koelvloeistof met bruine kleur
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 07 augustus 2006 04:17 PM

koelvloiestof heeft een vieze bruine kleur van liche chocomelk , weet iemand hoe dit komt ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2006 04:24 PM
  [ # 1 ]

Kan heel oud zijn, of gemengd met kraanwater (roest) of er zit olie in het water ( lekke koppakking)...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 07 augustus 2006 04:27 PM
  [ # 2 ]

aaaaaaaaaa, ik hoop dat het één van de 2 eerste is, misschien moet ik de koelvloeistof maar eens vervangen en zien of dat die ook bruin wordt

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 07 augustus 2006 04:27 PM
  [ # 3 ]

het is ook helemaal ondoorzichtige kleur

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2006 04:32 PM
  [ # 4 ]

Check! even je blok helemaal doorspoelen met de tuinslang en dan verse erin!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 augustus 2006 07:43 PM
  [ # 5 ]

Welke auto? ik zie 2 auto’s onder je naam, BX 19D en BX RE14.
Als het de BX RE14 is en er zit een TU motor in, grote kans dat het dan een lekke koppakking is, heb dit ook gehad bij mijn ZX.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 augustus 2006 01:41 AM
  [ # 6 ]

koffie met melk? en hoe ziet de vulopening eruit? als daar schuim hangt kan je al heel sterk aan een koppakking denken

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 augustus 2006 11:43 AM
  [ # 7 ]

Waarschijnlijk gewoon roestwater, hopelijk is er niks doorgeroest…...

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 augustus 2006 04:09 PM
  [ # 8 ]
Willem schreef:

Waarschijnlijk gewoon roestwater, hopelijk is er niks doorgeroest…...

Kan, maar bij een TU motor is het 9 van de 10 keer lekke koppakking.
Kijk eens linksvoor op het hoekje boven de dynamo, heb je daar olie lekkage op de kop?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 augustus 2006 01:40 AM
  [ # 9 ]
ZX1.4i schreef:
Willem schreef:

Waarschijnlijk gewoon roestwater, hopelijk is er niks doorgeroest…...

Kan, maar bij een TU motor is het 9 van de 10 keer lekke koppakking.
Kijk eens linksvoor op het hoekje boven de dynamo, heb je daar olie lekkage op de kop?

Hehe, grapjas, daar heeft denk ik zowat iedere TU wel enige sporen van lekkage. Zegt niet alles over de verdere rijdbaarheid van het hok in kwestie en over de geschatte resttijd van de koppakking. Vele km’s en jaren zo rondgereden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 28 augustus 2006 06:22 PM
  [ # 10 ]

Inderdaad, de meeste 1.1 en 1.4 TU motoren zweten daar.
Bij een lekke koppakking is de KVS wat dikker, door de olie wordt de KVS wat stroperiger.
Als de KVS gewoon bruinig en troebel is, maar wel dun, dan komt dat door niet gedestilleerd water in het circuit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 september 2006 03:59 PM
  [ # 11 ]
WYD schreef:

Inderdaad, de meeste 1.1 en 1.4 TU motoren zweten daar.
Bij een lekke koppakking is de KVS wat dikker, door de olie wordt de KVS wat stroperiger.
Als de KVS gewoon bruinig en troebel is, maar wel dun, dan komt dat door niet gedestilleerd water in het circuit.

Ik heb ook jaren met een laagje mayo op de KVS rondgereden. Door geregeld te verversen bleef het aantal sneuvelende waterslangen (die zijn allergisch voor olie) beperkt.
Gewoon eerst maar eens goed spoelen (er is speciaal ontvetter spul voor) en dan een tijdje rijden en kijken hoe het zich houdt. Koppakking vervangen kan altijd nog.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook