koelvloiestof heeft een vieze bruine kleur van liche chocomelk , weet iemand hoe dit komt ?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kan heel oud zijn, of gemengd met kraanwater (roest) of er zit olie in het water ( lekke koppakking)...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
aaaaaaaaaa, ik hoop dat het één van de 2 eerste is, misschien moet ik de koelvloeistof maar eens vervangen en zien of dat die ook bruin wordt
het is ook helemaal ondoorzichtige kleur
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Check! even je blok helemaal doorspoelen met de tuinslang en dan verse erin!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Welke auto? ik zie 2 auto’s onder je naam, BX 19D en BX RE14.
Als het de BX RE14 is en er zit een TU motor in, grote kans dat het dan een lekke koppakking is, heb dit ook gehad bij mijn ZX.
koffie met melk? en hoe ziet de vulopening eruit? als daar schuim hangt kan je al heel sterk aan een koppakking denken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Waarschijnlijk gewoon roestwater, hopelijk is er niks doorgeroest…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Waarschijnlijk gewoon roestwater, hopelijk is er niks doorgeroest…...
Kan, maar bij een TU motor is het 9 van de 10 keer lekke koppakking.
Kijk eens linksvoor op het hoekje boven de dynamo, heb je daar olie lekkage op de kop?
ZX1.4i schreef:Willem schreef:Waarschijnlijk gewoon roestwater, hopelijk is er niks doorgeroest…...
Kan, maar bij een TU motor is het 9 van de 10 keer lekke koppakking.
Kijk eens linksvoor op het hoekje boven de dynamo, heb je daar olie lekkage op de kop?
Hehe, grapjas, daar heeft denk ik zowat iedere TU wel enige sporen van lekkage. Zegt niet alles over de verdere rijdbaarheid van het hok in kwestie en over de geschatte resttijd van de koppakking. Vele km’s en jaren zo rondgereden.
Ich bin ein Breaker
Inderdaad, de meeste 1.1 en 1.4 TU motoren zweten daar.
Bij een lekke koppakking is de KVS wat dikker, door de olie wordt de KVS wat stroperiger.
Als de KVS gewoon bruinig en troebel is, maar wel dun, dan komt dat door niet gedestilleerd water in het circuit.
WYD schreef:Inderdaad, de meeste 1.1 en 1.4 TU motoren zweten daar.
Bij een lekke koppakking is de KVS wat dikker, door de olie wordt de KVS wat stroperiger.
Als de KVS gewoon bruinig en troebel is, maar wel dun, dan komt dat door niet gedestilleerd water in het circuit.
Ik heb ook jaren met een laagje mayo op de KVS rondgereden. Door geregeld te verversen bleef het aantal sneuvelende waterslangen (die zijn allergisch voor olie) beperkt.
Gewoon eerst maar eens goed spoelen (er is speciaal ontvetter spul voor) en dan een tijdje rijden en kijken hoe het zich houdt. Koppakking vervangen kan altijd nog.
Ich bin ein Breaker