dat er zooooooooooveeeeeeeel mensen zijn die geen richtingaanwijzers hebben in hun auto ze komen gewoon naar links en dan weer naar rechts MOEILIJK HE DIE HENDEL OMZETTEN
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
hoort dit niet ergens anders
Ik vind het ook de grootste ergernis tijdens het rijden
Iedereen heeft geleerd om met je vingers aan die dingen te zitten en het lijkt wel alsof 75% van de mensen niet meer weet waar die voor dienen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Tja shit hee en de pandaberen worden ook al bedreigd, hoorde ik laatst. Waar gaat het toch heen met deze aardkloot. Voordat je het weet loopt iedereen elkaar te beschieten, heeft de helft van de mondiale populatie niks meer te vreten en loopt een mongolide natie anderen met nucleaire rotzooi te bekogelen. Gelukkig is het nog niet zo ver. Het kan allemaal nog goed komen met ons.
Animal triste post coitum
Inderdaad, ergernis nummer 1: niet/onvoldoende richting aangeven. Ook op rotonde’s wordt maar bitter weinig richting aangegeven.. Meteen rijbewijs innemen en vernietigen
Helemaal mee eens!!!
De meesten vergeten tegenwoordig dat de wegen nogal vol zijn en dat de richtingaanwijzers ons enige communicatiemiddel is om te laten weten wat we gaan doen!!!
Ik denk dat 10% van de ongevallen hiermee voorkomen kan worden als iedereen gewoon keurig kijkt en de richtingaanwijzer aan doet zodra het kan en nog voordat er een actie uitgevoerd is. De rotonde verlaten en bij het omgooien van het stuur de richtingaanwijzer aanzetten heeft natuurlijk geen enkel nut, we hebben dan allang in de gaten dat je de rotonde aan het verlaten bent.
Persoonlijk vind ik het in Nederland nog wel iets meevallen. Bij mijn vakantie in Frankrijk schrok ik er gewoon van hoe weinig de richtingaanwijzers daar worden gebruikt. Ze kunnen daar de auto’s zonder richtingaanwijzers uit de fabriek laten rollen.
Persoonlijk vind ik het in Nederland nog wel iets meevallen. Bij mijn vakantie in Frankrijk schrok ik er gewoon van hoe weinig de richtingaanwijzers daar worden gebruikt.
Mij viel ook vooral op dat ze weinig van rotondes snappen daar. Lange rijen zo gauw er een rotonde in een weg zit en ‘t een beetje druk is.
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mijn ervaring met Fransen is juist dat ze die richtingaanwijzer aanzetten zodra ze de snelweg oprijden en hem noooooit meer uitzetten (pas op, ik ben van plan straks een keertje in te halen). De richtingaanwijzer wordt dus wel degelijk gebruikt…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ja, en dan kom je aankachelen op de linker rijstrook met 140 (diesel) op een 3 baans weg en op de middelste rijstrook rijdt een vrachtwagen met het knipperlicht naar links aan… gaat ie nou naar de uiterlijkst linkse baan, of is het zo’n rare fransoos die niet snappen hoe knipperlichten gebruikt moeten worden… :S
HAHA, rare jongens die Fransen!
nou nou nou!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
HAHA, rare jongens die Fransen!
En ze hebben echt een hekel aan auto’s ... kijk maar hoe ze ermee omgaan. De een gaat op het dak van z’n 205 staan, de ander parkeert met de boem-boem-methode, op een auto mogen maximaal 3 (dezelfde) wieldoppen zitten, onderhoud is onzin en hoe een auto eruitziet is geen issue.
En auto’s maken kunnen ze ook al niet! wel ontwerpen en bedenken, maar bouwen moeten ze uitbesteden aan japanners of duitsers