hoi,
bij het remmen trilt mijn stuur, bij remmen op de snelweg is dat heel fel, normaal gezien zouden dan de remschijven versleten zijn, maar mijn wagen is nog geen jaar oud, 30000km! weet iemand of dit kan, of wat anders de oorzaak zou kunnen zijn?
hebben de wielen er al afgeweest?
mss gewoon de blokken versleten
tezien allemaal welk rijgedrag
wat er al mee gebeurt is enzo
Trillende remmen wil niet zeggen dat de remschijven versleten zijn. Dit duidt meestal op een slingering van de remschijf. Dit kan veroorzaakt worden door extreem hard remmen en vervolgens de voet op eht rempedaal houden bij een stoplicht waardoor 1 plek van de remschijf meer afkoelt.
Als dit het geval is kunnen de remschijven afgedraait worden, mits ze nog dik genoeg zijn, anders moeten ze vervangen worden.
Meestal moet de oorzaak van trillende remmen in de rijstijl gezocht worden.
dat is net het probleem, ik ben de enige die met die wagen rijd en ben er zuinig op, regelmatig op de motor afremmen… dus vind het echt vreemd
Heb er ook last van, sinds 16500km. Ze zouden de schijven vervangen onder garantie, maar het trillen en “zetten"van staal is een eenmalig proces. Met nieuwe schijven heb je er dus vaak weer last van, afdraaien mits de schijf niet te krom is heb ik liever.
groeten
mss eens gewoon laten uitlijnen
kan al wonderen doen
Re: stuur trilt
niels84 schreef:hoi,
bij het remmen trilt mijn stuur, bij remmen op de snelweg is dat heel fel, normaal gezien zouden dan de remschijven versleten zijn, maar mijn wagen is nog geen jaar oud, 30000km! weet iemand of dit kan, of wat anders de oorzaak zou kunnen zijn?
ik heb een auto gehad (merk noem ik niet) die had bij 25000 km al de remschijven krom.
heb deze toen wel onder garantie vervangen gekregen.
C4Freak! schreef:TERUGROEPACTIE!!!!
bepaalde chassisnummers worden teruggeroepen door het trillende stuur bij snelheden tussen 100 en 130 en afwijkingen van het stuur,
demijne hoort hierbij en wslk die van u ookluister eens by uw garagist!
Grtz!
Is hier een brief over geweest?
Ik heb namelijk al ruim een jaar precies de problemen die hier beschreven worden. Uitlijnen en balanceren verminderd het tijdelijk maar een definitieve oplossing zou echt een uitkomst zijn.
C4 coupé 1.6 VTR+
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2579.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7816
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Rajackar schreef:C4Freak! schreef:TERUGROEPACTIE!!!!
bepaalde chassisnummers worden teruggeroepen door het trillende stuur bij snelheden tussen 100 en 130 en afwijkingen van het stuur,
demijne hoort hierbij en wslk die van u ookluister eens by uw garagist!
Grtz!
Is hier een brief over geweest?
Ik heb namelijk al ruim een jaar precies de problemen die hier beschreven worden. Uitlijnen en balanceren verminderd het tijdelijk maar een definitieve oplossing zou echt een uitkomst zijn.
Ik zou zeggen.. doe eens een belletje naar de dealer?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
trillen in het stuur
Bel je de dealer en die weet inderdaad van niets, lijkt wel of belgie eerst aan de beurt is.
Heb dezelfde problemen, sinds afgelopen december met een C4 van toen een maand oud. Ook nieuwe aandrijfassen gekregen, maar helpt niets.
Groeten
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2664.jpg)
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ook ik heb dit probleem, ongeveer vanaf 40000km./ Eerst dacht ik dat dit veroorzaakt werd door een aanrijding die ik van de winter gehad heb. Toen zijn de schokbrekers, de velg en een deel van de wielophanging vervangen. Tevens is de auto toen opnieuw uitgelijnd en geblanceerd. Echter na nogmaals balanceren en hierna nogmaals een consult bij de dealer, blijkt dat ze de oorzaak nog niet kunnen achterhalen.
Mij werd verteld dat meer C4s hier last van krijgen en dat dit waarschijnlijk een terugroepactie wordt, alleen zeiden ze erbij dat dit zeker niet op korte termijn te verwachten is, omdat de oorzaak nog niet achterhaald is….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
stuur trilt
Het betreft een terugroepactie op het balanceren en controleren van de banden, evenals een controle op rondheid van de velg.
Ik had een hoogteslag van ongeveer 1,5 mm, en dat deed het stuur trillen.
Wiel is nu tijdelijk achter geplaatst, trilling is bijna weg, alleen tussen 100 en 160 voel je het een beetje in de kont van de auto trillen.
Toch blijft het stuur een beetje trillen in de neutraal stand, en bij een beetje tegensturen met zijwind is het weg. Heel vreemd allemaal.
Zowiezo vind ik de auto heel gevoelig sturen, alles voel je in je stuur. Elk wit streepje op de weg, bobbels in het asfalt, of bij bruggen dat je van die smalle opningen hebt, dan slaat het stuur zowat uit je handen.
Groeten,
Ik ben benieuwd. Ik vind niet dat mijn stuur extreem trilt, maar wel wat als ik ergens rond de 120 zit.
Gevoeligheid kan ik zeker onderschrijven, maar ik ervaar dat absoluut niet als negatief, eerder positief.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
Re: stuur trilt
daaristieweer,wiedurft schreef:Het betreft een terugroepactie op het balanceren en controleren van de banden, evenals een controle op rondheid van de velg.
Ik had een hoogteslag van ongeveer 1,5 mm, en dat deed het stuur trillen.
Wiel is nu tijdelijk achter geplaatst, trilling is bijna weg, alleen tussen 100 en 160 voel je het een beetje in de kont van de auto trillen.
Toch blijft het stuur een beetje trillen in de neutraal stand, en bij een beetje tegensturen met zijwind is het weg. Heel vreemd allemaal.
Zowiezo vind ik de auto heel gevoelig sturen, alles voel je in je stuur. Elk wit streepje op de weg, bobbels in het asfalt, of bij bruggen dat je van die smalle opningen hebt, dan slaat het stuur zowat uit je handen.
Groeten,
Weet je misschien al meer over deze TRA?
Ik heb nog steeds geen bericht hierover en ik heb toch meerdere malen bij mijn dealer geklaagd over dit probleem en ben het na meer dan een jaar ruzieën wel aardig zat aan het worden.
Begin toch het gevoel te krijgen dat ik beter een VW golf had kunnen nemen. Misschien totaal stijlloos maar iig geen gelazer voor meer dan een jaar tijd.
C4 coupé 1.6 VTR+
Dat is nu zowat het enige wat bij mijn C4 nog niet is voorgekomen.
Ik prijs mij gelukkig…
C4 1.6 HDI 92PK
hoi
bij mij blijven de prulletjes ook maar komen, ben het geloop naar de garage ook redelijk beu!