Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een Parrot ck-3100 carkit gekocht en ingebouwd. Het inbouwen is redelijk simpel, twee kabels tussen de radiobedrading en het microfoontje en bedieningskastje plaatsen.
Hij werkt volgens mij wel goed maar ik heb er nog niet veel mee gebeld natuurlijk. Heeft er nog iemand ervaring met deze (of andere) bluetooth carkits?
Ik heb trouwens een Sony Ericsson T610i.
Groeten,
Serge.
Deze staat op mijn lijstje. Wat heb je er voor betaald en wil je je ervaringen met deze radio/carkit via dit forum met mij/ons delen?
Ik ben erg benieuwd of-ie naar tevredenheid werkt!
Jos van der Voort
die heb ik een tijdje gehad, werkte goed samen met mijn Siemens S55
belangrijkste is dat je de microfoon niet te dicht zet (op het zonnenscherm bvb) maar in het midden op het dash of zo, richt hem ook goed naar je toe
hetgeen ik nogal eens had was dat je soms moeilijk kon opnemen maar dat lag aan de instellingen die ik niet nauwgezet had uitgevoerd (heb ik een hekel aan om spullen te programeren ops: )
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
heb er nu een aantal keer mee gebeld en ‘t werkt uitstekend!
Ik heb ‘m bij de Halfords gekocht. De carkit is op internet wel goedkoper te vinden maar ik hou er wel van om ‘t gewoon terug te kunnen brengen als ‘t me niet bevalt.
Inbouwen is vrij simpel. Twee bijgeleverde kabels met ISO stekkers tussen je radio en je radioaansluitkabels doen. Andere uiteinde van deze kabels gaat naar het regelkastje van de carkit. Vanaf dit regelkastje (moet je ergens tussen je dash stoppen, bij mij zit ‘t rechts naast het gaspedaal) gaat er een draad naar de microfoon (die zit bij mij naast ‘t bolletje voor de IR afstandsbediening) en een draadje naar het LCD display (die zit bij mij links van het stuur, achter de RAW hendel).
Ik heb er vandaag trouwens ook mee gebeld terwijl ik 140 km/u reed, gaat ook prima! Het telefoonboek is zeer gebruiksvriendelijk en hij herkent m’n telefoon direct!
Volgens mij is ‘t goed spul, hoewel ik daar nu natuurlijk nog maar weinig van kan zeggen…
Ik gebruik de Parrot puur zakelijk in m’n Jumper 33LH 2.8 HDI (mét airco, dus die zomer mag nog wel even duren…) en het werkt perfect. Hij zit er nu 3 of 4 maanden in en wordt zeer intensief gebruikt. Ik kan maar één conclusie trekken: superding!
Ik rijd zo’n 80 000 km per jaar en heb al de nodige car-kits versleten. Meestal gaan ze mechanisch stuk door het 30 keer per dag in en uit de houder klikken, of ze maken slecht contact. Bij bluetooth heb je daar geen last van. De telefoon blijft gewoon in de jaszak.
De telefoon wel regelmatig opladen, want dat gaat nu niet meer automatisch.
Groetjes,
Frank
Heb gelukkig ook een autolader… Telefoon is wel snel leeg als de bluetooth aanstaat heb ik gemerkt.
Verder is ‘t inderdaad een goed ding!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hallo
ik heb in men C5,de parrot ck 3200 colour geinstaleerd i.s.m. een tomtom dockingkit en alles werkt perfect tot op heden!! geen geruis heldere stembegeleiding ook bij telefoneren!! en de ck3200 gaat op de beide luidsprekers vooraan! en ik had wel wat meer aansluitwerk met de bedrading,aangezien ik een C5 phase II heb met canbus en quadlockstekkers op de radio. Ik heb een zelfgemaakte verloopkabel gemonteerd en daar op aangesloten deels,en deels op de sigaretten aansteker (canbus netwerk!)ik bezit de SE k 750i en werkt heel goed samen met de parrot!
bij mij werkt ‘t ook nog steeds tot volle tevredenheid, ook van de mensen die ik aan de telefoon krijg!
Doordat mijn sony-ericsson niet meer op wilde laden heb ik sinds eergisteren een Nokia 6230i. Fijne telefoon hoor, werkt ook prima samen met deze carkit. Ik heb alleen het idee dat de bluetooth functie bij deze telefoon nogal veel stroom gebruikt, kan dat??
de Siemens 55 trok ik in minder dan een dag leeg door hem op bluetooth te zetten, heb dan een sneltoets gemaakt om die aan en uit te zetten
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb ‘t nu ook op die ‘navigatietoets’ zitten inderdaad, ‘t is dus wel vrij normaal dat ‘t snel gaat als de bluetooth aanstaat…
voge schreef:Ik heb ‘t nu ook op die ‘navigatietoets’ zitten inderdaad, ‘t is dus wel vrij normaal dat ‘t snel gaat als de bluetooth aanstaat…
hij blijft continue zoeken en dat vreet stroom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Parrot
Was ik eerder in dit topic nog zeer tevreden, nu komt er toch een klein technisch mankementje aan het licht. Normaliter is het zo dat de tekst op het display van zwart naar grijs gaat als de functie (tijdelijk) niet aktief is, omdat het een paar seconden duurt om te synchroniseren: je adresboek bijvoorbeeld. Zodra Parrot en telefoon elkaar gevonden hebben wordt het adresboek zwart (de tekst op het display althans…).
Echter… nu komt het regelmatig voor dat als je gebeld wordt door iemand uit het adresboek, de naam van de beller grijs wordt op het display. En grijze tekst op een grijze achtergrond is niet te lezen… Je weet dus niet door wie je wordt gebeld, totdat… je met je hand het apparaatje aanraakt! Dan wordt de tekst namelijk weer zwart en kun je lezen wie je aan de andere kant van de lijn kunt verwachten.
Komt dit iemand bekend voor?
Verder nog steeds niets dan lof over het apparaatje!
Frank.
Nog niet mee mogen maken gelukkig, wel raar.. Heb je misschien perongeluk een versie met touch screen?
voge schreef:Heb je misschien perongeluk een versie met touch screen?
Nee, die komt pas over een jaar op de markt.