Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Staat gepland voor maandag
Walter
owké,bedankt op voorhand!!!
ik moet dinsdag naar de controle en goe nieuws!!! ik heb mijn vignet van uwe verzekeringsmakelaar gekregen vandaag!!! dus kan ik mijn plaatjes halen dinsdag maandag mijn verzekering betalen!! redelijk goedkoop € 141 voor de SM. de omnium word later besproken eveneens de overgang van mijn DS en C5 van axa ,naar die man uit langemark-poelkapelle!!!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:PBuijsman schreef:Wat is nu weer een “verbeterde 3 rijen radiateur”? Wil 1 van beiden me dat in een paar woorden uitleggen? En vooral: waar koop je zoiets. En ook ben ik erg nieuwsgierig naar de betere ventilatoren. Zelf vroeg ik mij af of de 2 trapsschakeling als bij een CX niet een verbetering zou zijn.
haalt niks uit!! heb ik op een frans forum gevonden.
Het heeft als resultaat: dus die fransman die het heeft, dus een drie rijen radiator met ook aangepaste fan’s en een 2 snelheden module 6v en 2de 12 v!! maar hij wist mij te zeggen dat dit nutteloos is ,want zelfs met dit erg warme weer wat men nu gehad heeft,draaien ze enkel en alleen op laagste snelheid!! hij kan dit chekken door in het dachboard geplaatste ledjes!!
Ik ben dat niet met u eens, ik heb een 3 rijen radiateur, en dat scheelt precies het verschil tussen wel of niet koken als je met 40 graden over de Godthardt-pass rijdt naar Italia.
Ook ik heb aangepaste Fans, die heb ik zelf gebouwd met onderdelen van een BX, XM en SM. Dat kostte nog geen 50 euro aan materiaal en een paar uurtjes werk.
Het koelt geweldig, ook met een 2 traps schakeling. In combinatie met een warmtewisselaar als oliekoeler scheelt het ook weer brandstof, want de gehele efficientie neemt toe. Door de tweetraps schakeling daalt het stroomverbruik, en het scheelt ook herrie.
Helemaal als ik met een aanhanger rijdt is dit een grote verbetering.
Ik ben van mening dat als er in de SM club enkele tientallen mensen met verbeterde radiateurtjes rijden, dit toch wel niet zonder reden zal zijn?
De SM heeft een naam hoog te houden als het om warmlopen gaat, dus het vergroten van de koelcapaciteit kan zekers geen kwaad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:PBuijsman schreef:Wat is nu weer een “verbeterde 3 rijen radiateur”? Wil 1 van beiden me dat in een paar woorden uitleggen? En vooral: waar koop je zoiets. En ook ben ik erg nieuwsgierig naar de betere ventilatoren. Zelf vroeg ik mij af of de 2 trapsschakeling als bij een CX niet een verbetering zou zijn.
haalt niks uit!! heb ik op een frans forum gevonden.
Het heeft als resultaat: dus die fransman die het heeft, dus een drie rijen radiator met ook aangepaste fan’s en een 2 snelheden module 6v en 2de 12 v!! maar hij wist mij te zeggen dat dit nutteloos is ,want zelfs met dit erg warme weer wat men nu gehad heeft,draaien ze enkel en alleen op laagste snelheid!! hij kan dit chekken door in het dachboard geplaatste ledjes!!
Ik ben dat niet met u eens, ik heb een 3 rijen radiateur, en dat scheelt precies het verschil tussen wel of niet koken als je met 40 graden over de Godthardt-pass rijdt naar Italia.
Ook ik heb aangepaste Fans, die heb ik zelf gebouwd met onderdelen van een BX, XM en SM. Dat kostte nog geen 50 euro aan materiaal en een paar uurtjes werk.
Het koelt geweldig, ook met een 2 traps schakeling. In combinatie met een warmtewisselaar als oliekoeler scheelt het ook weer brandstof, want de gehele efficientie neemt toe. Door de tweetraps schakeling daalt het stroomverbruik, en het scheelt ook herrie.Helemaal als ik met een aanhanger rijdt is dit een grote verbetering.
Ik ben van mening dat als er in de SM club enkele tientallen mensen met verbeterde radiateurtjes rijden, dit toch wel niet zonder reden zal zijn?
