Sinds kort en zonder aanleiding heb ik een soms een haperende DS. In eerste instantie gedacht aan iets met de brandstoftoevoer. Echter vorig jaar al beide filters tussen de tank en de moter vervangen. Dan maar een flesje injectiereiniger erin gemikt (2 x). We hebben nl. één keer bij een ietwat dubieuze olieboer getankt. Maar ook de injectiereiniger heeft helemaal niets bijgedragen. De hapering is af en toe en zonder aanleiding zowel bij het ‘cruisen’ als wanneer er geaccelereert moet worden en ook bij alle snelheden kan het voorkomen. Het inhouden gebeurt meestal met fracties van seconden en een aantal keren waarna er meestal niets meer van te merken is. Het verdwijnt weer even plotseling als dat het er gekomen is. Ik heb nu het vermoeden dat het iets elektrisch/electronisch is. Ik heb nu het voornemen om de stekker aansluiting van de kabelboom naar het blok (vlabij het blok hydrauliq) te ontdoen van eventuele corrosie en te reinigen met contactspray. Daarnaast heb ik nog gedacht aan een check aan de bougiekabels met een multimeter (op een eventuele breuk/oneffenheid). Zijn er nog meer tips/ideeen wat het zou kunnen zijn???? O ja, het betreft een DS21 met electronische injectie en een 1-2-3-ignition.
Alvast bedankt voor de reacties.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Misschien de bougies, bougiekabels, bobine, afstelling 123, massacontact van het blok. Ik ben er zelf ook al een tijdje mee bezig en zelfs na het vernieuwen en afstellen van bovenstaande blijf ik af en toe een hakkel houden. Er zijn hier op het forum een hoop mensen met hetzelfde en 1001 mogelijke oorzaken worden beschreven. Dus welkom bij de hakkel- en stotterclub en veel succes gewenst bij het oplossen!
Animal triste post coitum
Serge schreef:Misschien de bougies, bougiekabels, bobine, afstelling 123, massacontact van het blok. Ik ben er zelf ook al een tijdje mee bezig en zelfs na het vernieuwen en afstellen van bovenstaande blijf ik af en toe een hakkel houden. Er zijn hier op het forum een hoop mensen met hetzelfde en 1001 mogelijke oorzaken worden beschreven. Dus welkom bij de hakkel- en stotterclub en veel succes gewenst bij het oplossen!
Mmmmm, klinkt nog niet echt bemoedigend, maar ik ga zeker mijn best doen. Bedankt voor de input!
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Waarschijnlijk helemaal niet het probleem, maar ik gooi het toch maar even in de groep.
Mijn ID stottert soms ook, als het
A. Te warm is
B. Ik een tijdje stationair heb gedraaid en
C. Hierna weer vlotjes optrek.
Goed voorbeeld van deze omstandigheden is het betalen van tol op de peage.
Als ik pech heb slaat ze af en moet ik vervolgens een uur wachten.
Bij mij is het “vapour-lock”.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
robbedoes schreef:Mmmmm, klinkt nog niet echt bemoedigend, maar ik ga zeker mijn best doen. Bedankt voor de input!
Oh, het was niet de bedoeling om je te ontmoedigen Ik zoek zelf ook gewoon door tot ik een ons weeg.
Animal triste post coitum
Voila, alles doet het weer. Even prutsen aan de bedrading (reinigen en opnieuw monteren) en zij doet het weer als vanouds…..................Probleem was toch duidelijk elektrisch van aard (corrosie, slecht contact, etc.).
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
robbedoes schreef:Voila, alles doet het weer. Even prutsen aan de bedrading (reinigen en opnieuw monteren) en zij doet het weer als vanouds…..................Probleem was toch duidelijk elektrisch van aard (corrosie, slecht contact, etc.).
Geeft een lekker gevoel toch als je het probleem hebt gevonden.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel