Hoi,
Ik keek vandaag eens naar het LHM - vat van mijn BX 19 TZI en zag dat er een slangetje los zat. Bij nazoeken in een vraagbaak moet het volgens mij het slangetje van de ontluchting zijn. Is het erg als deze los zit? Wat zijn de gevolgen van het loszitten? Zelf heb ik er te weinig verstand van dit te kunnen beoordelen.
Ook heb ik nog een andere vraag. Wanneer de auto voor omhoog komt gaat dit wat schokkerig / gefaseerd. De achterkant komt gewoon soepel in één keer omhoog. Ook wanneer de motor weer uit is zakt de voorkant soms niet, of schokkerig naar beneden. Het lijkt alsof hij ergens blijft ‘hangen’. Wanneer je er met wat gewicht op drukt zakt de voorkant ineens naar beneden. Iemand een idee wat dit is / aan zou kunnen liggen?
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
SLangetje gewoon weer aansluiten lijkt me de oplossing, wb dat schokkerig zakken van de voorkant van de auto kan liggen aan hoogteregelaar die niet helemaal goed meer werkt. Maar ik vermoed toch meer de veerpoten die stroef worden..bovenin de veerpoten zitten een gat met een rubber, haal deze even weg en spuit er wat wd40 in. Daarna beetje trainen en zal de auto minder stroef omhoog/omlaag gaan/komen..
WD-40 kan maar is een “tijdelijke” oplossing schijnt het.
Beter zou zijn er teflon spary in te spuiten en blijven de veerpoten langer soepel. Ik kan niet uit ervaring spreken, heb er wat motorolie in gedonderd. Wel verbetering maar kreeg op de apk keuring te horen dat me veerpoten lekten…..jaja
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer