Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
nou, de originele tweeters in het dash, sub repareren of, wat ik misschien ga doen, twee kleinere laagspeakers in het boxje doen. in de c stijl moeten denk ik wel andere speakers, bij mij zijn ze verrot. daar dus mooie speakertjes voor zoeken.
mocht dat dan niet helemaal naar mijn zin zijn dan ga ik ergens twee speakers bijzetten. (er zitten toch al gaten in mijn deuren )
Overigens kwam mijn overbuurman aan met cassette/radio dingen voor de auto waar een aux ingang aan de voorzijde. Zo is een mp3 of cd-man makkelijk in te prikken.
Ook ga ik kijken naar de i-pod die op fm uit kan zenden… Dat lijkt me een mooie optie.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:marx-7 schreef:Mocht je terug willen naar enige originaliteit dan hebben we hier ergens nog een werkende Citroen radio/cassette liggen als ik me niet vergis
Moet ik eens aan me broer vragen!
en hoe ziet ie er uit? ik ben wel geïnteresseerd..
er hoort overigens een pioneer in
weet ik, maar ja, of je die nog vindt…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
is een compo setje niet het beste zoals ik vermeld had???
dan heb je mooi geluid.. en je werkt ze in de Cstijl en in het dashbord(tweeters) in..
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:is een compo setje niet het beste zoals ik vermeld had???
dan heb je mooi geluid.. en je werkt ze in de Cstijl en in het dashbord(tweeters) in..
da’s inderdaad een optie, maar die c-stijl-gaten zijn vrij klein, dus of je daar nu een behoorlijke mid/laag speaker in krijgt….
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
hel1 schreef:Citroenbx schreef:is een compo setje niet het beste zoals ik vermeld had???
da’s inderdaad een optie, maar die c-stijl-gaten zijn vrij klein, dus of je daar nu een behoorlijke mid/laag speaker in krijgt….
klopt, kan ik niet zeggen wat je erin krijgt…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
hel1 schreef:weet ik, maar ja, of je die nog vindt…
heb je daar een foto van ik kom wel eens op een sloop die meer dan 30 bx heeft staan waarschijnelijk is de kans groot dat er wel zo radio tussen zit
op deze pagina staat er eentje..
http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_BX_Digit.htm
Gewoon eens zoeken op eBay. Daar staan ze regelmatig.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
merci beaucoup!
maar uiteindelijk was mijn eerste vraag: hoe kan ik op een manier die dicht bij het origineel blijft een goed geluid krijgen. zo’n originele radio zou leuk zijn, maar ik wil vooral goed geluid.
en dan gaat het met name om de luidsprekers. die moeten het liefst in de bestaande gaten passen..
hel1 schreef:merci beaucoup!
maar uiteindelijk was mijn eerste vraag: hoe kan ik op een manier die dicht bij het origineel blijft een goed geluid krijgen. zo’n originele radio zou leuk zijn, maar ik wil vooral goed geluid.
en dan gaat het met name om de luidsprekers. die moeten het liefst in de bestaande gaten passen..
Ik vind die radio ook perfect bij het design van de middenconsole passen, maar ik heb gekozen voor beter geluid. Qua design past mijn radio nog best goed, maar het belangrijkste is dat ik er een cd-wisselaar aan heb kunnen sluiten.
Bovenin het dashboard heb je 2 tweeters zitten. Laat ze zitten of vervang ze door nieuwere van een XM (schijnen dezelfde tweeters te hebben, volgens Harm). Daarnaast kun je inderdaad kiezen voor goede (ronde) speakers in de c-stijlen.
Ik heb nog niks in de c-stijlen geplaatst, maar ben dat wel van plan.
Daarnaast heb ik nog speakers in de hoedenplank. Dan moet je echter weer zagen in de hoedenplank en dat wilde jij volgens mij niet….
Verder kun je wel hangende speakers ergens onderaan het dashboard hangen, maar dat vind ik persoonlijk niet mooi staan, al zal het best een leuk geluidje geven.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb ovale speakers in de gaten van de kofferbakbeplating links & rechts zitten. Dit omdat ik weiger een goede hoedenplank te vernielen maar anderzijds omdat ik nooit met zo’n irritante hoedenplank rondrijd. Alleen maar lastig als zo vaak je achterbank plat moet.
Wat die subkist betreft: ja weggooien is zonde omdat er een hele speciale speaker met 2 spoelen in zit, eentje voor links en de ander voor rechts. De BX is de enige auto die ik ken met zo’n bizarre constructie.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Wat die subkist betreft: ja weggooien is zonde omdat er een hele speciale speaker met 2 spoelen in zit, eentje voor links en de ander voor rechts. De BX is de enige auto die ik ken met zo’n bizarre constructie.
ja, dat viel me al op, dat ie twee stel aansluitingen heeft. de speaker lijkt ok, dus dat valt weer mee. verder lijken de minispeakertjes in de c-stijl ook ok. die in het dashboard heb ik nog niet echt bekeken.
ik maak me dus eigenlijk vooral zorgen over het middengebied, kan die “bas"kast dat wel aan?
het hoeft niet verschrikkelijk hard te zijn, maar het moet wel goed zijn, helder en gedefinieerd zoals dat dan heet
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
hel1 schreef:Alcyone schreef:
ja, dat viel me al op, dat ie twee stel aansluitingen heeft. de speaker lijkt ok, dus dat valt weer mee. verder lijken de minispeakertjes in de c-stijl ook ok. die in het dashboard heb ik nog niet echt bekeken.
ik maak me dus eigenlijk vooral zorgen over het middengebied, kan die “bas"kast dat wel aan?
het hoeft niet verschrikkelijk hard te zijn, maar het moet wel goed zijn, helder en gedefinieerd zoals dat dan heet
Ik kan het best een keer laten horen hoe het klinkt. Hard zat, je kan nog prima muziek luisteren met 120.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
heb jij dan al die standaardspeakers nog? (behalve dan die ovale koffebakspeakers?)
ik kom graag een keer luisteren