Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Hoi.
Zowel bij de Xantia als bij de XM,die een RF centrale deurvergrendeling hebben i.p.v. de standaard IR,willen soms spontaan open gaan zonder een commando van de AB.Dit is meestal ‘s nachts. : Komt men ‘s ochtends vroeg naar de wagen(Xantia of XM) dan is deze open!Verrek is dan de gedachte vergeten gisteren op slot te doen,doch het is nu al 3 X voorgekomen bij beide wagens doch niet gelijktijdig.d.w.z. soms de 1 soms de andere.Zelfs midden op de dag autoportieren gesloten maar niet op slot,praatje met de buurman en dan plots gaat de wagen op slot!? Iemand een verklaring of oplossing?Bedankt.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
RF afstandsbediening….werkt met radio frequenties ?
Dan zou het het afstandsbestuurde autootje kunnen zijn van de buurjongen of de kortegolfzender van de man twee straten verderop; maar meer waarschijnlijk komt het signaal dan van vliegveld Beek.
Indien dit zo is denk ik niet dat er een oplossing voor is.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
JustShootMe schreef:RF afstandsbediening….werkt met radio frequenties ?
Dan zou het het afstandsbestuurde autootje kunnen zijn van de buurjongen of de kortegolfzender van de man twee straten verderop; maar meer waarschijnlijk komt het signaal dan van vliegveld Beek.
Indien dit zo is denk ik niet dat er een oplossing voor is.
Bedankt voor je antwoord doch dan zouden in dit geval ALLE wagens,die bijna allemaal af fabriek voorzien zijn van RF CV,dit fenomeen moeten hebben?of werken deze op een andere frequentie?
of werken deze op een andere frequentie
Zou het antwoord kunnen zijn….eerlijk; ik weet het niet, ik doe maar een gok…en vliegveld Beek met al z`n electronica leek me een heel goede “boosdoener”.
Ik weet; ik kan mn XM met AF afstandsbediening niet tegenover m`n huis parkeren…om de haverklap alarm….afstandsbediening van de overburen voor hun tv !
Raar maar waar.
Vraag jezelf af; doet dit het ook als je de wagens niet thuis hebt staan ? (m.a.w….niet in de buurt van een vliegveld)
Er hoeven maar 2 radiofrequenties die gebruikt worden hetzelfde te zijn als wat je in je auto`s hebt…....ik geef toe dat de kans heel erg klein is dat het uitgerekend bij die twee auto`s zou zijn…maar toch.
Edoch; nog geen antwoord op MIJN vraag…staat RF voor radio frequentie ?
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Er stond een tijdje terug een artikel in de Kampioen van de Wegenwacht die een oproep kreeg over een (in Scheveningen geparkeerde) 2.0i XM die niet meer open wilde…
Bleek dat ie (te dicht) bij een zendmast geparkeerd stond…
Er is blijkbaar toch meer tussen hemel en aarde…
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ieksEmmu schreef:Er stond een tijdje terug een artikel in de Kampioen van de Wegenwacht die een oproep kreeg over een (in Scheveningen geparkeerde) 2.0i XM die niet meer open wilde…
Bleek dat ie (te dicht) bij een zendmast geparkeerd stond…
Er is blijkbaar toch meer tussen hemel en aarde…
Bij nader inzien geloof ik dat dat ging over de startonderbreking… ops:
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
JustShootMe schreef:of werken deze op een andere frequentie
Zou het antwoord kunnen zijn….eerlijk; ik weet het niet, ik doe maar een gok…en vliegveld Beek met al z`n electronica leek me een heel goede “boosdoener”.
Ik weet; ik kan mn XM met AF afstandsbediening niet tegenover m`n huis parkeren…om de haverklap alarm….afstandsbediening van de overburen voor hun tv !
Raar maar waar.
Vraag jezelf af; doet dit het ook als je de wagens niet thuis hebt staan ? (m.a.w….niet in de buurt van een vliegveld)
Er hoeven maar 2 radiofrequenties die gebruikt worden hetzelfde te zijn als wat je in je auto`s hebt…....ik geef toe dat de kans heel erg klein is dat het uitgerekend bij die twee auto`s zou zijn…maar toch.
Edoch; nog geen antwoord op MIJN vraag…staat RF voor radio frequentie ?
nogmaals dank.RF=radio frequentie.de (oudere) wagens waren uitgerust met IR= infrarood maar had soms ellende vooral als de zon er op stond.Deze kon men (laten) vervangen dmv een ander relais etc in een kastje met korte antenne die zondermeer te vervangen zou zin incl.2x AB.Edoch de Xantia en de XM die achteraf voorzien zijn van de RF CV kunnen niet met elkaars AB overweg=ieder zijn eigen frequentie(gelukkig maar!)maar kampen met hetzelfde euvel,niet vaak doch vervelend.Ga as.zaterdag naar zuid spanje en zal dan eens kijken wat de CV doet.Heb toch alarm aan boord.
