Momenteel heb ik het klokkenspel van een ZX 16v Ph3. als bureaublad achtergrond. en nu valt het me op dat de vorm van de tellers in feite hetzelfde zijn, ware het niet dat de ZX een olie temp en een oliedruk meter heeft.
Nou zal het wisselen 1 op 1 niet gaan omdat de het paneel van een AX ronder is als van een ZX, maar zijn de tellers/meters wel los te wisselen?
Dus toerenteller+oliedruk, olie temp. en water temp.?
Dat ik dan geen klokje meer heb neem ik dan op de koop toe..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Wat ik bedoel is dat het complete tellerunit te 1 op 1 te wisselen is omdat de rand bij een ZX oval is en bij een AX rond. De tellers en de plekken waar ze zitten zijn wel hetzelfde…
Ik weet alleen niet of de klokken los uit de paneel te krijgen zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Mooi, dus als ik de snelheids meter laat zitten heb ik toch geen afwijking meer? een teller tot 240 vind ik een beetje over enthousiast voor een ax
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Wat ik bedoel is dat het complete tellerunit te 1 op 1 te wisselen is omdat de rand bij een ZX oval is en bij een AX rond.
Dat is een frame om het tellerhuis, daaronder is het identiek
Ow… dan
Maargoed, dan rest me alleen nog het zoeken naar sensoren voor olie druk en temp en het klokkenpaneel van een ZX 16v
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Goed, iemand nog enig idee of er voor een saxo of andere TU motor onderdelen bestaan waarin ik de sensoren kan schroeven?
Voor olie temp kan ik ring kopen die tussen het blok en het oliefilter komt.
Maar alser een mooiere oplossing bestaat dan hoor ik dat graag natuurlijk…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
een ZX Ph3, 16v Ph2
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ZX-Cruiser schreef:ZX 16v Ph3
Zo wat is dat dan voor één
hij zal wel een 16V ZX mark III bedoelen
de tellers van de C15 en de AX waren niet zo te wisselen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Simpele Ziel schreef:Goed, iemand nog enig idee of er voor een saxo of andere TU motor onderdelen bestaan waarin ik de sensoren kan schroeven?
Die sensoren kosten over het algemeen niet zo duur, gewoon nieuw kopen bij de dealer. Je zult e.e.a. wel erop moeten knutselen , dacht voor de oliedrukmeter dat je een T-stuk kan gebruiken, aan de ene kant het oliedruk lampje en aan de andere kant de sensor voor de meter. Nog mooier zou het zijn als deze sensoren gecombineerd in één te krijgen zijn.
Temp.sensor is wat lastiger aangezien de TU-motor een carterpan heeft met maar 1 gat en daar zit de aftapplug in. Op die plek monteren is niet zo slim, dat ding schijnt een paar cm uit te steken, een drempel iets te hard en weg sensor en olie. Je zou de cartepan kunnen demonteren, gat/schroefdraad aan de achterkant maken, kun je meteen de cartepan schoonmaken van de opgehoopte meuk.
Mja, vertrouw ik meer op de methode met een ring tussen blok en filter…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Mja, vertrouw ik meer op de methode met een ring tussen blok en filter…
en dan heb je ze alle 2 gelijk
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nee, deze is alleen voor de olie temp. Olie druk komt op de plek waar nu de sensor voor het waarschuwingslampje zit..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Nee, deze is alleen voor de olie temp. Olie druk komt op de plek waar nu de sensor voor het waarschuwingslampje zit..
ops: euh juist
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Let op hoe hoog dat ding in, bij een AX zit het filter vrij dicht bij de radiator
Ja zal ik doen… echt heel veel ruimte heb je niet nee…
Maargoed, toch nog maar eerst even wachten op een 16v teller dus dat laat nog even op zich wachten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ja zal ik doen… echt heel veel ruimte heb je niet nee…
De oplossing is een grotere AX, die dingen worden onder de naam ZX vekocht