Omdat mijn Xantia stationair een tikkeltje onregelmatig loopt (blok beweegt ook) heb ik vandaag de verstuivers laten testen.
één van de verstuivers gaf een wat onregelmatig beeld. Nadat er veel druk op gezet is was ‘t beeld al een stuk beter. De rest was gewoon goed. Verstuivers eruit halen is op zich niet moeilijk, alleen het kreng achter de brandstofpomp zit wat verstopt, het lijkt wel een tupperwareparty daar!
Ik heb de verstuivers laten testen bij dieselspecialist Terlouw in Mijnsherenland (onder Rotterdam). Kosten? €0,00 !!!
Voor 8 nieuwe ringetjes heb ik maar een kleinigheidje betaald, goede service daar.
Ik ga ze morgen weer plaatsen. Iemand nog tips voor het plaatsen / starten??
Ohja, hoe krijg je dat rotte ringetje onder de nozzle er het makkelijkst uit?
Met een pakkingtrekker!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Re: Verstuivers testen
voge schreef:één van de verstuivers gaf een wat onregelmatig beeld. Nadat er veel druk op gezet is was ‘t beeld al een stuk beter. De rest was gewoon goed.
Ik zou ze alsnog laten reinigen en opnieuw afstellen als ik jouw was, ze liggen er nu toch uit.
Eventueel kun je de verstuivertip (nozzle) laten vervangen, die dingen kosten iets van €30/stuk.
Het word dan wel meer dan €120 met het reinigen en afstellen erbij, maar het motortje zal weer vrolijk en zuinig snorren
Heb ‘t gevraagd bij de dieselspecialist maar volgens hem had ‘t totaal geen zin, omdat ze gewoon nog goed waren.
voge schreef:Heb ‘t gevraagd bij de dieselspecialist maar volgens hem had ‘t totaal geen zin, omdat ze gewoon nog goed waren.
Oh ok, als de dieselspecialist dat zegt
Het heeft ‘even’ geduurd maar vandaag heb ik de verstuivers maar weer eens terug gezet (het was nogal druk bij de boerderij waar ik wel eens werk…)
Bij de verstuiver achter de brandstofpomp kreeg ik de koperen ring er heel moeilijk uit, ik heb de ring aan alle twee de kanten kapot geslagen met een scherpe schroevendraaier en er toen uitgehaald. De kleine ringetjes onder de verstuivers heb ik er met een magneetje uit gehaald.
Daarna 4 nieuwe koperen ringen en 4 nieuwe ringetjes onder de verstuivers gedaan, verstuivers erin gedraaid, dieselleidingen er weer op en snorren maar.
Ik heb de auto gestart door eerst de meest rechtse verstuiverleiding los te laten zitten, daarna starten totdat ‘ie het doet en dan de leiding pas vastdraaien, dit werkte prima.
De Xantia staat nu dus weer voor de deur