Ik zie jaarlijks zo’n 80.000 km asfalt onder mijn auto doorglijden, maar zodra ik in mijn HY stap, heb ik vakantie. Ik zou bij wijze van spreken de oprit niet eens af hoeven om een heerlijke vakantie te hebben.
Wellicht klink dit wat overdreven, maar het is wel zo.
Hy is al bijna 14 jaar in mijn bezit, talloze reizen en reisjes gemaakt, maar het gevoel is nog precies hetzelfde als de eerste keer.
Frank
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb nu in rond de 70 verschillende auto’s gereden en ik kan het volgende opmerken (puur over de auto’s die ik werkelijk heb gereden)
Meeste gooi en smijt fun met rotonde’s en drempels: Wouter’s Dyane.
Meest indrukwekkend: een Ami6 1964 (dat zoiets vooruitkomt, geweldig!)
Beste wegligging: Xantia activa
Meest intrigerende dashboard: mijn CX
(minst: Xantia)
Meeste laadruimte: DS Familiale
(meest onhandig: CX berline)
Lekkerste vering: mijn DS maar heb momenteel CX bollen blijkt achteraf
(minst: elke non-hydro Cit behalve de A-typen)
Beste zit: mijn BX met BX Sport stoelen
(minst: GSA/GS/CX, krijg pijn in m’n rug)
Leukste bediening: BX type 1 of GSA Special
(minst: Xantia/XM/BX type2&3)
Lekkerst schakelen: die losse pook uit de BX type 1 met XU (gaat heerlijk licht)
Mooiste motorgeluid: GS 1220 Pallas (hierna CX 2200 1976 en BX GT)
ideale mix van alle bovenstaande factoren: Mijn BX GT met Digit dash en Sport interieur
Of iemand moet een CX berline met digitaal dashboard en 5de deur voor me weten, dan is dat mijn topper.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
ik heb al in veel citroens mogen rijden (van DS,GS,CX,SM,Mehari,BX,XM, Xantia Activa etc.etc. tot C6)
maar de Citroen die boven aan mijn lijstje staat is en blijft de 2CV. Het gevoel, de puurheid en genialiteit van het ontwerp is met geen een andere auto te vergelijken. Het is net of je vakantie hebt als je met een eend rijdt
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
mmh heb toch ruime keuze, maar er rijd er geen één zo comfotabel als m’n amietje.
lekker deinen en als bijrijder zomaar in slaap vallen op die heerlijke bank.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Oh trouwens in engeland was Ami verkozen tot meest lelijke, maar ook meest comfortabele auto van de 20ste eeuw!!!
TurboTilbo schreef:visapowerrr schreef:Oh trouwens in engeland was Ami verkozen tot meest lelijke, maar ook meest comfortabele auto van de 20ste eeuw!!!
Meest comfortabele vering denk ik dan.
Want ik weet zeker dat ik liever naar zuid-Spanje toe rij in een BMW 7-serie dan in een AMI. Dan komt die 7 er een stuk comfortabeler uit denk ik.
Check in de onderstaande item de filmpjes en je weet dat zelfs TopGear vindt dat je beter een C6 kan nemen als je zo’n eind comfortabel wil rijden!
Het kleine filmpje (1,7MB) van de cool wall:
http://145.99.215.116/~tonie/Citroën C6-cool wall Top Gear BBC2_4_6_2006_21_46_18.mpg
De grote film (80MB) van de reportage:
http://145.99.215.116/~tonie/Test Citroën C6 - CX Top Gear-BBC2_4_6_2006.mpg
De kleinere versie van de reportage:
http://145.99.215.116/~tonie/Test Citroën C6 - CX Top Gear-BBC2_4_6_2006_kleiner.mpg
Alhoewel ik bij mijn CX Prestige blijf. Ruimte, comfort, snelheid, schoonheid. [smilie=257.gif]
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Sorry BMW ist nicht im Frage. Dan kies echt voor de charme van de AMI!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Ik heb nog geen AMI gereden en enkel een 3 en 5-serie BMW, maar ik kies direct zonder proefrit voor de AMI. Als was het alleen maar vanwege het ontzettende rijplezier wat ik verwacht in de AMI en de geweldig onsympathieke uitstraling van de BMW.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
TurboTilbo schreef:Ik ken het Top Gear stuk met de C6. “This shouldn’t be like a car, it should have side wheel drive”
Maar als je naar zuid Spanje wilt rossen ga ik liever met een 7-serie dan een Ami, jij niet dan?
Een C6 of een 7-serie zou ik echter niet weten, ik denk dat je sowieso met allebei goed uitgerust daar aan kunt komen.
