Grijze rook XM 2.5 Turbodiesel
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 augustus 2006 08:08 PM

Ik heb voor onderdelen een 1994 XM 2.5TD Exclusive gekocht.

Nette auto, bordeaux rood, met beige leder.

Auto zou een lekke koppakking hebben.

Nou voldoet de auto aan geen enkele vereiste voor een lekke kop. De motor wordt niet te heet, hij verliest geen koelvloeistof, hij verliest geen olie, en zowel olie als koelwater zijn mooi schoon. Daarnaast ook geen belletjes in het koelwater.

Deze oorzaak sluit ik dus uit.

Wel loopt de motor onregelmatig stationair en rookt flink. Er komt grijze rook uit de uitlaat en deze ruikt puur naar diesel.

Motor heeft vol vermogen en loopt op toeren prima. Wel rookt de motor bij alle toerentallen flink. Puur grijze rook. Niet wit, blauw of zwart.

Ik vermoed dat de brandstofpomp het loodje heeft gelegd.

Wie kan dit bevestigen. of heeft een beter idee.

Is een brandstofpomp vervangen een moeilijke klus ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 augustus 2006 09:10 PM
  [ # 1 ]

Re: Grijze rook XM 2.5 Turbodiesel

Simmetje schreef:

Ik heb voor onderdelen een 1994 XM 2.5TD Exclusive gekocht.

Nette auto, bordeaux rood, met beige leder.

Auto zou een lekke koppakking hebben.

Nou voldoet de auto aan geen enkele vereiste voor een lekke kop. De motor wordt niet te heet, hij verliest geen koelvloeistof, hij verliest geen olie, en zowel olie als koelwater zijn mooi schoon. Daarnaast ook geen belletjes in het koelwater.

Deze oorzaak sluit ik dus uit.

Wel loopt de motor onregelmatig stationair en rookt flink. Er komt grijze rook uit de uitlaat en deze ruikt puur naar diesel.

Motor heeft vol vermogen en loopt op toeren prima. Wel rookt de motor bij alle toerentallen flink. Puur grijze rook. Niet wit, blauw of zwart.

Ik vermoed dat de brandstofpomp het loodje heeft gelegd.

Wie kan dit bevestigen. of heeft een beter idee.

Is een brandstofpomp vervangen een moeilijke klus ?

Is de distributie niet versprongen ?? Anders denk ik ook in die richting van een brandstofpomp. Het vervangen is op zich niet moeilijk volgens mij.

Op zich wel zonde om de XM te gaan slopen als er niet meer aan de hand is dan dit Exclamation

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 10 augustus 2006 03:03 AM
  [ # 2 ]

Als ik een pomp vind voor een reeele [rijs weiger ik om de auto te slopen. Doodzonde.

Nu er nog eentje vinden.

Distributie is niet versprongen.

heb ik al ff gecheckt.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3214
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 10 augustus 2006 02:00 PM
  [ # 3 ]

Als eens geprobeert via onderdelenzoeker.nl?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 11 augustus 2006 12:42 AM
  [ # 4 ]

Zo,

De pomp is gevonden voor een redelijke prijs, met garantie bij De Vos uit Boven-Leeuwen.

Volgende week maar eens kijken of ik de pomp kan vervangen.

Zou wel leuk zijn.

Groet,

Sander

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook