sukses!!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
EvelienBX schreef:met de bx heb je wel meer ruimte… das toch ook best belangrijk?
ik ga dit jaar ook met bx op vakantie, daar kun je aardig wat in kwijt, maar dat nie alleen ik neem aan dat bx toch iets confontabeler (of hoe je het ook maar schrijft:P) is dan een dyane?
Haha, dan heb jij nooit in een 2CV/Dyane/Ami gezeten. Dat comfort is ongeëvenaard!
DigiDaan schreef:Ben je van plan veel snelweg te rijden of lekker met 80 over de route national? In het eerste geval zou ik met de BX gaan en ‘m lekker op 110 vastprikken, in het andere geval inderdaad lekker dakje op een kier en dwars door de campagne met de Dyane.
De bedoeling is dat ik aanstaande zaterdag 1035 km ga rijden met enkel snelweg van Hilversum naar de Dordogne…
Dat is trouwens best te doen met een Dyane hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wat voor reserveonderdelen zoek je? Buiten een onstekingssetje, ducktape, wat paperclips, doppenset/schroevendraaierset kun je eigenlijk niet meenemen???
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Als je met de Dyane gaat zou ik bougies, bougiekabel, bobine, een fan met poelie, een ontstekingshuisje met condensator, en eventueel een dynamo meenemen. Dat is de zooi die ik altijd meesleep.
Chinco schreef:Wat voor reserveonderdelen zoek je? Buiten een onstekingssetje, ducktape, wat paperclips, doppenset/schroevendraaierset kun je eigenlijk niet meenemen???
Groeten,
Jan
Ik denk dat ik misschien de beste optien heb gevonden….
Allereerst vertrek ik niet op zaterdag maar op zondag.
Dan ga ik zaterdag met de Dyane naar het Eendeëi in Rotterdam om de veerpoot te vervangen en olie te wisselen en de gehele Dyane na te kijken.
Voordeel daarvan is dat ik meteen wat reserveonderdelen kan scoren om standaard in een kistje achterin de Dyane te houden.
Dan maar een dagje later op vakantie, maar mijn gevoel zegt momenteel dat ik met de Dyane moet gaan. Die motor mag dan wel roken, hij snort als een tierelier en die houdt die vakantie eerder vol dan de BX…. zoals het nu aanvoelt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
lijkt me verstandig,
ikzelf vertrouw een auto pas als hij zich bewezen heeft, dus flink wat kilometers gehad heeft zonder al te veel troubles. Ik zou nu gewoon met de digit gaan, maar toen ik hem net had zeker niet. De mijne had natuurlijk ook amper gelopen de jaren voordat ik hem kreeg.
woutersmits schreef:lijkt me verstandig,
ikzelf vertrouw een auto pas als hij zich bewezen heeft, dus flink wat kilometers gehad heeft zonder al te veel troubles. Ik zou nu gewoon met de digit gaan, maar toen ik hem net had zeker niet. De mijne had natuurlijk ook amper gelopen de jaren voordat ik hem kreeg.
Sja, wat is vertrouwen in dit geval. Het zijn natuurlijk 2 totaal verschillende auto’s, waarvan ik echter weet dat de Dyane redelijk perfect rijdt.
Van de BX weet ik dat ie de afgelopen 7 jaar nauwelijks tot niet heeft gereden.
CitroenAZU schreef:Als je met de Dyane gaat zou ik bougies, bougiekabel, bobine, een fan met poelie, een ontstekingshuisje met condensator, en eventueel een dynamo meenemen. Dat is de zooi die ik altijd meesleep.
Nu nog iets van een werkplaatshandboek scoren vóór zaterdag
Enig idee of een reserve fan met poelie bij het Ei zou liggen, Martijn?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hmm, documentatie reeds gevonden: link naar Marktplaats .
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
arjan_verkade schreef:beter stoelen e.d. lijkt me, je moet er toch behoorlijk wat uren inzitten.
Indien het de Dyane wordt, zitten er vóór mijn vakantie al andere stoelen in (van een XM… )
arjan_verkade schreef:die dyane staat wel erg scheef op zijn poten
Merk je tijdens het rijden echt helemaal niks van! En je moet over dat soort dingen niet teveel nadenken tijdens het rijden, want dan ga je je allemaal dingen in je hoofd halen die er helemaal niet zijn.
arjan_verkade schreef:Trilt die trouwens ook niet erg, en loopt die wel netjes rechtdoor?
Totaal niet. Wegligging is zeer goed bij dez Dyane.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Herstelde Dyane is iig slimmer dan de BX.
Onderdelen en gereedschap mag je nog bijhebben maar als het idd de nokkenas en krukas zijn zou ik er al maar effe een reserveblok inhijsen voor je vertrekt, dan kan je er onderweg nog altijd een ander inhangen
maw, DYANE
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
XBXG schreef:woutersmits schreef:lijkt me verstandig,
ikzelf vertrouw een auto pas als hij zich bewezen heeft, dus flink wat kilometers gehad heeft zonder al te veel troubles. Ik zou nu gewoon met de digit gaan, maar toen ik hem net had zeker niet. De mijne had natuurlijk ook amper gelopen de jaren voordat ik hem kreeg.Sja, wat is vertrouwen in dit geval. Het zijn natuurlijk 2 totaal verschillende auto’s, waarvan ik echter weet dat de Dyane redelijk perfect rijdt.
Van de BX weet ik dat ie de afgelopen 7 jaar nauwelijks tot niet heeft gereden.CitroenAZU schreef:Als je met de Dyane gaat zou ik bougies, bougiekabel, bobine, een fan met poelie, een ontstekingshuisje met condensator, en eventueel een dynamo meenemen. Dat is de zooi die ik altijd meesleep.
Nu nog iets van een werkplaatshandboek scoren vóór zaterdag
Enig idee of een reserve fan met poelie bij het Ei zou liggen, Martijn?
Mail me even prive die heb ik anders nog wel en ik woon 2km van het ei vandaan….
goede beslissing!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
TurboTilbo schreef:XBXG schreef:
Wat Hel1 zegt is nu precies wat ik belef. Bij elk geluidje gaat de radio uit om te horen of er niks aan de hand is. Ik word daar dus echt helemaal gek van
Gewoon uitlaten die radio. Doe ik ook regelmatig, ook als ik geen rare geluidjes hoor. En dan lekker genieten van het geluid wat je auto maakt.
De beslissing is toch wel voor 99% genomen hoor….—> Dyane
Ik heb geen radio in de Dyane, maar gewoon een goede ghettoblaster op de bijrijdersstoel. Die gaat hard zat, en zelfs dan hoor je de motor nog. Dus indien daar rare geluiden uitkomen hoef ik niet persé de radio uit te doen.
Ff zonder dollen, de XM-stoelen gaan helaas niet meer lukken, want daar moeten 2 stalen buizen in U-vorm bij worden gevonden en gelast op maat. Dat kan ik niet en zeker niet voor a.s. weekend.
De achterbank zit er ook weer in. Al mijn gereedschap ligt al achterin. Ook al een kannetje 20W50.
Nu nog tas met kleren, een koelbox en karren maar.
Oja, de Michelinkaart van Frankrijk gaat uiteraard ook mee.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Tipje bij de Auchan supermarkten koop je 5 liter 20W50 van total of Esso voor nog geen tientje!
CitroenAZU schreef:Tipje bij de Auchan supermarkten koop je 5 liter 20W50 van total of Esso voor nog geen tientje!
Uhm, sja, het staat nu al in de kofferbak.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX