Ik rij nu ruim 3 jaar in mijn ZX’je, heb er al zo’n 63.000 km mee afgelegd. maar nu lijkt het erop dat er in een keer veel vervangen moet gaan worden.
Voordat ik met vakantie ging heb ik mijn auto nog even flink vetroeteld. nieuwe olie + filter, brandstoffilter, remblokken, revisie remklauw, bougies en aandrijfstang. Dus ik dacht, die kan er wel even tegenaan. Niet dus.
Tijdens de terugweg van de vakantie lijkt het achterwiel vast te lopen. ik dacht dat het de achterremmen waren die bleven plakken. maar het maakte wel een raar geluid. maar na een harde klap leek het weer in orde. we waren nog in Duitsland (bij Koblenz) dus ik wilde gewoon thuis komen.
nadat we thuis waren leek er eigenlijk niets meer aan de hand. nog naar Vlijmen heen en weer om een andere caravan. totdat we van de week even naar Sliedrecht zijn geweest. op de terugweg leek de auto wel te zweven aan de achterkant. hij was bijn oncontroleerbaar. ANWB gebeld, verteld wat er in Duitsland was gebeurd. dus de wegenwachter voelt aan het achterwiel (wat ik nog niet had gedaan) zit me daar toch een spelling op het achterwiel!!!!
Wiellagers waren totaal verrot, bij nader onderzoek wel links als rechts.
Het ergste nog het was allemaal zo uitgesleten dat de trommels conisch geworden waren. dus nieuwe trommels á €75,- stuk, een remsetje en natuurlijk nieuwe wiellagers.
auto was gelukkig al snel gemaakt, maar ik ken de auto al 3 jaar ieder geluidje ken ik. en er was een nieuw geluid bijkomen. weer de auto op de brug.
het geluid kwam van het linkervoorwiel. ik dacht weer een wiellager of aandrijfas (rechts was al vervangen) dit was het niet. het geluid kwam vanuit de versnellingsbak. waarschijnlijk ligt het diffentieel los in de bak. dus komt er weer een prijzig grapje bij. nieuwe bak monteren.
van de week gaan we met mijn ZX en die van een maat van me terug naar de loods waar die brug staat en gaan we de bewegingen vergelijken van de aandrijfassen. bij mij dansen ze nogal als de banden scheef staan.
als die bak eht vervangen moet gaan worden heb ik de laatste maand even 1000,- uitgegeven aan de auto. daarvoor nooit zulke hoge kosten gehad.
zijn er mensen die bovenstaande problemen al eens hebben gehad of bovenstaande onderdelen hebben vervangen??
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
uiteindelijk moet alles een keer vervangen worden he, dat hoort erbij
aar als je het echt niet meer ziet zitten…. binnenkort (maandje of 2 nog) dan gaat mijn ZXje ook de verkoop in en die heeft met zijn 420000km ervaring dat alweer achter de rug
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Is het een diesel? Daar heb ik nog een bak van in de aanbieding.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ZX-Enschede schreef:Is het een diesel? Daar heb ik nog een bak van in de aanbieding.
Is een dieseltje idd, maar start, loopt, schakelt en tiereliert als een tierelier
Bakvervangen zie ik nog lang niet zitten bij dit wagentje, en de koppeling is net vers, dus die kan nog wel een tijdje blijven zitten, maar zeer bedankt voor het aanbod!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:ZX-Enschede schreef:Is het een diesel? Daar heb ik nog een bak van in de aanbieding.
Is een dieseltje idd, maar start, loopt, schakelt en tiereliert als een tierelier
Bakvervangen zie ik nog lang niet zitten bij dit wagentje, en de koppeling is net vers, dus die kan nog wel een tijdje blijven zitten, maar zeer bedankt voor het aanbod!
Huh? ik denk dat die vraag voor mij bedoeld was.
Ik heb een benzine, dus ik weet niet of dat past.
voorlopig blijf ik nog met deze bak rijden. ben gister naar Tilburg op en neer geweest. geluid zat er nog steeds in, maar is niet erger geworden.
ik ben waarschijnlijk zo iemand die als ie wat vreemds hoort aan zijn auto meteen alles wilt vernieuwen. we zullen zien hoelang het goed gaat..
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
ik ben waarschijnlijk zo iemand die als ie wat vreemds hoort aan zijn auto meteen alles wilt vernieuwen. we zullen zien hoelang het goed gaat
afleren kost je veel geld en is niet altijd nodig en als je de wagen wegdoet ben je ook gelijk al dat geld kwijt
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere