Hallo iedereen, vraagje:
Mijn ouders hebben pas een xantia 2.0HDI uit 2000 gekocht, maar er zit geen afstandsbediening meer bij. Het opnieuw inbouwen schijnt heel erg duur te zijn. (?)
Bij mijn bx 19tzd zat ook geen zendertje meer, dus heb ik een universele AB ingebouwd, gewoon zo’n kastje die een open/dicht signaaltje geeft naar je kabelboom van je centrale vergrendeling.
M’n vader vroeg of ik dat ook in zijn xantia kan bouwen, gezien de kosten (kost 35 euri ofzo)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij mijn bx ben ik niet zo moeilijk, maar als bij die xantia de electriek doorfikt heb ik een probleem natuurlijk! En weet iemand waar de regelunit zit bij een xantia? (bij de bx in de tunnelconsole)
alle tips en trucs zijn welkom!
gr,
Daan
p.s. dat ding rijdt echt als een idioot! wat een auto! Da’s toch wel een stapje vooruit sinds de bx…...
En voor de die-hard-xantia-freaks: de vorige xantia 1.9d van mn ouders staat nu op de sloop, met 403.000 km op de klok. Sloperij vlakbij Leek, groningen. Mocht iemand iets nodig hebben; k weet precies wat nog bruikbaar is aan dat ding. Zit bijvoorbeeld een gloednieuw deksel op de brandstofpomp. k hoor t wel
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
net gehoord dat het systeem op dezelfde plek zit als bij de bx.
Vraag: is dat ook zo’n kiekert-kastje? want dan weet ik wat k m’n vader moet laten zoeken bij z’n eigen xantia op de sloop!
Kwestie van overpluggen neem ik aan!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?