Hallo,
Nu de koprevisie goed is afgesloten kan ik weer aan andere dingen gaan denken. Tijdens de vorige APK keuring werd mijn ID afgekeurd, omdat er geen keurmerk op mijn voor-nummerplaat stond.
Nu klopt dat helemaal, want die voorplaat is de originele franse kentekenplaat houder, die precies tussen de bumperdelen past.
Deze houder is alleen blauw geschilderd en voorzien van plastic opbouw letters en cijfers. Om de auto goedgekeurd te krijgen heb ik dus de franse plaat verwijderd en een nederlandse blauwe plaat met wat beugeltjes aan de originele gaten in de voorbumper gemonteerd. Ziet er niet uit, maar hopla de auto is weer veilig om in te rijden…
Mijn vraag is nu of er een originele in nederland goedgekeurde oplossing is voor de voor nummerplaat. Of moet ik misschien de nederlandse plaat op de franse nummerplaathouder plakken of zo ?
Misschien is het mogelijk om het nederlandse keurmerk op die franse houder te laten zetten ?
Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen.
Rob
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Ik weet dat er in de periode dat ik een DS had, er een keer een artikel van -ik dacht- Chris Bronkhorst in La Bombe heeft gestaan over het bevestigen van kentekenplaten op met name de 1e neus. Ik heb mijn Bombes destijds weggegeven aan de nieuwe eigenaar van mijn Snoek (lopezdijkstra, ook op dit forum). Misschien kun je hem pb-en om het voor je op te zoeken. Mogelijk dat iemand anders dit artikel ook nog heeft. Er is toen specifiek ingegaan op de eisen t.a.v. wetgeving, kan ik me herinneren. Succes!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Ik weet dat er in de periode dat ik een DS had, er een keer een artikel van -ik dacht- Chris Bronkhorst in La Bombe heeft gestaan over het bevestigen van kentekenplaten op met name de 1e neus.
Ik heb ongeveer alle la bombes vanaf 1994 liggen. Valt de periode dat jij een snoek had hierin ? Zo ja, dan zal ik eens gaan snuffelen.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Yep! Ik heb ‘m gehad van ‘93 tot ‘03 dus dan moet je het artikel zeker kunnen vinden. Regenachtige middagen genoeg momenteel
Ik gok zelf op iets rond ‘95-‘96
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Yep! Ik heb ‘m gehad van ‘93 tot ‘03 dus dan moet je het artikel zeker kunnen vinden. Regenachtige middagen genoeg momenteel
Ik gok zelf op iets rond ‘95-‘96
Ik ga zoeken vanavond.
Bedankt
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
De La Bombe oplossing heb je al. Enige verschil is dat bij jou de cijfers en letters direct op de originele kentekenplaathouder zijn bevestigd. Prima methode die alleen niet aan de APK-regelgeving voldoet, omdat er geen keurmerk ingeslagen is. Gewoon blijven gebruiken en voor de APK tijdelijk een goedgekeurde plaat met tie-raps of zo eroverheen bevestigen. Doe ik (en niet alleen ik) bij de gesplitste plaat van mijn 2e neus ID ook en geeft geen problemen,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Optimistisch schreef:
Gewoon de door jou gewenste platen voeren EN de goedgekeurde platen in je kofferbak mikken. Kunnen ze je niets maken….
Wel bij de APK ff de goedgekeurde erop.
Dus dat jaarlijks gewissel is helaas noodzakelijk….
Ik zal eerst eens de la bombe oplossing bekijken, of bedoelde je dat ik die al heb ?
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
RobH schreef:Dus dat jaarlijks gewissel is helaas noodzakelijk….
Je kunt natuurlijk een goedgekeurde rechthoekige plaat bevestigen zoals de meeste mensen dat vroeger deden. Met een licht knikje in het midden. De plaat komt dan in de benedenhoeken op de bumper te rusten en wijkt in de bovenhoeken van de kentekenplaathouder. Staat lang niet zo mooi als wat je nu hebt.
RobH schreef:Ik zal eerst eens de la bombe oplossing bekijken, of bedoelde je dat ik die al heb ?
La Bombe 143, 1994. Die oplossing heb je dus al.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
[quote author=“ID66]La Bombe 143, 1994. Die oplossing heb je dus al.
PeTeR
Helaas, mijn verzameling begint bij nr. 150, dus ik kan het niet echt nalezen. Maar als ik die oplossing al heb hoeft dat dus niet.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
In Engeland heb je dit geoh niet, alleen een gele europese plaat aan de achterzijde en aan de voorkant mag je hem erop schilderen als het maar zwarte tkens op een witte achtergrond zijn!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)