32 van de 38
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Alle nieuwtjes over de C6.
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 10 augustus 2006 08:13 PM
  [ # 466 ]

Best netjes,

maar hoe zien de deuren eruit zonder hout, en het Centrale display (zonder NAV)?

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 13 augustus 2006 11:41 PM
  [ # 467 ]

Een vreemde C6, iemant een idee waarvoor het is? (mijn Frans is slecht Wink )

Bron: Planete Citroën

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 14 augustus 2006 12:49 AM
  [ # 468 ]

Zou de C6 gaan schitteren als taxi in “Back to the future IV”...  Laughing

Gr Martijn

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 augustus 2006 12:52 AM
  [ # 469 ]

Daar zijn die fransen het ook niet over eens, de foto’s is genomen met wat andere experimentele PSA bakken (zoals de p407) op de achtergrond dus het is:

[list]een geintje
een andere motor/opgefokte motor/etc.
een hybride motor
een mule (p608 onder de huid van een C6)
iets anders…[/list:u]

PjotrBlom schreef:

Een vreemde C6, iemant een idee waarvoor het is? (mijn Frans is slecht Wink )

Bron: Planete Citroën

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 14 augustus 2006 05:35 AM
  [ # 470 ]

Of het is een soort visuele sensor die ze testen om te kijken wat hij allemaal waarneemt op de echte weg. De volgende generatie van intelligente cruisecontrol is in aantocht bij veel merken, waarbij gebruik wordt gemaakt van sensoren/camera’s/lasers die de omgeving aan de auto doorgeven en aan de hand van afstanden,kleuren en vormen een beeld wordt gecreerd dat door een redelijk rudimentaire AI wordt geinterpreteerd icm precieze satelliet navigatie. Dit geval zou erbij kunnen horen in een nog provisorische vorm. Hoort in het afgeplakt gat in de bumper een sensor voor het lane departure systeem te zitten? Ik denk dat ze geen zin hadden om de halve auto om te bouwen en daarom een zender hebben aangesloten op de sensor in de koplamp. De rest van het systeem knikkeren ze gewoon in de kofferbak net als bij de zelfrijdende Golf 53+1. De nieuwe Opel Vectra krijgt in 2008 een soortgelijk systeem in de vorm van Traffic Assist, dat indien succesvol op de hele GM vloot wordt losgelaten. In Amerika is die gein uit aansprakelijkheidsoverwegingen wat risicovoller dan hier.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 augustus 2006 02:27 PM
  [ # 471 ]

De AFIL sensoren zitten onder de auto, die lezen de strepen op de weg, verder een leuke theorie Texter Wink

Texter schreef:

Hoort in het afgeplakt gat in de bumper een sensor voor het lane departure systeem te zitten?

Het gat is gewoon voor een ouderwets sleepoog. btw Het vierkantje onder de koplamp is de koplampsproeier, de rondjes onder het mistlamp/daglicht armatuur zijn voor de parkeerhulp.


Afstandsradar voor een automatische cruisecontrol zit in het algemeen voor de grille, maar die dingen zijn zo onbetrouwbaar; een tunnel of metalen brug verstoort de functie al (met katastrofale gevolgen)

Overigens levert Lexus al een systeem wat beperkt zelf stuurt, AFIL achtige sensoren lezen de strepen en geven het stuur een duwtje en ook BMW’s active steering kan ingrijpen tijdens maneuvres (gestuurd door ESP)

Zelf inparkerende auto’s bestaan er ook al. Allemaal zonder uitlaatpijpen op de motorkap Rolling Eyes

Citroen heeft een aantal jaren geleden al wel (op een Picasso?) een Infrarood camera laten zien, als ondersteuning in het donker.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 14 augustus 2006 07:22 PM
  [ # 472 ]

Bio C6

Het is de nieuwe bio C6 diesel. Op de foto ontbreekt de trechter om na het frites eten het frituurvet rechtstreeks in de directe injectie te mieteren. Cool

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 15 augustus 2006 10:36 PM
  [ # 473 ]
eviltwin schreef:

Overigens levert Lexus al een systeem wat beperkt zelf stuurt, AFIL achtige sensoren lezen de strepen en geven het stuur een duwtje en ook BMW’s active steering kan ingrijpen tijdens maneuvres (gestuurd door ESP)

