Ik heb dit in mijn C2tje ...
Iemand hier leuke ervaring mee? Handige tips? Misschien een plaats waar daarover veel info ofzo te vinden is? of eventueel een manier om telkens aan de laatste versie te geraken?
May The Force Be With Me
And All My Friends
PLAY MORE
http://WWW.DARTHSTIJN.BE
http://www.darthstijn.be/banner.gif
Wat is Navidrive?
bedoel je Sensodrive?
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
PSA introduceert hulpverlening als standaarduitrusting
De auto's van Peugeot en Citroën zullen over enkele jaren standaard zijn uitgerust met een systeem dat gerichte hulpverlening mogelijk maakt. De werking ervan is in grote lijnen analoog aan Fiat's navigatie/ assistentiesysteem Connect, maar gaat verder.
In Frankrijk is het systeem als experiment al een tijdje leverbaar en inmiddels zijn 30.000 auto's van Peugeot en Citroën hiervan voorzien. Het principe werkt op basis van GSM samen met het navigatiesysteem (RT3/ Navidrive). Bij een ongeval gaat auomatisch een bericht met de locatie en gegevens over de auto naar een hulpverleningscentrale in Niort. Deze kan dan de juiste hulpverleners inschakelen, wat kostbare tijd kan besparen. In Frankrijk overlijden volgens Peugeot jaarlijks 250 mensen doordat de hulpverlening door de verkeerde gegevens niet op tijd of niet op de juiste manier wordt gewaarschuwd. De nieuwe voorziening brengt een een systematische hulpverlening op gang, waardoor verwondingen sneller kunnen behandeld. Uiteindelijk kan het ook levens redden.
Mooi systeem.
Mja het betreft dus een navigatie systeem met ingebouwde gsm enzo ...
May The Force Be With Me
And All My Friends
PLAY MORE
http://WWW.DARTHSTIJN.BE
http://www.darthstijn.be/banner.gif
Even een vraag aan jullie :
Ik zag bij Belcompany dit systeem te koop liggen…...kost incl. alles (!) 399.- euro
Het werkt dus met Route-66…..en dat kun je zo op de dashbord klikken, zonder verder allerlei zaken in te moeten bouwen.
Het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik zoiets aanschaf….en wil er eerst even wat ervaringen van anderen over horen (indien aanwezig uiteraard.)
De MIO-68
http://www.mio-tech.be/products/gps/168/default.asp?From=Topbanner
Naar het schijnt is dat Route-66 niet zo secuur als TomTom-Go….maar dat kost wel een kleine 300.- euro extra.
Edit :
(heb tevens deze draad (titel) even wat uitgebreider gemaakt….zodat hier alle vragen over Navigatie-systemen kunnen worden gesteld)
Beste Menno…..ik heb er niet de ballen verstand van…. maar ik heb wel iets gehoord over extra (tel)-kosten van andere systemen, als je gaat rijden van A naar B…....dit MIO-apparaat kan echter alleen niet zomaar nieuwe wegen herkennen….dus moet je af en toe even de nieuwste software upgraden of zo.
Maar verder kost het je geen geld extra met dit systeem.
(ik vertel ook maar wat ik hoorde in de winkel) ops:
399.- euro vind ik al een hoop geld….maar het is voor mij gewoon noodzaak (geworden) zo’n systeem, omdat ik vanwege mijn stijve nek niet zo prettig meer de straatnaamborden kan zien.
Nu lees ik net iets op die Koopjessite :
Mitac Mio 168 GPS PocketPC
EUR 449.00
EUR 369.00 :Complete stand alone PocketPC met GPS!
De MiTAC Mio 168 “Digi Walker” is de eerset complete PpocketPC met ingebouwde Sirf II GPS ontvanger. De Intel Xscale 300 Mhz processor 64 MB intern geheugen vormen het hart van deze Mitac. Het 3,5” transflective scherm beschikt met 65.000 kleuren zorgt voor een duidelijk en scherp beeld. Geheugenuitbreiding mogelijk middels het SD geheugenslot. De ingebouwde 1350 mAh Li-ion batterij zorgt voor circa 12 uur nonstop gebruik.De geintegreerde GPS technologie maakt deze MiTAC Mio de ideale PDA voor navigatie op de weg. Er is dus geen extra GPS muis nodig. De uitklapbare GPS antenne heeft een perfecte GPS ontvangst. Dit maakt de Mitac 168 ideaal voor direct gebruik voor onderweg of u nu lopend bent op de fiets of auto.
