alfiegrunn schreef:ik heb een citroen zx 1.8 furio 1996. 180.000 km op het oog voor 1450..
is dat een goede prijs, en verstandig zo’n auto aan te schaffen?
De Furio is een sportieve ZX, niet zo snel en luxe als de ZX16V, maar wel veel goedkoper. Gezien het bouwjaar 1996, is het een type-2 (logo op de grille), de auto is standaard voorzien van stuurbekrachtiging, elektrische ramen en CV was een optie op dit deze actie uitvoering. Interessant om te weten dat dit optioneel was, de bedradingen enzo voor deze opties is standaard aanwezig, je kan dus vrij simpel elektrische ramen en spiegel inbouwen.
Als de staat van de auto goed is, dus banden, remmen, schokdempers enzo, geen olie/koelvloeistof lekkage dan is het een mooie prijs. Let wel op dat er geen Gas-installatie inzit of heeft gezeten, de 1.8i kan daar slecht tegen.
Voor een globale indruk van de ZX 1.8i Furio, zie http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=9657&cache=no
ZX1.4i schreef:...een optie op dit deze actie uitvoering.
Zat std in het gamma, zelfde prijs als de 1.8Aura destijds echter de sportieve tegenhanger. Mooie model met wat risico’s, fantastische wegligging natuurlijk en fijn meubilair. Maar weest bewust van het sportieve karakter van dit model wat destijds heel betaalbaar was. Risico’s alom dus, wees voorbereidt.
LPG kwam idd veel voor… destijds nog reuze interessant.
[zeur mode]
Voor een globale indruk van de ZX 1.8i Furio, zie Link
ff op slakken zout leggen: Geloof dat die blauwe de ‘Alure’ 1.4 is en de rode is definitief de ‘echte’ 16v…
[/zeur mode]
:bananna
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
mooi al die reacties.. kan ik wel wat mee! ik ga er eerst maar eens mee rondrijden!
david.tb schreef:ZX1.4i schreef:...een optie op deze actie uitvoering.
Zat std in het gamma
Dat zat niet standaard op de Furio ik heb ze gezien zonder CV en elektrische ramen/spiegels.
De volledige kabelboom om deze opties aan te sluiten ligt wel in de Furio.
je mag altijd wel ff komen kijken naar die 16v van me
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
ZX1.4i schreef:david.tb schreef:ZX1.4i schreef:...een optie op deze actie uitvoering.
Zat std in het gamma
Dat zat niet standaard op de Furio ik heb ze gezien zonder CV en elektrische ramen/spiegels.
De volledige kabelboom om deze opties aan te sluiten ligt wel in de Furio.
Ik bedoel de Furio als model, dat is geen actiemodel maar zat std in het gamma… De Furio was de sportieve en de Aura de luxe. Beide kostten meen ik tegen de Fl.35000 en voor zo’n Fl.950 kon je op de furio het electrische pakket bestellen wat ook op de aura zat. Aura echter had ook de verschuifbare achterbank wat weer niet als optie mogelijk was op de furio. Maar dit gaat off-topic. Furio is een mooie uitvoering maar sportief bereden over het algemeen, let er dus goed op.
Ik ben benieuwd, als je wat meer weet laat je het even weten? En natuurlijk wanneer gekocht=Foto!
edit: kijk een bij
Even bij occasions kijken en dan vindt je een mooie Furio
Hoe is het trouwens met de TS en zijn keuze, nog aan het [smilie=118.gif] ? Is wellicht ook wel wat voor TS zo’n Furio. Zag er laatst een op Marktplaats met alle electrieke opties voor 1200.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
stan schreef:je mag altijd wel ff komen kijken naar die 16v van me
Als ik geen 40d km ga rijden het komende jaar was ik meteen je klant geweest. Maar iemand die 7000 rijdt??? TS???
Gehad:
laat zeker foto’s zien!
ben al lange tijd opzoek, die ik dus nu gezien had zag er voor mij direct al mooi uit.. maar is ook geen officiele citroen garage en ook wat garages betreft ben ik wat voorzichtig..km-stand is ook aan de hoge kant.. moet er eerst maar even in gaan sturen
stan schreef:je mag altijd wel ff komen kijken naar die 16v van me
Kijken naar een 16V is kopen
jaa.. de 16v zx zijn mooie auto’s! kon er 1 uit 1992 kopen.. maar zat al bijna op 300.000.. maar ik vind ze veel mooier als een golf gti of astra gsi en zo zijn er wel meer voobeelden! een zx 16v is best apart
alfiegrunn Geplaatst: 08 Aug 2006 12:40 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
jaa.. de 16v zx zijn mooie auto’s! kon er 1 uit 1992 kopen.. maar zat al bijna op 300.000.. maar ik vind ze veel mooier als een golf gti of astra gsi en zo zijn er wel meer voobeelden! een zx 16v is best apart
WOW 300000 km dat is voor de mijne nog heel ver weg
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
ZX1.4i schreef:stan schreef:je mag altijd wel ff komen kijken naar die 16v van me
Kijken naar een 16V is kopen
Daarom ga ik ook nooit kijken… Had het al moeilijk met de boekjes
Gehad:
@alfiegrunn, Op het forum bij aangeboden staat een ZX Furio te koop, zie link
De foto’s op marktplaats zien er netjes uit en het is zo te zien ook een Citroen liefhebber. Over het algemeen belazeren de liefhebbers elkaar niet, lijkt mij een goede waarover de eigenaar in iedergeval eerlijk over zal zijn.
jep mag rustig komen kijken en is zeker geen afgetrapte zx ! zen zeggen dat ik ook hele lekkere koffie heb
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
mmm. ook mooi! jaja zo is een keus maken nog niet zo makkelijk! weet iemand of er een beetje in te zitten is als je 1.93 bent. zo lang ben ik namelijk, en dat valt soms nog niet eens zo mee.. voor me zelf en voor diegene die achter me zitten! maar dat is zelfs een probleem in een volvo v70
deze tekst hier ook nog maar even