Ja elke paar maanden gaan ze een stapje verder, maar ik vraag me af wie de echte grote stap als eerste durft te zetten. De Honda Legend zoekt ook zelf het midden op bij lijnoverschrijding, maar daar kom je de bocht niet mee door op aangename wijze. Het zal nog wel even duren voor ze een auto vrijgeven voor stadsverkeer en je zelf niet meer mee hoeft om iemand weg te brengen. Ik ga ervan uit dat GM gewoon als eerste van de daken schreeuwt dat ze zo’n systeem krijgen net als dat ze over 3 jaar als eerste met de massa-geproduceerde brandstofcel zullen komen. Eerst zien, dan geloven. En voor precieze GPS moet je WEL betalen hehe.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 24 augustus 2006 05:03 PM
  [ # 474 ]
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

@ Eviltwin of Oldenhage (meestal beiden zeer goed geïnformeerd),

Zijn er nog updates over:
1) Productie / dag
2) Verkoop in EU?

er zijn sinds
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1779&postdays=0&postorder=asc&start=467
geen officiele berichten geweest, augustus is zowiezo een stille maand.

1) Ik kan me niet voorstellen dat de prod/dag ineens omhoog is gegaan.
2) In NL 230 (2006 incl. juli) in D 149 in juli (~830 over 2006)

NL, autoweek http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Citroen&modelserie=C6

D, autobild http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=12007&artikel_seite=2

Dus ik gok (t/m Aug):
[list]Frankrijk 2000
Duitsland 830
(..)
Nederland 270[/list:u]

Tussen Duitsland en Nederland zitten normaal gesproken Italie en Spanje.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 04 september 2006 11:18 PM
  [ # 475 ]

de Lignage uitvoering:



Best Netjes, ook de ‘‘hout vervanger’’ op de middenconsole ed.

Bron, Citroen Planete

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 september 2006 12:11 AM
  [ # 476 ]
M&M schreef:

Sorry , geen pan ... teveel plastic en een te hoog C4 gehalte ... C6 onwaardig , zo’n bak moet je full-options kopen Surprisedops:

dat geld toch eigenlijk voor elke auto Wink
jaja, ik rijdt een basis model Razz

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 05 september 2006 12:27 PM
  [ # 477 ]

Daar ben ik het wel mee eens. De uitsraling (aan de binnenzijde) van de C6 gaat bij de ‘mindere goden’ erg verloren. De middenconsole van de Lingnage had ik ook in mijn C5 zitten. Bij de exclusief is de middenconsole ook hetzelfde maar hier zijn de knopjes e.d. opgeleukt met chromen randjes waardoor het onderscheid net iets groter is. Ergo: een C6 behoort vol te hangen met opties…  Wink

Het gekke is overigens wel dat mijn voorkeur bij de ID/DS juist uitgaat naar de eenvoudige modellen i.p.v. de Pallas. Maar dat terzijde.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 september 2006 12:35 PM
  [ # 478 ]
M&M schreef:

C6 is een topmodel , die hoort zeer luxe te wezen ( mijn mening ) ... geldt m.i minder voor de modellen die eronder staan Smile


wat betreft de C6 ben ik het er wel mee eens. Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 september 2006 01:56 PM
  [ # 479 ]

hmmm rotfoto’s da’s jammer;

de blauwgrijze inzetzstukken zijn wel ok passen, waarschijnlijk wel bij de bekleding (velour/alcantara) maar of het ook past bij een rode of chocolade C6 Rolling Eyes

Het dakje op het display had net als bij de C5 lager moeten zijn dan op versies met navi

De middenconsole wordt zo wel erg C5/407 dat beetje chroom maakte net het verschil. Maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat ding in een kleinere auto veel meer opvalt dan in een grote auto zoals de C6. Hij valt gewoon weg.

Op een Citroen horen geen opties (behalve een schuifdak oid), dingen moeten gewoon standaard zijn of niet te krijgen. Maar je moet ook niet het idee hebben dat je iets mist als je niet het topmodel hebt.

Bottom line is dat de belangrijke dingen er gewoon in zitten, V6, automaat, hydractive, HUD, adapt. bixenon, parkeerhulp

wat mist hij: hout, leer en AFIL, daar valt mee te leven lijkt me Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 05 september 2006 08:07 PM
  [ # 480 ]
eviltwin schreef:

Het dakje op het display had net als bij de C5 lager moeten zijn dan op versies met navi

 

ik denk dat dat komt door de ventilatie-roosters achter op die ‘bult’...

Profiel  
 
 
32 van de 38
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook