Douwe schreef:Maar klopt het dat de kabel vergrendild zit met een rubberen pinnetje ofzo? Dat je die er eerst uit moet trekken?
Klopt en verlies ‘m niet, want ze schijnen nieuw iets van €20 te kosten
Animal triste post coitum
Nou ik heb de kabel er eindelijk uit getrokken. Blijkt de kabel helemaal niet kappot te zijn
Dus kabel en teller werken, dan moet het probleem ergens in de aandrijving van de teller zitten, is hier iets aan te doen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Zit in de versnellingsbak een tandwieltje.
dat wordt dan dus een flinke klus om dat te repareren ... wat een pokkezooi man
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Iemand die dit al eens heeft gedaan.
Of die mij kan vertellen of dit een beetje is te doen als hobbyist?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
WYD schreef:Zit in de versnellingsbak een tandwieltje.
Zo een klein kunststof tandwieltje dat onder dit onderdeel zit???
Deze komt uit mijn Xantia en is enkel voor een elektronische km-teller, maar je heb ook exact dezelfde met een aansluiting voor een kabel. Als het dezelfde constructie is, dan is het enkel 1 boutje losdraaien, bij de ZX16V is het wat krapper onder de kap, wellicht dat je er enkel van de onderkant bij kan.
Volgens een tekening die ik van de dealer heb gehad is het tandwieltje los verkrijgbaar.