De SM heeft een naam hoog te houden als het om warmlopen gaat, dus het vergroten van de koelcapaciteit kan zekers geen kwaad.
sorry, maar je begrijpt me verkeerd!! Ik heb het niet over de 3 rijen radiator,want die komt er bij mij ook asap in,als ik financieel rondkom dit verlof. En ook sterkere fan’s die meer luchtvolume verplaatsen
maar volgens die fransman,welke ik ken van op een frans forum (heeft bij regembeau gewerkt) is dit juist goed die 2 traps schakeling,maar bij hem,in eender welke rij omstandigheden tegen 200 km/uur gedurende ik weet niet welke afstand of in de file zoals je zegt, staan ze steeds op laagste snelheid te draaien,zelfs met dit uitzonderlijke warme weer,welk we gekend hebben!
en de man woont in Mompelier,waar er ook een gunstig klimaat heerst!!
ik was dit eigenlijk ook wel van plan hoor die 2 traps schakeling,maar deze werd mij dan ook afgeraden door die fransoos!!
Maar als het geen geheim is,mag je altijd zeggen wat ik precies nodig heb om dit te realiseren in mijn SM!! ik weet dat ik een ander thermocontact (een dubbel van 75°C/70°C) nodig heb en inderdaad iets uit een BX of CX,want die bezitten dit sysyteem ook!!
Zeg, Yuri,als je eens bij Georges langs komt,laat je het mij maar weten,dan trakteer ik U eens ,en kan je mijn SM ook eens bewonderen!!Ik breng de Georges een dezer dagen een bezoekje,ik woon maar 7 km van het hotel verwijderd
greeeeetz Dominique;
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
@blooper:
het handigste is de complete draadbundel van een de koelfans van de CX Gti turbo of turbo Diesel>
Incl de relais, en het dubbel thermocontact.
Dat kan je namelijk compleet uit de CX halen en zo in je SM knutselen.
Werkt prima!
En als de fans enkel op de langzame stand draaien is dat toch juist een teken van goede koeling???
Georges zie ik in France pas weer denk ik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoi Waterman,
Kun je me vertellen hoe ik aan een 3 rijen radiateur kom?
En bedoel je dat je ook de koelmotoren van een Cx hebt ingeknutseld?
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:Hoi Waterman,
Kun je me vertellen hoe ik aan een 3 rijen radiateur kom?
En bedoel je dat je ook de koelmotoren van een Cx hebt ingeknutseld?
Die radiateur kan je laten maken in Amsterdam bij Radiateuren Service Blaauw, in de St. Willibrodusstraat. Kost tussen 400 en 500 euros
Nee, geen koelfans van de CX, die passen echt niet en gaan vaak stuk.
Alleen de bedrading en relais van de CX heb ik gebruikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
PBuijsman schreef:Wat is nu weer een “verbeterde 3 rijen radiateur”? Wil 1 van beiden me dat in een paar woorden uitleggen? En vooral: waar koop je zoiets. En ook ben ik erg nieuwsgierig naar de betere ventilatoren. Zelf vroeg ik mij af of de 2 trapsschakeling als bij een CX niet een verbetering zou zijn.
De originele radiator van de SM heeft slecht twee rijen koelbuisjes , hoewel de radiator zijkanten breed genoeg zijn voor drie rijen .
Dus als je het net ( midden ) laat vervangen , kan je beter gelijk voor drie rijen opteren .
Mijn leverancier zit in Brecht nabij hoogstraeten ( Belgie ).
Zal de factuur eens opzoeken .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Die radiateur kan je laten maken in Amsterdam bij Radiateuren Service Blaauw, in de St. Willibrodusstraat. Kost tussen 400 en 500 euros
Okee, bedankt. Maar voor ik de radiateur laat ombouwen: kan de aircoradiateur er dan nog wel tussen?
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PBuijsman schreef:Die radiateur kan je laten maken in Amsterdam bij Radiateuren Service Blaauw, in de St. Willibrodusstraat. Kost tussen 400 en 500 euros
Okee, bedankt. Maar voor ik de radiateur laat ombouwen: kan de aircoradiateur er dan nog wel tussen?
ja de codensor van de airco word niet verplaatst aangezien uw radiator eigenlijk zelf niet dikker word!! het is enkel het koelnet zoals je op walter zijn foto kan merken,wat nu nog ongeveer 3 à 4 cm dieper ligt,wat na er een 3 rijen van gemaakt te hebben,gelijk komt met de buitenkanten van de radiator!! heb je hem nu
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@ Walter
je was een paar weken geleden geloof ik eens naar een citroën sloper geweest.
