moet wel benzine zijn, ik rij maar zo’n 6 à 7000 km per jaar.
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Helemaal mee eens. Mijn jongste wordt 18 en is helemaal gek van een driedeurs.
Zo’n 1.8 is toch een prima auto om mee te beginnen?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Re: Misschien een ZX kopen
2cvman schreef:Hallo
Ik rij nu al een paar jaar tevreden een BX, maar wil wel eens weer iets anders (een paar jaar jonger)
Ik denk er sterk over na om een ZX (of een vergelijkbare Peugeot 306) te kopen voor zo rond de €1500 a €2000 (hang er vanaf wat ik voor mijn BX Chic krijg).
Wat zijn de interresante uitvoeringen en motoren?
En zit er veel verschil tussen de desbetreffende bouwjaren voor wat betreft de betrouwbaarheid???
Verder zijn tips van harte welkom.Groet Age Dijkstra
wat wil je ?
starke motoren, snelle auto’s , of een zuinige 1.4
de avantage is het instap model… de 16V id de top…
de aura is vergelijkbaar met de TRS of TZI ...
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
cb005978 schreef:Helemaal mee eens. Mijn jongste wordt 18 en is helemaal gek van een driedeurs.
Zo’n 1.8 is toch een prima auto om mee te beginnen?
zelfs een 1.4 is aan te raden, die is een stuk zuiniger dan een 1,8 !
Greetz Ruud
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
rma_zxnl schreef:
wat wil je ?
Gewoon een fijne auto met genoeg pit.
Ik wil wel de nodige luxe als het kan, minimaal cv en stuurbekrachtiging.
Ik rij niet veel, dus als hij iets minder zuinig is, merk ik verder niet zoveel.
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP