Tsja…...ik wist dat al toen ik de ZX kocht….dat het onderste stukje van de sleutel in het contactslot zat, maar dat vond ik niet zo’n probleem.
Echter…..ik meende dat het simpelweg even een nieuw cylinderslotje bestellen was…..maar mijn garage zegt dat hij alleen maar met een copie van het kentekenbewijs, tennaamstelling dus…plus van je rijbewijs….pas een nieuwe kan bestellen bij Citroën.
En dat is nog niet het ergste…..maar van de prijs schrok ik ook flink…...123.- euro maar liefst….zonder Arbeidsloon.
Overigens kan er gewoon mee gestart worden met het resterende deel van de sleutel…..en er is een reservesleutel bij….maar daar heb ik nu natuurlijk weinig aan, als die er niet inkan.
Vraagje…..is er iemand die mij kan vertellen (of helpen)....met het verwijderen van dat stukje sleutel….danwel iemand die een adresje weet waar ze dat kunnen doen ??
Liefst niet in Groningen of Limburg uiteraard ...maar ik heb er geen probleem mee om 80 km rondom Haarlem even ergens langs te gaan.
Kijk hier eens… http://www.iddstechnique.nl dan heb je een nieuw slot
De hele rommel uit elkaar schroeven en met iets duns en smals het restje sleutel er uit schuiven werkt niet ?
Met wat gepriegel heb ik even 3 ouwe sloten eens één nieuw slot gemaakt voor de deur rechtsvoor bij m’n Eend. En dat zonder vijlen
Schijt aan originaliteit.
André schreef:Tja, ik weet niet of het slot bij een ZX heel anders is als bij een BX.
Van de BX heb ik de cilinder kunnen verwijderen.
Als die slot-cilinder er uit is kan je het restant sleutel er uit halen.
Het was alleen even een puzzel hoe dat uitelkaar te halen.
Maar als ik het kan, kan een ander het ook.
Zo op het eerste oog, lijken ze op elkaar…...heb vanavond trouwens even de vorige eigenaar gebeld….en hem gevraagd of de 2 sleutels waar je ook de tankdop en deuren mee openmaakt (en waarvan ik dacht dat ze reservesleutels zijn)....soms ook van het contactslot zijn. :
NEE dus…!
Dus ik moet wel goed uitkijken met wat ik doe .....want als ik nu het stukje sleutel eruit kan (laten) peuteren…..moet je natuurlijk maar afwachten of je er dan weer een goed werkende sleutel van kunt maken (ik ken sleutelmachines…is mijn oude beroep )...ik bedoel dus, of er dan nog een nieuwe sleutel van de 2 stukken kan worden nagemaakt.
Zo niet….dan zit ik met een niet meer te starten auto. ops:
Bij elke goede sleutelservice kunnen ze het oude slot maken.
Ik weet er een paar in Den Haag, maar in Arhem zullen ze dit ook wel hebben. Maar let op Je moet dan bij zo’n zaak zijn die alleen sloten en sleutels doet, of bij een hele goede ijzerhandel.
theiz schreef:Bij elke goede sleutelservice kunnen ze het oude slot maken.
Ik weet er een paar in Den Haag, maar in Arhem zullen ze dit ook wel hebben. Maar let op: Je moet dan bij zo’n zaak zijn die alleen sloten en sleutels doet, of bij een hele goede ijzerhandel.
Aha…...dat zou een tip kunnen zijn….er zit (zover ik me herinner) een goede sleutelmaker in Heemstede…..als die het voor pakweg 50 euro of zo doet…...mag hij van mij aan de gang gaan.
Morgen meteen maar even bellen dan.
(met Arnhem bedoelde je natuurlijk Haarlem)
Sorry, verkeerd gelezen…..
Haarlem ja.
Ik heb zelf bij een ijzerhandel gewerkt (toen ik nog op school zat), en daar was een sleutelmaker in dienst in het filiaal in Den Haag. Die deed echt alles Reparaties zoals jij nu nodig hebt, maar ook sloten maken naar sleutel (dus je hebt wel een sleutel, maar geen slot).
En dan nog stuurde hij wel eens mensen naar een toko die nog gespecialiseerder is. (in Den Haag ook, Dennenlaan ofzo?)
Is overigens als het goed is lang geen 50 euro om te laten repareren… Je moet denk ik voor de helft wel klaar zijn.
