3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

audio type 1
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 augustus 2006 12:26 AM
  [ # 31 ]
hel1 schreef:

heb jij dan al die standaardspeakers nog? (behalve dan die ovale koffebakspeakers?)
ik kom graag een keer luisteren

Yep, de originele speakers. Helaas zijn die van de C-stijl totaal uit elkaar gevallen van ouderdom. Ik ga geen nieuwe plaatsen, lijkt me alleen maar irritant voor passagiers, hard geluid in je oor met slecht stereobeeld.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 08 augustus 2006 12:28 AM
  [ # 32 ]
Alcyone schreef:
hel1 schreef:

heb jij dan al die standaardspeakers nog? (behalve dan die ovale koffebakspeakers?)
ik kom graag een keer luisteren

Yep, de originele speakers. Helaas zijn die van de C-stijl totaal uit elkaar gevallen van ouderdom. Ik ga geen nieuwe plaatsen, lijkt me alleen maar irritant voor passagiers, hard geluid in je oor met slecht stereobeeld.

ja, maar daar zijn het ook passagiers voor, die moeten natuurlijk hun koptelefoons opzetten!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 augustus 2006 12:29 AM
  [ # 33 ]

maar het geluid wordt er wel fantasties ruimtelijk door!

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 augustus 2006 10:00 PM
  [ # 34 ]

ik ben eens bezig geweest met mijn originele audio, maar dat wordt nix zo. c-stijl speakers zijn rot, volgens mij is het moeilijk om vervangers te vinden die ook wat volume aankunnen. De rand van de basspeaker valt uit elkaar als je er naar kijkt en is met lijmrand bijna niet meer te bewegen.
Ik ga een oplossing zoeken voor de c-stijlen (ik denk wat grotere speakers, die dan gedeeltelijk achter het gat wegvallen zodat de originele roostertjes terug kunnen) en dan twee stevige laagspeakertjes zoeken voor in het kistje.
heb jij al lijmpogingen ondernomen?

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 10 augustus 2006 10:12 PM
  [ # 35 ]

ik heb een geweldige compo set te koop zie het aangeboden toic maar eens dat is vast wel iets voor jouw wagentje!

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 10 augustus 2006 10:53 PM
  [ # 36 ]
woutersmits schreef:

ik ben eens bezig geweest met mijn originele audio, maar dat wordt nix zo. c-stijl speakers zijn rot, volgens mij is het moeilijk om vervangers te vinden die ook wat volume aankunnen. De rand van de basspeaker valt uit elkaar als je er naar kijkt en is met lijmrand bijna niet meer te bewegen.
Ik ga een oplossing zoeken voor de c-stijlen (ik denk wat grotere speakers, die dan gedeeltelijk achter het gat wegvallen zodat de originele roostertjes terug kunnen) en dan twee stevige laagspeakertjes zoeken voor in het kistje.

nee, maar het lijkt er op dat ik dat ook helemaal niet hoef!! basspeaker voelt nog mooi soepel en ik zie geen scheurtjes of brosse stukjes, en zo te zien zijn de c-stijl-speakers ook nog in orde. maar ik heb niet echt tijd gehad de laatste dagen, misschien dit weekend
het enige wat ik nog ècht niet weet is hoe de tweeters zijn. kan jij (wouter) me zeggen hoe die kapjes er af krijg? ben een beetje bang dat plastic te mollen

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 11 augustus 2006 12:30 AM
  [ # 37 ]

Die tweeterkapjes zijn heel erg fragiel Exclamation  Exclamation

Heel voorzichtig kun je ze met een paar vingers bovenaan pakken en rustig lostrekken. Wellicht een beetje wrikken.

Het meest fragiele van die kapjes zijn die dunne spalkjes. Die breken als lucifers…  Rolling Eyes  Confused

hel1 schreef:

en zo te zien zijn de c-stijl-speakers ook nog in orde

Wat ConfusedConfusedConfused:
Zitten daar überhaupt speakers in dan? Nooit geweten…  Surprisedops:  Laughing

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 11 augustus 2006 12:39 AM
  [ # 38 ]

merci beaucoup! precies wat ik wilde weten.

inderdaad, daar zitten speakers in, ik vermoed, en logischerwijs moet dat zo zijn, dat dat de middentoonspeakers zijn. ben inmiddels wel benieuwd hoe het klinkt!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 augustus 2006 01:57 AM
  [ # 39 ]
woutersmits schreef:

Wat voor lijm heb je geprobeerd? Ik geloof dat Bizon de beste is, geel/bruine drab die gumachtig/rubberachtig wordt zodra het droog is.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 11 augustus 2006 01:20 PM
  [ # 40 ]

Heel voorzichtig kun je ze met een paar vingers bovenaan pakken en rustig lostrekken. Wellicht een beetje wrikken.

idd, dat is de manier, alleen zijn die zwarte kapjes een heel stuk sterker dan de grijze. Die van de GT braken zo in in kleine stukjes. Rolling Eyes

ene, wouter, jouw originele audio systeem was dus nog helemaal goed en dat wist je niet eens, Surprisedops: on you!

verder, gisteren eens naar de c-stijl speakers geluisterd, volgens mij komt daar de middentonen voor de voorzitters inderdaad vandaan maar ze zijn wel full range, het zijn namelijk ook de speakers voor de achterzitters. Ze moeten dus ook wat laag en hoog aankunnen.
vandaar dat ik niet zomaar vervangers kan vinden. ik kon wel speakers in die maat krijgen maar dan heb je max 15 watt en die originele zijn volgens mij wel wat steviger.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 11 augustus 2006 01:22 PM
  [ # 41 ]

Wat voor lijm heb je geprobeerd? Ik geloof dat Bizon de beste is, geel/bruine drab die gumachtig/rubberachtig wordt zodra het droog is.

soort witte lijm die ook flex zou moeten blijven (zeker 10 jaar)
maar bij ontbraken hele stukken van de rand.. Confused

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook