Ik ben aan het twijfelen om m’n Xantia uit te rusten met een Webasto vinyl schuifdak…
Heb via via zo’n paar dingen op stock liggen, en had het vroeger al eens in een Visa gestoken. Prima materiaal, carwashproof en al.
Maar nu loopt er in die Xantia toch zo’n dikke balk overdwars, dat ik toch even twijfel of het ijzeren frame van het dak, de functie van die balk kan overnemen…
Iemand ervaring met het zagen van een gat van zo’n 1m² in een Xantia-dak?
Gingen de deuren bijvoorbeeld nog open & dicht?
Ik wacht af in spanning op jullie reacties…
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het lijkt me heerlijk maar inderdaad, je verandert nogal wat aan de structuur van de auto.
In een vorig leven heb ik een half jaar in een Nissan 100NX met T-Bar dakje rond gereden en dat tordeerde flink als ik door de bocht ging.. Dat zal het dakframe niet voorkomen.
Aan de andere kant werd / wordt in de Berlingo zo’n dak af fabriek geleverd dus dat kan dan weer wel..
Edit: Zou zo’n dakje in een Xsara Coupé passen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zeker als de auto is voorzien van zijairbags (kan ik niet direct opmaken uit de typevermelding) is het achteraf plaatsen van een schuifdak (wat dit eigenlijk ook is) verboden. Kijk anders eens in het instructieboekje, daar staat dat ook in vermeld.
Dat zal vermoedelijk wel te maken hebben met de verzwakking van de structuur bij zijdelingse aanrijdingen.
Mijn mening (geen aanstoot aan nemen s.v.p.!):
Er zijn genoeg redenen te verzinnen (herverkoopwaarde, geluidsniveau in de auto) waarom een vinylschuifdak niets te zoeken heeft in een Xant. Zoiets hoort qua formaat in een C3.
Gewoon niet aan beginnen, zonde van de auto. Bovendien zou ik nooit iets plaatsen dat groter is dan het originele schuifdak, dat komt toch niet tot die balk? Vast niet voor niets…
Airco inbouwen?
DigiDaan schreef:...
Edit: Zou zo’n dakje in een Xsara Coupé passen?
Zolang er geen balk ik de weg zit, moet het wel lukken met zo’n dakje.
Ik denk dat ik voor alle zekerheid het maar hou op een klapdakje, tot net voor die balk.
Of effe langsga bij die Webasto-jongens hier in Antwerpen om d’r 1 officieel in te laten zetten via hen, te betalen met de verkoop van die oldtimer-Webasto’s!
Oh ja, je kan die vinden op eBay ->
http://clk.tradedoubler.com/click?p=3626&a=964564&g=23532&url=http://www.reKupnet.be
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
NO GO! Afblijven vanwege die balk…
Net even gebeld met de jongens van Webasto.
Groot rood kruis over alle modellen, met uitzondering van de 300, te plaatsen net voor die balk. Kostprijs, all-in 750 euro.
Had ik daar een mega-stock 400 modellen, moet ik zelf nog ophoesten om wat licht & lucht in m’n Xantia te krijgen…
Iemand zin in een 400-model voor z’n oldtimer?
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: NO GO! Afblijven vanwege die balk…
reKupnet schreef:
Iemand zin in een 400-model voor z’n oldtimer?
‘k Sta er niet afwijzend tegenover… Kost da? En, ik ben niet onhandig, maar is het ‘n beetje zelf in te bouwen?
Gr Martijn
Kosten?
Er staan er momenteel een 15-tal op eBay te koop. Van 175 euro voor 1-tje zonder doos tot 500 dollar compleet en gekeurd met garantie.
-> http://www.shop.reKup.net .
Indertijd heb ik er met Jeroen Cats 1 gestoken in de Visa. Jeroen heeft er daarna nog een paar gestoken, oa in z’n Ami. Niks moeilijk. Alleen effe eng als je begint te snijden in zo’n dak. Reken op een uurtje of 4.
-> http//www.rekup.net/blackattack/follies/visa/
Citroën-moto: BFG 1300 - 1983
(+ Gillet-Herstal BELGICA - 1955) + Toyota PRIUS Classic - 2001