Heeft iemand ervaring met lpg in een 16v? Ik heb diverse bedrijven gebeld ervoor en niemand kan mij er duidelijk antwoord op geven.
Het schijnt alleen gruwelijk duur te zijn zo’n ombouw voor een 16v
Omdat schijnbaar niemand geintreseerd is in m’n 16v moet ik toch stappen gaan ondernemen want dit kan zo niet langer in baal er gewoon van.
andere optie is in onderdelen gaan verkopen (omdat nagenoeg alle onderdelen nieuw zijn) dan krijg ik er hopelijk wel het bedrag ervoor wat ik wil dit is toch triestig dat niemand intresse voor zo’n schitterende wagen heeft .
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Waarom zou dit niet gaan? LPG is eigenlijk bij uitstek geschikt voor snelle motoren vanwege het zeer hoge octaangetal.
In de BX16V die ik gereden heb, en die nu Mechuccio rijdt, ligt ook LPG en dit werkt prima.
heb jijhet er zelf in laten leggen en zo ja was je er veel voor kwijt?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
De vorige eigenaar heeft de LPG-installatie er zelf ingeknutseld.
Standaard is die er niet voor zo’n autotype.
je gaat toch ook geen lpg inbouwen om hem daarna te verkopen? het is een investering! en een lpg-auto is zeker in deze tijd best goed te verkopen, zeker met deze benzineprijzen. en anders rij je hem toch gewoon lekker op voor wénâg?
gr richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Re: lpg in een 16v
stan schreef:Heeft iemand ervaring met lpg in een 16v? Ik heb diverse bedrijven gebeld ervoor en niemand kan mij er duidelijk antwoord op geven.
Het schijnt alleen gruwelijk duur te zijn zo’n ombouw voor een 16vOmdat schijnbaar niemand geintreseerd is in m’n 16v moet ik toch stappen gaan ondernemen want dit kan zo niet langer in baal er gewoon van.
andere optie is in onderdelen gaan verkopen (omdat nagenoeg alle onderdelen nieuw zijn) dan krijg ik er hopelijk wel het bedrag ervoor wat ik wil dit is toch triestig dat niemand intresse voor zo’n schitterende wagen heeft .
Hohoho, nog ff geduld vriend! vd week komen er 2 serieus geinteresseerden kijken voor mijn AX GTI, dan kom jij in de picture.
Ga alsjeblieft geen LPG inbouwen, er staat al jaren een SAXO vts met g3 op marktplaats, daar kom je nooit meer vanaf
Gas moet je koken en niet rijden.
Because weight is just a waste of Fun
Re: lpg in een 16v
master-arnie schreef:
Gas moet je koken en niet rijden.
LPi rules!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Hoewel ik ook van mening ben dat je op gas moet koken, zou ik liever een 16v PSA motor op LPG hebben als een 8v. Dit zuiver ivm de hydraulische klepstoters in de 16v. Bij enthausiast gebruik van het gaspedaal op LPG met een 8v blijf je kleppen stellen is mijn ervaring.
Aan de andere kant, LPG in een gebruikte auto inbouwen?
Da’s een flinke investering hoor!
Dan is het waarschijnlijk het handigst de auto op te rijden want die extra investering heb je er niet 1 2 3 uit
Mooie wagen buurman….
Dinges schreef:Hoewel ik ook van mening ben dat je op gas moet koken, zou ik liever een 16v PSA motor op LPG hebben als een 8v. Dit zuiver ivm de hydraulische klepstoters in de 16v. Bij enthausiast gebruik van het gaspedaal op LPG met een 8v blijf je kleppen stellen is mijn ervaring.
Aan de andere kant, LPG in een gebruikte auto inbouwen?
Da’s een flinke investering hoor!
Dan is het waarschijnlijk het handigst de auto op te rijden want die extra investering heb je er niet 1 2 3 uit
Een PSA-motorblok met 8 kleppen is geen enkel probleem, zo lang het niet de Xantia 1.6i en 1.8i is. De overige motorblokken kunnen stuk voor stuk prima op LPG rijden.