Kan je ook wat blue-tack (soort kauwgum waar je niet op kan kauwen maar waartmee je posters op de muur kan plakken) of iets dergelijks op het breukvlak van de sleutel doen, de dleutel in het slot doen, even stevig aandrukken en er weer uit halen en zo het afgebroken stukje er uit halen ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Een contactslot is simpel te vervangen. Mits de sleutel er in zit. Regel op een sloop even een goed contactslot plus deurslotjes+achterklep.
Lelijke Eend schreef:Kan je ook wat blue-tack (soort kauwgum waar je niet op kan kauwen maar waartmee je posters op de muur kan plakken) of iets dergelijks op het breukvlak van de sleutel doen, de dleutel in het slot doen, even stevig aandrukken en er weer uit halen en zo het afgebroken stukje er uit halen ?
Het grootste gedeelte van de sleutel zit IN het slot….zeg maar 2/3…...en hij is precies afgebroken op een smal gedeelte waar aan 2 kanten tegelijk een inkeping zit.
Het zal misschien 2 mm zijn….ik denk niet dat die *kauwgom* zo sterk is dat die het eruit kan trekken.
Dan zou ik 2-componentenlijm op het puntje moeten smeren, maar dat risico wil ik niet lopen…...(sleutel en slot muurvast)
Ik hoop met Theiz z’n tip verder te komen…..eerst naar de Sleutelspecialist….en als die het niet kan doen, heeft ie misschien wel een ander adresje voor me…..laat het nog wel weten.
Re: Sleutel afgebroken in contactslot.
Nu je het slot nog kunt verdraaien kan je het ook in de stand plaatsen waarmee je het hele slot kunt verwijderen zonder dat je het stuurslot activeert, dus dat is voordelig. Als je nu gaat freubelen en het slot wordt onbruikbaar, draai je het uiteindelijk op stuurstot en krijg je sloop en breekwerk
Ik raad je aan te oefenen op de sloop en daar een slot te halen.
Bram schreef:Tsja…...ik wist dat al toen ik de ZX kocht….dat het onderste stukje van de sleutel in het contactslot zat, maar dat vond ik niet zo’n probleem.
Echter…..ik meende dat het simpelweg even een nieuw cylinderslotje bestellen was…..maar mijn garage zegt dat hij alleen maar met een copie van het kentekenbewijs, tennaamstelling dus…plus van je rijbewijs….pas een nieuwe kan bestellen bij Citroën.
En dat is nog niet het ergste…..maar van de prijs schrok ik ook flink…...123.- euro maar liefst….zonder Arbeidsloon.
Overigens kan er gewoon mee gestart worden met het resterende deel van de sleutel…..en er is een reservesleutel bij….maar daar heb ik nu natuurlijk weinig aan, als die er niet inkan.
Vraagje…..is er iemand die mij kan vertellen (of helpen)....met het verwijderen van dat stukje sleutel….danwel iemand die een adresje weet waar ze dat kunnen doen ??
Liefst niet in Groningen of Limburg uiteraard ...maar ik heb er geen probleem mee om 80 km rondom Haarlem even ergens langs te gaan.
Het contactslot vervangen is eigenlijk zo gebeurd, zeker als je de sleutel nog in het contactslot krijgt en nog kunt verdraaien.
Ik zou het slot vervangen voor een goed sloopexemplaar dat voor enkele euro’s te verkrijgen is. Je hebt dan wel twee verschillende sleutels voor portieren en slot, maar dat heb je nu ook al. De sleutel is misschien niet voor niets afgebroken. Een contactslot is onderhavig aan slijtage, zeker als er veel zaken aan de sleutel hangen.
Laat due blue-tack een paar maanden zitten (ondertussen niet de sleutel er uit halen of omdraaien!) en het plakt als de tering ...
Maarja, dat duurt weer zo lang
Schijt aan originaliteit.
Bram schreef:
Ik hoop met Theiz z’n tip verder te komen…..eerst naar de Sleutelspecialist….en als die het niet kan doen, heeft ie misschien wel een ander adresje voor me…..laat het nog wel weten.
Ik weet wel een goede sleutelboer in Heemstede. Aan de Binnenweg tegenover de Gall&Gall;.
Ik had het ook, voordat we op vakantie gingen ff sleutels bijbestellen bij Citroen. 80,- euro! Dus naar die sleutelszaak gegaan en toen was ik voor 15,- euro klaar…...
Giel
Ik bedenk mij net dat blue-tack extreem kleverig wordt als je er wat wasbenzine op sprenkelt. Misschien is het (toch) het proberen waard ?
Je kan er altijd nog een mooie Citroën-poster mee ophangen
Schijt aan originaliteit.