Dit hoeft niet perse aan de AB te liggen, de aansluitconnector van cvmotor in de bestuurdersportier wil wel eens intern gebroken zijn. Gaat spontaan de auto van het slot af, kun je testen door eens een klap op je portier te geven. Had ik met mijn vorige XM ( IR AB)
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Regino…als je naar Spanje gaat dan doe je dat met één auto neem ik aan; blijft de andere voor je deur staan en springt open….geen prettige gedachte.
JustShootMe schreef:Regino…als je naar Spanje gaat dan doe je dat met één auto neem ik aan; blijft de andere voor je deur staan en springt open….geen prettige gedachte.
accupool loshalen voor de zekerheid.
Maar idd, door zendmasten of radiomasten in de buurt zou het best kunnen dat af en toe jouw frequentie door de ether geslingerd wordt waar je auto op reageert.
Er staat misschien in het instructieboekje (of weet de dealer dat wel) hoe je de frequentie kan veranderen van de CV.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
accupool loshalen voor de zekerheid.
Bij mij op de zaak stallen en dan accupool los…kan ook; staat ie echt safe….lol
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik kan me een verhaal uit een oude CitroExpert herinneren dat ze een XM 2.5 Turbo D testen en dat de RF afstandsbediening zo krachtig was, dat ze door betonnen muren en vanaf een flinke afstand de auto konden openen en sluiten.
Mijn RF afstandsbediening van het Texalarm heeft sinds een dag of 4 de geest gegeven, hij reageert niet meer op de afstandsbediening (gelukkig heb ik het alarm uitgeschakeld, dus hij start gewoon).
Misschien is de batterij net sterk genoeg om het lampje te laten branden, maar te zwak om te zenden. Anders heb ik een probleempje
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
JustShootMe schreef:accupool loshalen voor de zekerheid.
Bij mij op de zaak stallen en dan accupool los…kan ook; staat ie echt safe….lol
Bedankt voor het aanbod.Kan toch geen kwaad meen ik.De sleutels neem ik gewoon mee naar huis En na de rit (5200 km)kom ik hem weer ophalen.
JustShootMe schreef:Er hoeven maar 2 radiofrequenties die gebruikt worden hetzelfde te zijn als wat je in je auto`s hebt…....ik geef toe dat de kans heel erg klein is dat het uitgerekend bij die twee auto`s zou zijn…maar toch.
De lease 306 die ik had was ook een leuke, deed ik de boel op slot m.b.v. de RF AB, dan sprongen de deuren van een slOPEL GSI die een paar meter verder stond open
centrale vergrendeling
Ds23man schreef:Dit hoeft niet perse aan de AB te liggen, de aansluitconnector van cvmotor in de bestuurdersportier wil wel eens intern gebroken zijn. Gaat spontaan de auto van het slot af, kun je testen door eens een klap op je portier te geven. Had ik met mijn vorige XM ( IR AB)
GRG
mijn xm [heb em een maand] heeft géén ab maar gaat wel zomaar in de vergrendeling, soms onder het rijden -dan merk je het natuurlijk het best- 3 keer in een uur. dan weer dagen niet. dus het hoeft zeker niet aan de ab te liggen.
ik ga snel eens de connector bekijken thnx
du pain… du vin… du Citroën
IR of RF dat is om het even. Met beiden voor en nadelen.
Maar er wordt volgens mij ook een code gestuurd.
Echt niet zomaar ff 20 Mhz en dan 30 Mhz en plop open of dicht.
Dat je toevallig een code hebt die reageert op een andere auto,
slOPEL, is mogelijk maar zelfs die kans is meen ik gering.
Als je bij een zendmast staat is het wel mogelijk dat bij RF
je auto niet reageert. Je gewenste signaal (AB) komt niet
door het strooiveld van die mast. En dus geen reactie.
Ik deed het vroeger andersom.
Klein jongtje op straat speelde met zijn afstandbedienbare auto.
En ik kneep mijn bakkie (27 MC) mic in, en klaar hij kon niets meer.
Ik had op mijn bakkie ook een speciaal kanaal gemaakt die precies
op de afstandbedienbare autootjes zat (kanaal 7 Alpha).
Ik noem dit humor Mits je het leuk houdt natuurlijk.
Ik zou connectoren ff checken en misschien wat dingen afschermen.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!