Ik zou in eerste instantie ook voor de Ami gaan…. Maar even reeel: Ik denk dat ik ter hoogte van Maastricht stiekum toch had gewenst dat ik in de BMW was gestapt. Charme is leuk, maar Spanje is wel een heeeeeel eind weg! Maar goed, lekker vergelijk…. Ik zou voor zo’n rit (die ik niet zou maken want wie gaat er nou naar Spanje als je ook naar Frankrijk kan, maar goed…) wsl. het liefst beschikken over een CX TRD Turbo.
Gr Martijn
Reeel!?
Okay het hangt ervan af hoeveel tijd je hebt en hoe het weer is en hoe je pet staat en of je alleen rijdt of met iemand die de AMI ook kan waarderen etc etc. Maar rossen naar Spanje is niet mijn ding heer de Ruijter.
Moet jij er niet voor zorgen dat die lichtblauwe Xsara Break van mijn vrouwlief om 17.00 uur weer een werkende airco heeft!
Kortom het gaat erom wat je onder lekker rijden verstaat. TurboTilbo zei het al eerder. En dat ben ik dus wel met ‘m eens.
Martijn de Ruijter schreef:TurboTilbo schreef:Ik ken het Top Gear stuk met de C6. “This shouldn’t be like a car, it should have side wheel drive”
Maar als je naar zuid Spanje wilt rossen ga ik liever met een 7-serie dan een Ami, jij niet dan?
Een C6 of een 7-serie zou ik echter niet weten, ik denk dat je sowieso met allebei goed uitgerust daar aan kunt komen.
Ik zou in eerste instantie ook voor de Ami gaan…. Maar even reeel: Ik denk dat ik ter hoogte van Maastricht stiekum toch had gewenst dat ik in de BMW was gestapt. Charme is leuk, maar Spanje is wel een heeeeeel eind weg! Maar goed, lekker vergelijk…. Ik zou voor zo’n rit (die ik niet zou maken want wie gaat er nou naar Spanje als je ook naar Frankrijk kan, maar goed…) wsl. het liefst beschikken over een CX TRD Turbo.
Gr Martijn
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Appels en peren, appels en peren… Betreffende de Xsara: Dat gaat echt goedkomen,maar ik ben lekker vrij vandaag! En dan is het helemaal niet leuk dat het qua weer iets heel anders met peren is…
Gr Martijn
Remco H. schreef:Reeel!?
Okay het hangt ervan af hoeveel tijd je hebt en hoe het weer is en hoe je pet staat en of je alleen rijdt of met iemand die de AMI ook kan waarderen etc etc. Maar rossen naar Spanje is niet mijn ding heer de Ruijter.
Moet jij er niet voor zorgen dat die lichtblauwe Xsara Break van mijn vrouwlief om 17.00 uur weer een werkende airco heeft!Wat is er met jullie airco aan de hand, als ik zo vrij mag zijn?
Kortom het gaat erom wat je onder lekker rijden verstaat. TurboTilbo zei het al eerder. En dat ben ik dus wel met ‘m eens.
Martijn de Ruijter schreef:TurboTilbo schreef:Ik ken het Top Gear stuk met de C6. “This shouldn’t be like a car, it should have side wheel drive”
Maar als je naar zuid Spanje wilt rossen ga ik liever met een 7-serie dan een Ami, jij niet dan?
Een C6 of een 7-serie zou ik echter niet weten, ik denk dat je sowieso met allebei goed uitgerust daar aan kunt komen.
Ik zou in eerste instantie ook voor de Ami gaan…. Maar even reeel: Ik denk dat ik ter hoogte van Maastricht stiekum toch had gewenst dat ik in de BMW was gestapt. Charme is leuk, maar Spanje is wel een heeeeeel eind weg! Maar goed, lekker vergelijk…. Ik zou voor zo’n rit (die ik niet zou maken want wie gaat er nou naar Spanje als je ook naar Frankrijk kan, maar goed…) wsl. het liefst beschikken over een CX TRD Turbo.
Gr Martijn
C1 Ambiance 2006
lekkage.
fftopic :
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
de fijnst rijdende citroen tot nu toe heb ik!! da’s namelijk mijn 16V, en helemaal als ie een andere vijfde versnelling heeft , dan maakt ie minder toeren in zijn vijf
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Spanje ver weg, kan. Mijn vakantie begint vanaf het moment dat ik in de auto stap. Maakt me niet uit waarnaar toe, ik kom er wel.
Als ik ga werken en rijd daar naar toe in m’n eendje, ami of HY kom ik al een stuk relaxter aan als in een visa. Laat staan als je een PK-beest hebt.