Nou het eerste probleem heeft zich zojuist voorgedaan. We zijn vandaag met de GTI naar Den Bosch geweest om een buitenboordmotor te halen. Daarbij viel het ons op dat de motor zich nogal lui gedroeg. Tot de 3000 toeren gaat het in principe goed, maar daarna…... Met heel veel moeite schopt hij het tot de 4000 RPM en als je dan het gaspedaal intrapt gaat tie een beetje pingelen maar verder van 4000 RPM komt tie gewoon niet.
Wij zaten zelf te denken aan de MAP sensor, alleen waar zit dat ding eigenlijk bij het GTI blok? Het is allemaal net weer wat anders als in de 16TZI en de chic. Dus:
= Waar zit de MAP sensor?
= Is het uberhaupt de MAP sensor of moeten we in een andere richting zoeken?
Voor de rest rijd hij prima, Alleen hij is zo traag als dikke shit. Een reset van de ECU hebben we al geprobeert. Toen we de motor gingen halen heeft de accupool er dik een half uur afgelegen maar zonder resultaat.
Wie o wie kan ons hiermee helpen?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
hoe klinkt de motor? ... niet als een ouwe amerikaan of een landbouw voertuig?
Zou namenlijk ook maar zo kunnen dat ie op 3 cilinders is gaan lopen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:hoe klinkt de motor? ... niet als een ouwe amerikaan of een landbouw voertuig?
Zou namenlijk ook maar zo kunnen dat ie op 3 cilinders is gaan lopen?
Nee hij loopt gewoon op 4 poten. Hij klinkt ook niet raar, hij is gewoon ontiegelijk lui. Hij weigert voorbij de 4000 RPM te komen. Voor de rest is het gewoon prima hij klinkt normaal en hij start ook gewoon normaal.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
benzinepomp die het niet meer kan bijbeunen?....te weinig druk?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
een kennis van mij had dat ook maar daar was de katalisator verstop dat ding reed niet harder dan 80a90km/h maar dat heeft de jouwe niet denk ik
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
kan erg veel dingen zijn salecht onderhoudbijv maar ook bijv de kat enz
Maar goed, weet iemand van jullie ook waar de MAP sensor zit op het GTI blok? Wou dat eerst eens proberen.
Ik denk trouwens niet dat de Kat of zo verstopt zit. Donderdagavond trok tie nog als een gek en nou vanmorgen had tie er opeens geen zin meer in. Dus het is niet gelijdelijk of zo op komen zetten, in 1 keer was het raak.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
dit heb ik nooit meegemaakt! is er niet ergens wat verstopt geraakt in de benzineaanvoer of zo? heb je een motormanagement lampje dat brandt? dan zou je de ecu kunnen uitlezen om de fout te vinden
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Maar goed, weet iemand van jullie ook waar de MAP sensor zit op het GTI blok?
Ehh niet!
Heb ook sterk het idee dat ie op close loop draait.
Lamda sensor wel in orde
Ajeto!!!
mike schreef:Ehh niet!
Heb ook sterk het idee dat ie op close loop draait.
Lamda sensor wel in orde
Ok duidelijk . Morgen of zo eens naar de sloop daar staat een 405 met hetzelfde motorblok daar halen we gewoon de lambdasonde en nog wat andere sensoren vanaf en dan kijken we wel ff.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Een BX GTI heeft helemaal geen MAP sensor maar een luchtweger. Toch zonde, een GTI die niet meer dan 4000 toeren wil. Dan mis je toch een hoop pret
Check eens of de kat niet dichtzit en of de luchtweger wel goed functioneert. Gaat er geen motorstoringslampje branden?
mpostma schreef:Een BX GTI heeft helemaal geen MAP sensor maar een luchtweger. Toch zonde, een GTI die niet meer dan 4000 toeren wil. Dan mis je toch een hoop pret
Check eens of de kat niet dichtzit en of de luchtweger wel goed functioneert. Gaat er geen motorstoringslampje branden?
Die heeft de afgelopen week af en toe wel gebrand jah. Maar voor de rest deed tie het toen gewoon normaal. Het probleem is zo in 1 keer op komen zetten. Het is niet gelijdelijk aan slechter geworden of zo, nee gisteren was het in 1 keer raak .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:mpostma schreef:Een BX GTI heeft helemaal geen MAP sensor maar een luchtweger. Toch zonde, een GTI die niet meer dan 4000 toeren wil. Dan mis je toch een hoop pret
Check eens of de kat niet dichtzit en of de luchtweger wel goed functioneert. Gaat er geen motorstoringslampje branden?
Die heeft de afgelopen week af en toe wel gebrand jah. Maar voor de rest deed tie het toen gewoon normaal. Het probleem is zo in 1 keer op komen zetten. Het is niet gelijdelijk aan slechter geworden of zo, nee gisteren was het in 1 keer raak .
Hmm, dan denk ik toch wat minder snel aan een kat die dichtzit. Meja, een luchtweger kan wel ineens zoiets veroorzaken. Toch maar eens de ECU uitlezen, zou ik zeggen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Een lek in de slang tussen luchtweger en gasklep kan ook dit soort gezeik geven. Maar dan loopt ie ook beroerd stationair.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Een lek in de slang tussen luchtweger en gasklep kan ook dit soort gezeik geven. Maar dan loopt ie ook beroerd stationair.
Dat is het hem juist, hij loopt perfect stationair en tot 3000-4000 toeren gaat het ook prima. Voor de rest is het ook tikken lopen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Een BX GTI heeft helemaal geen MAP sensor
Zei ik toch
Andere optie is dat misschien je koelvloeistoftemperatuur sensor verrot is.
Rookt ie zwart?
Wordt ie overmatig heet?
Wat ook nog weleens wil helpen is het op frissen van de print in de luchtweger.
Ajeto!!!