die het bij het GS jubileum in Frankrijk ‘even’ ter plekke in Frankrijk had gemonteerd. Die Rob van Chevronics is trouwens een aardige gozer, je kunt em best om advies vragen denk ik.

grt, Michiel

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

Wunderbar
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 augustus 2006 03:48 PM
  [ # 5 ]

de ringen van de set zijn te groot voor in de pijp, ik begrijp dat ze een beetje groter moeten zijn om het klemmende effect te krijgen maar de ringen die ik heb hebben gewooon een te grote diameter, dit past gewoon niet.
Verder wil ik niet opscheppen maar ik ben bepaald niet onhandig, deze ringen passen gewoon niet, ik zal wel contact opnemen met de chevronics wellicht hebben ze me een verkeerd setje verkocht??

Profiel  

Wunderbar
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 augustus 2006 03:47 PM
  [ # 6 ]

Heb de chevronics gister ff een mailtje gestuurd en ze hebben sinds kort ook kleinere viton ringen, en die sturen ze me nu gratis op, dus dat is toch wel weer goeie service van die jongens, zal wel ff schrijven hoe de reparatie dan verloopt.

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 03 augustus 2006 11:21 PM
  [ # 7 ]

Er zijn veel maten in viton ringen. Ik heb bij mijn super volgens mij ook net iets dikkere gebruikt. Die klemden flink, maar het ging wel. Mooi dat ze je meteen andere ringen sturen. Ben benieuwd naar de voorgang van je reparatie….

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

Pollux (verbannen)
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 29 oktober 2011 01:57 AM
  [ # 8 ]

Een nieuwe en volgens mij betere oplossing komt van de Duitsers:

http://www.gs-gsa-ig.de/

Klik onder de foto van de open liggende kop op de blauwe knop Einbaubeschreibing.

Maar waar die mooie pijpjes nou te koop zijn?

Si vous partez en Renault, vous rentrez à vélo!

Profiel  

Pollux (verbannen)
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 oktober 2011 02:00 AM
  [ # 9 ]

In dit nieuwe, Duitse licht is het overigens wel grappig dat de topicstarter Wunderbar heet…

Profiel  

dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 29 oktober 2011 10:06 PM
  [ # 10 ]

Wat een getob.
De juiste Viton ringen voor GS en GSA liggen bij de GS-GSA vereniging zo op de plank!!!!!

Ik heb ze zelf jaaaaren geleden eens gemonteerd, er inmiddels meer dan 80.000 km mee gereden zonder een drup olie te verliezen. Voor de kosten hoef je het niet te laten. De ringen kosten geloof ik 2.50 euro per stuk. Andere oplossingen zijn in mijn ogen dan ook lapmiddelen.

Profiel  

Pollux (verbannen)
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 oktober 2011 10:24 PM
  [ # 11 ]

Ja, ik ben het met je eens dat wanneer de motor er naast staat, om bijvoorbeeld een koppeling te doen, het natuurlijk een kleine moeite is om meteen even die ringen te vervangen, nieuwe klepseals te monteren en zo nog wat van die karweitjes. Maar als het ding lekt en je wilt er binnen een halfuur aan beide kanten vanaf zijn, lijkt dit natuurlijk een ideale oplossing die overigens uiteraard ook van een Viton-ring gebruik maakt. Die Viton-ringen die je bedoelt zijn helemaal niet bijzonder, want iedere pakking-boer heeft ze voor anderhalve euro per stuk liggen in die maat. Bijvoorbeeld Vota aan de Lippijnstraat in Amsterdam.

Profiel  

jelle de Haan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 30 oktober 2011 12:16 PM
  [ # 12 ]

ik ben heel blij met die duitse vinding, en er staan trouwens meer leuke tips en verwijzingen
op hun site en forum
ik ga op zoek naar een mogelijkheid deze buisjes te laten maken; ik heb al een voorbeeld allu buisje
ook ooit bedoeld voor hetzelfde euvel (dus de maten heb ik al)
alleen viel me op dat de duitse buisjes lang zijn, waarschijnelijk om ook de volgende (vuton) ring
halverwege naar   het carter te overbruggen?

gr

jelle

Profiel  

karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 04 april 2013 05:21 PM
  [ # 13 ]

Om een oud onderwerp weer wat leven in te blazen.
Nee die ring kan je moeilijk overbruggen, aangezien deze zal lekken aan de kant van het blok. Die Duitse pijp lost ook alleen de kant bovenkant op. Echter lekt hij hier 99 van de 100 keer op en niet zo zeer aan de onderkant. De onderkant heeft veel minder te verduren aangezien te temperatuur niet zo extreem wordt als van de kop.

De Duitse pijpjes zijn verreweg het mooiste als lapmiddel, maar voor dat geld zou ik denk ik toch de boel herstellen zoals het netjes kan met de juiste ringen van nog geen 10 euro.

Jelle, wilde jij nu de Engelse vinding namaken of de Duitse? De Engelse zijn van Aluminimimum (Met dank aan Theo) en de Duitse van staal….

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook