Hallo forumlezers,
Na diverse aanloopproblemen die inmiddels onder garantie zijn opgelost heb ik een tijdje niets van me laten horen, maar wel het forum zo af en toe even gelezen.
Ik rij nu enige tijd (bijna anderhalf jaar) heel tevreden met m’n C5 HDi. Maar vandaag (zonder enige aanleiding) bij het willen uitstappen had ik de deuropener in m’n handen. Na een blik erop bleek hij finaal door midden afgebroken te zijn. Ik eruit via de andere deur, maar dit (in mijn ogen veiligheidsartikel, het zal bij een botsing gebeuren en er toch al lichte paniek is) zou toch niet stuk mogen gaan!? Ik meteen m’n dealer gebeld omdat ik over 3 weken toch voor een beurt moet. Deze melde dat het een gietstuk is en daar kan weleens lucht in zitten en dus bros zijn. Dat vind ik vreemd. Voor de duidelijkheid is het de deuropener aan de binnenzijde van de voordeur die eruit ziet als zijnde van aluminium(-legering)? Iemand ook zo’n ervaring? Zou dit een produktiefout kunnen zijn? Ik heb (nog) geen contact gehad met Citroen NL hierover, maar zou dit via hen te claimen zijn bij de fabrikant? Graag reaktie. Vr.Gr. van Frank
“Never drive faster than your angel can fly”.
Ik had precies hetzelfde met mijn C5 van eind 2002.
Kosten bij de dealer 60- euro. Er werd mij verteld dat dit toch een zwak punt bij de C5 is/was?
Is veel keren door deze dealer vernieuwd in andere C5’s
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Dit is inderdaad een zwak punt en komt regelmatig voor bij oudere c5en.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Dank voor de snelle reaktie
Is er een modificatie geweest in de deuropeners in de loop der jaren? Heeft PhaseII dezelfde soort, of betere? En passen die ook op model van 2001?
Groetjes
Autodesign schreef:Dank voor de snelle reaktie
Is er een modificatie geweest in de deuropeners in de loop der jaren? Heeft PhaseII dezelfde soort, of betere? En passen die ook op model van 2001?
Groetjes
Dit topic is reeds eerder aan de orde geweest onder “deurklink afgebroken”. Misschien vind je daar nog nieuwe info.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Thank you.
Ik had het al via zoeken geprobeerd, maar niet gevonden.
Ik ga kijken.