De Mitac wordt gelever inclusief lader, autolader, autohouder en optioneel te gebruiken externe antenne.Navigatie software wordt niet meegeleverd. De Mitac werkt onderandere met TomTom Navigator en ViaMichelin Mapsonic Navigatie software.
Maar die kan ik toch gewoon gratis downloaden van die site van Mitac ??
Scheelt toch weer 30 euro, de aanschafprijs op de Koopjessite
Niemand die al ervaring heeft met de MIO-168 ? :
Ik overweeg hem nog eind deze week aan te schaffen….tenzij er natuurlijk addertjes onder het gras vandaan komen. ops:
En er zou ook Tomtom-3.01 op kunnen…zo heb ik van een kennis vernomen.
Bram schreef:Niemand die al ervaring heeft met de MIO-168 ? :
Ik overweeg hem nog eind deze week aan te schaffen….tenzij er natuurlijk addertjes onder het gras vandaan komen. ops:
En er zou ook Tomtom-3.01 op kunnen…zo heb ik van een kennis vernomen.
Ik heb geen eerstehands ervaring maar ik ken wel mensen diedeze hebben. Het is gewoon een prima apparaatje waar standaard al zwanenhals en autolader bijgeleverd zitten ( wat bij o.a. HP niet zo is ). Ook heb je geen extra kabel nodig voor de GPS ontvanger daar deze er dus al inzit.
Enige wat je er standaard bij moet kopen is een 128mb of 256mb Secure Digital (SD) kaartje maar die laatste kost 50,- ofzo. Dit om de kaarten op te zetten. Dan nog even ergens TomTom ‘regelen’ en you are good to go
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Ik heb geen eerstehands ervaring maar ik ken wel mensen diedeze hebben.
Het is gewoon een prima apparaatje waar standaard al zwanenhals en autolader bijgeleverd zitten ( wat bij o.a. HP niet zo is ).Ook heb je geen extra kabel nodig voor de GPS ontvanger daar deze er dus al inzit.
Inderdaad…..dat was mij ook al opgevallen…..er zit overigens wel enig prijsverschil in…bij de ene kost hij 399.-.....de ander vraagt er (met Route-66) 450.- voor….maar er is er ook eentje die via internet kunt kopen…..voor 379.- euro…...maar dat vind ik een beetje link….als er dan wat mee is ??
Enige wat je er standaard bij moet kopen is een 128mb of 256mb Secure Digital (SD) kaartje maar die laatste kost 50,- ofzo. Dit om de kaarten op te zetten. Dan nog even ergens TomTom ‘regelen’ en you are good to go
Tsja…..ik heb hier een 128 mb Sandisk geheugen liggen voor m’n digitale camera..(type Compac Flash staat er op ?)...maar ik weet niet of die erin past…..heb nog een 16 mb voor de camera….is meer dan genoeg (achteraf bezien)
Verder heb je mijn laatste twijfel wel weggenomen…..ik zal hem deze week maar gaan halen bij de Belcompany…...vlak bij mij om de hoek ook….is wel zo gemakkelijk…...ook voor als er eens wat mee zou zijn.
Oh ehh….Tom Tom software is al *geregeld* ja…..is zelfs een Citroenrijder…maar meer zeg ik niet
Bram schreef:
Inderdaad…..dat was mij ook al opgevallen…..er zit overigens wel enig prijsverschil in…bij de ene kost hij 399.-.....de ander vraagt er (met Route-66) 450.- voor….maar er is er ook eentje die via internet kunt kopen…..voor 379.- euro…...maar dat vind ik een beetje link….als er dan wat mee is ??
Het goedkoopste wat ik gezien heb was inderdaad die 379,-. Maar als je hem voor 399,- in een winkel kan kopen zou ik dat inderdaad doen. Dat is wat handiger met terugbrengen.
