Dan ben je dag aan dag bezig met je auto, en zo rij je een hele zomer zonder problemen fluitend overal naar toe. Ik begin steeds meer te genieten van die ouwe 1.4 naaimachine. Leve de leader.
Citroen Bx Deauville 1993
Tja, zei ik, en ik moest opeens een halve liter koelwater in mijn TD gooien terwijl ‘ie eerder geen drup gebruikte.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ik doe mee…5500 km gereden in 3 weken en geen vuiltje aan de lucht, nu lekker bezig met de optiek
Op een haperende SB en gewoon onderhoud na, heb ik eigenlijk bijna nooit problemen met mijn TZD Turbo. Maarrrrrrr, zo hoort het toch eigenlijk ook te zijn?
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
mssl schreef:Zal ik dan ook maar even meedoen?
Heerlijk 1400’tje die me zelfs vandaag nog heerlijk heeft laten genieten in de bergen!
![]()
Wat een leuk lief beestje die altijd trouw is
(afkloppen!
)
Er zit dan ook niet veel aan wat kapot kan gaan…ouwe dieselaar
(Ik plaag je alleen maar hoor, rashiet )
Ik heb ook nog geen kosten moeten doen buiten olie vervangen om de 5000KM.
rijd nu al 17000km sinds november en nog nergens last van (buiten mijn versleten koppeling)
heb zelfs vorige week 180 gereden
Het schuifdak van mijn BX moet binnenkort echt onder handen genomen worden. Roest aardig om de dakrand heen . Maar goed dat is niet onoverkomelijk binnenkort maar eens aan de slag
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/297145709450b2531eaa10.jpg)
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Vandaag was er weer autorodeo in Wilp-Achterhoek, een alternatief voor de sloperij (foto uit archief):
Verkocht, helaas schade gereden!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1510.jpg)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: Zomaar niks aan de hand met je bx…
Eric schreef:Dan ben je dag aan dag bezig met je auto, en zo rij je een hele zomer zonder problemen fluitend overal naar toe. Ik begin steeds meer te genieten van die ouwe 1.4 naaimachine. Leve de leader.
Das nie goe hè...het is een voorteken dat er iets duurs aan gaat komen
Tenminste…dat had ik met m’n Sportje.
Zo van:“Zoooo, das gefixt, we hebben nu alles gehad!”
Reed-ie vervolgens weer 3 maanden lekker en ja hoor…hoppaaaaa, dynamootje, rem-retourtjes etc. etc. hahaha!
GENIET ERVAN!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Nieuw in de top 40: I love ma bix van Busta Rhymes…
Haha, mooi topic! Mensen zijn verbaasd dat hun auto al zo lang zonder mankementen rondrijdt
Echte liefhebbers…
Re: Zomaar niks aan de hand met je bx…
xm_turbo schreef:
Das nie goe hè...het is een voorteken dat er iets duurs aan gaat komen
![]()
Tenminste…dat had ik met m’n Sportje.
Zo van:“Zoooo, das gefixt, we hebben nu alles gehad!”
Reed-ie vervolgens weer 3 maanden lekker en ja hoor…hoppaaaaa, dynamootje, rem-retourtjes etc. etc. hahaha!GENIET ERVAN!
![]()
Groets Ruben
Ha, maar das ook een sport. Dit is een echte onvervalste zo-goed-als-basis bx waar bijna niks aan stuk kan. Het blokje is oersterk en de rest van de wagen zijn echt perfect! En die kilometerstand, das gewoon dromen…
Eric, als het straks kouder wordt moet je niet vergeten om de hendel voor zomer/winterstand om te zetten. Ik was het wel vergeten vorig winter en na een poosje begint ie te stotteren en is de eerste minuten niet meer aan te krijgen. Schuifje zit onder de motorkap bij de luchtinlaat.
Ik ben blij dat je er blij mee bent…
Groeten,
Jan
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1510.jpg)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Eigenlijk zou elke Citro een houten dash moeten hebben…kunnen we afkloppen!
See, buy, fly C5 V6
gewoon een balk als middenarmsteun, en let op: het moet ongelakt hout zijn hè? dat werkt het beste!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ik heb een bx en die wil niet starten dacht dat het aan de accu lag maar de lampjes binnen in de auto branden wel vel.
kan het liggen aan de stand waarop de carbarateur staat ingesteld.?
MVG,
Ricardo
Die lampjes geven zelfs met een platte batterij nog licht. Gaat je startmotor rond als je start?
Anders even met startkabels proberen en dan weet je of het aan de batterij ligt
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Yep! ‘t Is winter he, dan kan een accu die niet okselfris meer is ineens denken dat je het zelf maar uit moet zoeken. Maar zonder te willen mierenn3*ken, had je daarvoor misschien niet beter een nieuwe topic kunnen openen? Het ging hier juist om probleemloze BX-en (en dat is zo bijzonder dat het een aparte topic waard blijkt te zijn ).