Omdat ik volgende week verhuis van Zuid-Limburg naar Breda kan ik helaas geen beroep meer doen op Ger (Citroën-specialist Parkstad) voor het onderhoud (zit deze week méér dan vol, dus zelfs een afscheids-grote beurt zit er niet in ).
Daarom de volgende vraag: wie weet er een goede, betaalbare maar vooral betrouwbare Citroën-specialist in Breda en omgeving?
Thnx! Geert
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik weet eigenlijk alleen BX specialist Hesselink te zitten. Die zitten dan wel in Dirksland maar je zou niet de enige zijn die er voor omrijdt! (http://www.hesselink.nu)
Prima garage!
Hegru Veldhoven zal ook niet te ver weg zijn van Breda, toch?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
er zit een zeer goede en gespecialiseerde zaak in bosschenhoofd dit is ton van soest.
dit is een specialist die weet waar ze over praten al mijn bijzondere wagens zijn daar in onderhoud geweest.
dit bedrijf zit aan de a 58 tussen breda en roosendaal. vanaf breda aan de rechterkant terhoogte van het shell station.
grtz stan
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ton van Soest is volgens mij meer XM- en cx-specialist. Wil je je BX echt het beste geven lijkt me Hesselink het beste. Voor de lompe klussen zoals d-riemen, draagarmlagers enzo kun je het goedkoopst en toch goed bij de hegru terecht
nou ik heb daar een andere mening over ik zelf heb daar m’n oude bx 16v in onderhoud gehad een maat van me die van hem nu nog steeds.
er zijn een twee tal monteurs die heel veel van bx -en afweten en daar ook echt mooite voor doen om je zogoed mogelijk te helpen en tegen een gedelijke prijs.
En ja er zijn ook monteurs die in ds/ cx /xm een expertiese hebben.
voor ieder wat wils daar
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Dirksland is vanuit Breda zo’n 70 km rijden. Niet echt in de buurt. Kun je net zo goed bij Utrecht of Eindhoven wat gaan zoeken.
In Breda zelf zit Emerpark, Citroëndealer. Daar heb ik mijn Picasso gekocht. Goede service, maar allemaal een beetje grootschalig. Ik denk niet de garage die veel zorg aan een BX zal besteden. Michel Heijblom, actief binnen de CX-club en DS-bezitter, is daar verkoopadviseur. Misschien kan hij je verder informeren.
Iets ten westen van Breda zit Ossenblok in Etten-Leur. Ook Citroëndealer. Heeft vorig jaar keurig de koppeling van mijn ID vervangen. Hier laat ik mijn ID APK-keuren en mijn Picasso is hier in onderhoud. De eigenaar heeft zelf een CX in restauratie. Grote werkplaats waarin het geen probleem is als de auto i.v.m. moeizame onderdelenlevering wat langer blijft staan. Er lopen nog wat oudere monteurs rond met veel praktische ervaring.
Nog iets verder westelijk heb je nog van Koulil in Rucphen. Wat kleinschalige Citroendealer. Hier kom je nog AX’en en ZX’en tegen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar in en rond Roosendaal kom ik nogal wat kentekenplaathouders tegen met “van Koulil” erop. De moeite van het proberen waard.
Tussen Etten-Leur en Roosendaal zit Ton van Soest. Langs de snelweg. Goed te bereiken. Al sinds jaar en dag Citroënspecialist, gespecialiseerd in de oudere grote Citroëns. Nu dus veel XM-en in de verkoop. Heeft nog schuren vol met CX-en. Mag geen moeite hebben met het onderhoud van een BX.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Thnx guys!
Ga eerst maar eens kijken bij Ton van Soest. En dan bij Emerpark maar eens kwijlen voor een offerte voor de C4 Picasso en kijken wat er verder van komt…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Iemand die ervaring heeft met De Vries in Tilburg? Of Martien Mooijman in Roosendaal (gezien in ccnl-blaadje)? Ben eigenlijk op zoek voor grondige check-up en ben ook nieuw in de regio.
bvd.
benzibx schreef:Iemand die ervaring heeft met De Vries in Tilburg? Of Martien Mooijman in Roosendaal (gezien in ccnl-blaadje)? Ben eigenlijk op zoek voor grondige check-up en ben ook nieuw in de regio.
bvd.
