hey kan er mij iemand uitleggen hoe ik de achter ramen van c15 er moet uithalen en terug in steken ik wil dit weekend roest onder de rubbers bij werken . Liefst ook met welk gereedschap je het hebt gedaan
groeten leoneke
Normaal gezien kan je de ramen er van binnenuit uitdowen (met beide voeten gelijkmatig drukken). Er terug insteken doe je met een touw dat je in de rubber legt (helemaal rond. Je zet één kant van de rubber terug over de rand in de carosserie en dan trek je het touw er helemaal rond uit zodat de rubber er ‘overfloept’. Dat zou althans de bedoeling zijn… Pas er wel mee op want een gebroken raam is niet leuk…
Greetz
Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu
bedoel je de achterste zijraampjes?
dan moet je eerst die pees in het rubber eruit trekken aan de binnenzijde, dan gewoon bovenaan de raan eruit duwen met de hand
terugmonteren is rubber om het glas (eerst goed reinigen met aceton om een heel zuiver glas te krijgen), rubber onderaan in de sponning en zo beetje bij beetje de rubber om het metaal trekken
koord hoeft niet echt
maar om die pees er terug in te krijgen reken op een uurtje per pees (raam), de pees moet diep in het rubber zitten, in het begin gaat dat nogal vlotjes tot ongeveer je halfweg bent dan is het echt wel vloeken
misschien dat siliconespray kn helpen maar dat heb ik zelf niet gedaan
je moet telkens langs buiten gaan duwen om het rubber zo diep mogelijk op de sponning te houden
het wijst zichzelf uit en je hebt geen speciaal gereedschap nodig
de ruitjes op de achterdeuren en de schuiraampjes hebben deze pees niet en zijn op 5-15 minuten te plaatsen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
bedankt voor de info , tijdens het verlengd weekend eens uittesten . Met wat product maak je de rubbers zuiver ? er hangen zo groene plekken aan denk mos . En de randen in de caroserie goed opschuren dat roestplekken weg zijn en dan verven of eerst nog met een product behandelen tegen roesten ?
ps : over het onderwerp waterinsijpeling : ik heb ontdek dat men achterste dakdragers geen plaatjes opzitten dus gewoon 3 gaten en wat mos . zou ik deze plaatjes bij een citroen afbraak kunnen halen ? Dat zal ook al veel aan die lekken verhinderen denk ik
groeten leoneke
rubbers inspuiten met schimmelvreter van bison (anti mos) of gewoon één of andere power reiniger van uit het huis nemen
gaat er gemakkelijk af
achteraf (wanneer ze droog zijn) met aceton of synthetische thinner over gaan, gegarandeerd mooi zwarte rubbers
en die plaatjes bij de afbraak, de meeste zijn op zaterdag open tot op de middag
die randen zijn best te behandelen met een roestvreter en of epoxy voor het schilderen http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=172203
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017