Heb je hiervan het adres voor mij?? dan kan ik eens naar zo een draadbundel + relais gaan zien,van een CX of BX,want die hebben beiden zo een systeem voor te koelen!! en ik heb nu toch al 2 gescheiden circuits voor de koelfan’s!! dus…. zou ik Yuri’s systeem er bij mij ook gemakkelijk kunnen inknutselen, nu ik weet hoe een - van een + draad te onderscheiden ops: de fan’s ga ik voor de winter bij R-power halen , een dubbel thermocontact,vind ik ook wel bij de sloper!!
Maar als je maandag tijd hebt,mag je steeds gaan zien naar welke fan’s het best overeen komen met deze van mijn SM!!
Dirk Sassen verkoopt nu zelfs een electrische fan ,speciaal gemaakt voor onder die lederen of skaien hoes te monteren bij mijn 21 i.e. DS. kost wel 125 € geloof ik!! en met de 3 rijen in de DS gemonteerd te hebben,koelt ze nu toch al iets beter dan voorheen!! ik zou ze met deze van bij R-power moeten kunnen vergelijken,want ze zien er haast ‘t zelfde uit!! en ook bij R-power kost ene van diameter 285 mm, een 88 €, en ene van 330 mm, zo een 95 €,dat scheelt tegenover sassen héé! en dit zijn dan nog ventilo’s voor race doeleinden
de codensor van de airco word niet verplaatst aangezien uw radiator eigenlijk zelf niet dikker word!! het is enkel het koelnet zoals je op walter zijn foto kan merken,wat nu nog ongeveer 3 à 4 cm dieper ligt,wat na er een 3 rijen van gemaakt te hebben,gelijk komt met de buitenkanten van de radiator!! heb je hem nu
Ja, ik heb hem. Ik heb nog nooit in mijn SM gereden want het blok ligt nog uit elkaar. Ik denk dat ik Walter ken: reden we niet naar Cyril Sars een eindje op? Wij in een rode CX.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En ik in de ” Blauwe SM ” om juist te zijn Vert de tropiques . [smilie=233.gif]
Dat is nog eens een passende emoticon !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:PBuijsman schreef:Hoi Waterman,
Kun je me vertellen hoe ik aan een 3 rijen radiateur kom?
En bedoel je dat je ook de koelmotoren van een Cx hebt ingeknutseld?
Die radiateur kan je laten maken in Amsterdam bij Radiateuren Service Blaauw, in de St. Willibrodusstraat. Kost tussen 400 en 500 eurosNee, geen koelfans van de CX, die passen echt niet en gaan vaak stuk.
Alleen de bedrading en relais van de CX heb ik gebruikt.
Ik heb hier zojuist de rekening fvan mijn drie-rijen radiator gevonden :
is wel van 2004 maar zoveel zal dat niet meer geworden zijn : 271,49 Eurotjes .
Radiatoren Herman
Houtstraat 105
B-2960 BRECHT
03 313.08.61
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:waterman771 schreef:PBuijsman schreef:Hoi Waterman,
Kun je me vertellen hoe ik aan een 3 rijen radiateur kom?
En bedoel je dat je ook de koelmotoren van een Cx hebt ingeknutseld?
Die radiateur kan je laten maken in Amsterdam bij Radiateuren Service Blaauw, in de St. Willibrodusstraat. Kost tussen 400 en 500 eurosNee, geen koelfans van de CX, die passen echt niet en gaan vaak stuk.
Alleen de bedrading en relais van de CX heb ik gebruikt.Ik heb hier zojuist de rekening fvan mijn drie-rijen radiator gevonden :
is wel van 2004 maar zoveel zal dat niet meer geworden zijn : 271,49 Eurotjes .
Radiatoren Herman
Houtstraat 105
B-2960 BRECHT
03 313.08.61Walter
moet deze persoon de radiator in kwestie zien,of als je vraagt om een 2 rijen radiator om te bouwen naar een 3 rijen, van een Citroën SM, weet hij dan genoeg om meteen een prijs te zeggen?? laat eens iets weten dan bel ik eventueel naar die mens,om te vragen voor mijn radiator!! ik moet ook nogsteeds de prijs vragen hier bij ons in de buurt ,bij ARD-Asse/Mollem,radiatorenbedrijf,maar daar willen ze de radiator zien en kunnen dan pas een prijs geven!! dus… dan heb ik de rad. van U eens nodig aub??
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hij moet wel de oude zien om een prijs te kunnen geven .
Zal volgende week eens proberen langs te rijden en een prijs te vragen .
Schema twee snelheden ventilators komt er aan .
Walter
Meten is weten , gissen is missen