Ik heb zelf mijn Xantia gekocht en in onderhoud bij De Vries in Tilburg ( ). Ben erg tevreden over ze, ze werken voor niet te hoge prijzen en zijn bovendien prettig in de omgang. Het zijn allemaal wat oudere mannen die er werken die stuk voor stuk enorm veel afweten van waar ze mee bezig zijn en een passie voor Citroëns hebben. De zaak is in de jaren ‘70 begonnen als eendenreparateur (mijn vader bleek bij hem vroeger nog z’n eend gekocht te hebben !) en doet inmiddels alle Citroëns, volgens mij omdat hun klantenkring gewoon met ze is meegegroeid (er zitten nogal wat 50+-ers tussen de klanten ). Laat je niet misleiden door het enigszins scharrige industrieterreintje waar ze zitten, want ze doen echt prima werk . Voor kleine dingen kun je altijd wel zonder afspraak terecht en voor het grotere werk hebben ze meestal ook snel plaats. Leenauto’s zijn gratis, trouwens.
Ik heb overigens geen aandelen, maar ben gewoon heel tevreden over mijn garage !
In Breda zit trouwens ook een Citroën-specialist, Rob Huijben ( ). Daar bleek mijn Xantia eerder in onderhoud te zijn geweest: ik vond een visitekaartje onder een stoel. Ik heb ze toen eens gebeld om te vragen naar de onderhoudshistorie en die namen ze zonder problemen aan de telefoon met me door. Het klonk heel klantvriendelijk, maar meer kan ik niet over ze zeggen .
ds21_hydr schreef:In Oosterhout, 8km van Breda zit garage Leijten, zeer goed. Ook voor de DS.
Ikzelf sleutel ook nogal eens aan BX en DS, je mag me altijd mailen of bellen als je een probleempje hebt. Ik heb zeer veel onderdelen. Maar niet echt voor specifiek diesel versies. Ik werk in Breda en heb een loods in Chaam om in te sleutelen met brug. Dat is ongeveer 5 km ten zuiden van Breda.Sleutel je zelf helemaal niet?? Wil je het leren??
Verder heb ik ook binding met Hoensbroek. Heb op StJanscollege gezeten en in Nuth en Brunssum gewoond. Tot ziens misschien…...wie schoan os Limburg is…........haha
Ik ben beginnend sleutelaar aan mijn projectauto (VW Polo I uit 1978, ooit mijn eerste autootje) Maar hydrauliek ed is voor mij nog een onontgonnen terrein… Leuk dat je ook binding hebt met het echte zuiden: ben opgegroeid in Kunrade, afgelopen 2 jaar in Hoensbroek gewoond, nu verhuisd naar Breda.
Die sleutelloods met brug in Chaam ga ik zeker bezoeken in de (nabije) toekomst!
Dank voor het aanbod!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
wouterve schreef:Ik heb zelf mijn Xantia gekocht en in onderhoud bij De Vries in Tilburg ( ). Ben erg tevreden over ze, ze werken voor niet te hoge prijzen en zijn bovendien prettig in de omgang. Het zijn allemaal wat oudere mannen die er werken die stuk voor stuk enorm veel afweten van waar ze mee bezig zijn en een passie voor Citroëns hebben.
Klinkt vertrouwenwekkend. Tilburg is voor mij ook het dichtst bij, dus ik probeer de Vries gewoon eens.
Bedankt!.
Ik kan als ex-Bredanaar ook een duit in het zakje doen.
Ik woonde destijds op enkele honderden meters van Rob Huijben vandaan, en ben er vaak met diverse Citroëns geweest. Goede lui, vakkennis en ras-Citrofielen. Ze zitten op de Kortestraat in Breda.
Ook nog in Breda heb je Garage Jansen zitten. Daar was mijn allereerste BX altijd in onderhoud geweest. Ook goede lui, weten alles van de BX en andere Citroëns. Ze zitten op de Urkstraat in Breda.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Even een update vwb martien mooijman in Roosendaal,
M’n 1.9 TGI heeft voor de APK een lijstje:
- speling draagarm LA
- handremkabels vervangen
- remslangen L+R vervangen
- aandrijfashoes RV. + stuurhuishoes R.
- gordel bijrijder vervangen
Daarnaast is ‘tie toe aan een nieuwe distributieriem en (toch ook maar) verse LHM.
Mooijman rekent voor dit alles +/- 900 euro…
Hegru gebeld, en die komen niet boven de 600 euro uit…
nogal een verschil. Wat vinden jullie hiervan? Onrealistische Hegru, of een ‘verrekening’ van Mooijman?
mssl schreef:Ik denk dat de normale garage al zeker 200euro+ voor een ADAL vervangen rekent. Hegru doet dit voor 110euro (paar maanden geleden nog voor 90euro).
De Vries hier in Tilburg (ja ik ben aan het bellen geweest ) rekent voor d-riem incl. spanrollen € 315,—- Hegru een luttele 125. Ik vind dat best wel een schokkend verschil. Waar zit ‘m de catch?
Vervangen ze dan ook spanrollen + waterpomp? Wellicht zit daar het verschil. Hegru vraagt ook 110 per ADAL terwijl mijn Citroen Dealert hier 260 euro vraagt..