Bram schreef:
Tsja…..ik heb hier een 128 mb Sandisk geheugen liggen voor m’n digitale camera..(type Compac Flash staat er op ?)...maar ik weet niet of die erin past…..heb nog een 16 mb voor de camera….is meer dan genoeg (achteraf bezien)
Compact flash is helaas niet hetzelfde als Secure Digital. Vraag me niet waarom er niet een standaard is maar helaas. Zonder echt bewust reclame te maken zou ik je willen wijzen op een webshop als http://www.alternate.nl of www.informatique.nl . Ik zag bij Alternate een 512mb Sandisk SD kaart voor 55,- . Daar kan dan benelux en duitsland of frankrijk op. Met 256 kan je enkel Benelux of enkel Duitsland. Frankrijk is geloof ik zelfs 300mb dus dat gaat niet passen op 256mb. Kijk even bij de Belcompany wat zon kaartje daar kost maar houd even die 55 euro/512mb in gedachten. Meestal verdienen zulkse zaken weinig aan het apparaat maar heel veel aan de extra dingen als een geheugenkaartje. Bij Alternate en Informatique bijv ( zonder reclame ) kun je met een gerust hart zon kaartje bestellen.
Bram schreef:
Verder heb je mijn laatste twijfel wel weggenomen…..ik zal hem deze week maar gaan halen bij de Belcompany…...vlak bij mij om de hoek ook….is wel zo gemakkelijk…...ook voor als er eens wat mee zou zijn.
Oh ehh….Tom Tom software is al *geregeld* ja…..is zelfs een Citroenrijder…maar meer zeg ik niet
Doe maar niet nee Mocht je nog vragen hebben schroom ze dan niet te stellen
Ik heb de MIO-168 nu in huis…en straks zal ‘‘de Software’’ er door iemand opgezet worden.
Morgenochtend kan ik hem meteen uitproberen…..want ik moet naar Emmeloord toe…..ben benieuwd.
(hoe hij/ZIJ me laat rijden…..ik hoor nog weleens wat wilde verhalen dat je Navigator je een stuk laat omrijden…..maar daar ben ik zelf ook bij uiteraard.)
Als die *mevrouw* roept…..ga NU naar links….en ik weet zeker dat het Rechts moet zijn…..dan zal ik haar even vriendelijk doch dringend iets in de *oren* fluisteren
(zoiets als ....Sodemieter op…takkewijf…..niks naar Links)
hoe is het met het SD kaartje afgelopen?
Wat denk je zelf? afgelopen! sd kaartje werkt perfect (heb ik gehoord) ops:
Bram, heeft dat mens je al over de bussluis gelokt??
T(h)ijs schreef:hoe is het met het SD kaartje afgelopen?
128 MB SD kaartje moest ik dus kopen ja…..anders zou Tomtom 3.01 de Benelux er niet op kunnen.
Was 32.- euro…...enne…...wat HEERLIJk zeg….zelfs in de woonkamer vond ie nog 3 satellieten
Ben meteen even wezen proefrijden…naar wat adresjes in mijn woonplaats…..ging ook even tanken….op de snelweg hier vlakbij….en toen weer terug naar huis…..de KORTSTE route nam ie niet helemaal…*mevrouw* wilde dat ik rechtdoor moest, terwijl ik altijd dan rechtsaf sla…(omdat je natuurlijk hier bekend bent)...maar dan al direct na de bocht ging hij/ZIJj een alternatieve route berekenen…en die was verder wel goed.
Bestemming bereikt…...inderdaad….ik herkende mijn eigen huis.
Prachtig….dit hadden ze 10 jaar geleden al moeten hebben…..(voor die prijs dan…425 euro incl alles)......de man die de software bij me installeerde, heeft er zelf ook eentje…maar dan met de satelliet in het dashbord ingebouwd…..deze MIO-168 heeft natuurlijk het grote voordeel dat je zomaar in een andere auto kunt springen (of je zoon wilt hem even lenen of zo).
Scheelt een hoop gezoek (en tijd dus) in Shellboeken….kaarten lezen….enz.
Ik beken hoor