Totaal aantal Berichten: 62
- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Hallo mensen hier allemaal.
Weet een van jullie nog een verzekeringsmaatschappij die op chassisnr verzekerd, ik wil namelijk in september mijn cx rijdend van uit Frankrijk hier naar Nederland halen.
Ik heb al verschillende maatschappijen gebeld maar geen van allen doet dit meer. Terwijl het een aantal jaar geleden geen probleem was, heb het toen zelf bij centraal beheer gedaan.
wie o wie kan mij helpen?
ik hoor het wel alvast bedankt.
groetjes
Je kan de auto toch ook gewoon op het franse kenteken laten verzekeren?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
- CX GTI turbo 2
Bas schreef:Je kan de auto toch ook gewoon op het franse kenteken laten verzekeren?
Nee dat gaat dus ook niet daar ben ik ook al mee bezig geweest.
Ze willen het wel doen als je een 7 daags kenteken heb.
(Maar de rdw zegt dat die alleen aangevraagd kunnen worden door rwd erkende garages en dat die alleen gebruikt mogen worden voor export van een wagen vanuit nederland)
maar toch bedankt
weet niet of het help vraag een eendags kenteken aan bij de rdw en verzekker de auto zo via de anwb kost wel wat en ik weet niet of je dan ook in het buitenland gedekt ben
- CX GTI turbo 2
citroenc2 schreef:weet niet of het help vraag een eendags kenteken aan bij de rdw en verzekker de auto zo via de anwb kost wel wat en ik weet niet of je dan ook in het buitenland gedekt ben
Je krijgt alleen een 1 dags kenteken als je een afspraak maak voor een keuring bij de rdw. Ik ga het ook niet halen om het in 1 dag te rijden.
Ik ga zelf 1 September naar Frankrijk en 6 September weer terug.
al die moeite…. bel gewoon een takelbedrijf op en spreek een leuk prijsje af. Ik heb een x tussen neus en lippen doorgevraagd wat dat kost ; 300-350.- als je niet teveel haast hebt. Nemen ze m gewoon mee op de trailer als retourvracht ,als er toevallig een plaatsje over is en ze niet te ver om moeten rijden. Dat geld ben ik al kwijt aan benzine, eten en overnachting
- CX GTI turbo 2
Het is al gelukt ik heb net EMERPARK gebeld en die willen hem op chassisnr verzekeren.
En een cx ik is om in te rijden hoor, niet om hem op een trailer te zetten.
En wat betreft het geld, dat maakt mij ook niks uit cx rijden kost geld.
dat moeten we er maar voor over hebben, maar toch bedankt voor je tip.
groetjes
Rémon schreef:Het is al gelukt ik heb net EMERPARK gebeld en die willen hem op chassisnr verzekeren.
En een cx ik is om in te rijden hoor, niet om hem op een trailer te zetten.
En wat betreft het geld, dat maakt mij ook niks uit cx rijden kost geld.
dat moeten we er maar voor over hebben, maar toch bedankt voor je tip.groetjes
ben ik helemaal met je eens hoor! Is toch wel een beetje avontuur om je eigen “nieuwe” cx uit haar geboorteland mee te nemen gewoon zelf rijdend naar het koude kikkerlandje! Inderdaad is het alleen maar een tip, uit financieel en snipperdagenoogpunt zou ik het zo doen Maare, toch nieuwsgierig; hoe gaat dat in zn werk en wat kost dat, hoe lang ben je verzekerd etc?
:cx
- CX GTI turbo 2
robbie25cx
Het is gewoon een verzekering die ik afsluit voor een heel jaar.
En zodra ik de wagen op nederlands kenteken heb ga ik dit doorgeven.
qua kosten moet je maar ff bij het forumbericht http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169170 kijken.
hier staan de bedragen ook.
90 euro als je lid bent van CCNL en als je geen lid bent dan komt er 50% bij plus assurantiebelasting.
Ik weet verder ook dat ik eigenlijk niet via deze manier naar Nederland mag rijden, dit omdat je als nederlander niet in een buitenlands voertuig mag rijden…..Maar regels zijn er om te overtreden…Het gaat mij erom dat ik gewoon verzekert ben als ik aangehouden wordt….dan kunnen ze mij alleen een boeten geven voor het rijden in een buitelands voertuig…
K*t regels hier allemaal in dit land
Rialto deed dit drie jaar geleden al niet meer…
Groeten,
Jan