beste forummers,
Mijn zx is verslaafd geraakt aan injectie-cleaner. Nadat bij mijn zx een injector was vervangen omdat hij op 3 cilinders liep, had ik bij de eerste tankbeurt maar even injectiecleaner erbij gegooid. Dat ging prima, bij de volgende tankbeurt overigens geen injectiecleaner gebruikt en wederom op 3 poten, na het bijvullen met injectiecleaner is het probleem weer opgelost. Gister wederom zonder injectiecleaner getankt en ging ie weer op 3 poten lopen, na het bijgieten van injectie-cleaner en een stukje rijden loopt ie inmiddels weer op 4 cilinders.
Wat is een goede doch goedkope manier om de injectoren een keer goed schoon te maken?
Ik zat er zelf al aan te denken om de rail eens door te spuiten met remreiniger.
Tips zijn van harte welkom
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Schoonmaken kan nooit kwaad, monteer dan wel nieuwe O-ringen, anders krijg je lekkage.
Verder kan het zijn dat er een injector vastzit, schijnt een verschijnsel te zijn met de zwavelarme/vrije benzine, zwavel smeert de injector. Bij mijn ZX1.4i merkte ik met V-Power dat de injector veel meer herrie maakte dan met de benzine in Belgie, waar relatief (veel) meer zwavel in zit.
kan de injector zelf ook remreiniger verdragen? of kan ik dan inwendig iets aantasten ofzo?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Waar heb je dat laten doen, waar vind ik meer informatie?
En nieuwe injectoren waar vind ik die online?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:En nieuwe injectoren waar vind ik die online?
Die zijn best prijzig, volgens mij wil je niet weten wat die kosten.
De injectoren kunnen gewoon tegen remmenreiniger, ze moeten immers ook tegen benzine kunnen
Laatst de injectoren en de rail van een AX-GTI schoongemaakt, zat aardig wat meuk aan de injectoren.
ZX1.4i schreef:
Laatst de injectoren en de rail van een AX-GTI schoongemaakt, zat aardig wat meuk aan de injectoren.
En hoe heb jij dat gedaan ... ook met remreiniger?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:ZX1.4i schreef:
Laatst de injectoren en de rail van een AX-GTI schoongemaakt, zat aardig wat meuk aan de injectoren.
En hoe heb jij dat gedaan ... ook met remreiniger?
Yep, Remmenreiniger rules
Dit is inmiddels de 3e keer dat mijn auto op 3 cilinders loopt. Ik heb al 2x een injector vervangen.
Waar zou het door kunnen komen dat mijn auto steeds op 3 cilinders gaat lopen? .. het is wel steeds een andere injector
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Injectoren laten reinigen en niet vervangen door een 2e hands exemplaar! Gelijk ook kijken of je benzinetank niet ernstig vervuild is en of het benzinefilter nog goed is.
Nieuw kosten injectoren zo rond de €90,- per stuk!
Ultrasoon laten reinigen voor €80,- de 4 is zeker niet veel geld.
De rail leek heel mooi schoon, desondanks toch even doorgespoten met remreiniger.
Ik heb pas een nieuwe benzinefilter geplaatst dus die zou het vuil uit de tank dan moeten filterren.
Water kan zo’n filter inderdaad niet doen, ik zal binnenkort zo’n flesje halen die er voor zorgt dat het water mee verbrand ofzoiets.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
dat bestaat inderdaad…. heb ik in mijn vorige zx gebruikt (die gaf problemen als tank bijna leeg was), leek er niet slechter van te worden.
maar dat zal vast ook wel afhangen van de hoeveelheid water die je in de tank heb
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik kan de injecteurs ultrasoon voor je reinigen!
Je weet mn tel.nr.
Emiel
BX19trs schreef:Ik kan de injecteurs ultrasoon voor je reinigen!
Je weet mn tel.nr.
Emiel
Ik zal hierover contact met je opnemen binnenkort!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Wat kan er eigenlijk allemaal stuk gaan aan zo’n injector. Er staat nu dus ééntje helemaal droog, maar na ultrsoon cleaning, is hij dus weer als nieuw, lekker schoon en spuit ie goed in neem ik aan.
Maar kan er ook nog iets in zo’n injector stuk gaan wat niet wordt verholpen door de ultrsoone reiniging?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
*schop*
Ik zat even terug te zoeken, omdat ik wat start problemen met mijn ZX heb. Maar om antwoord te geven op Douwe´s laatste vraag.
Wat kapot kan gaan van een injector is de elektromagneet, die de injector “opent en sluit”
Mijn injectoren zijn toen idd ultrasoon gereinigd en ik heb er nooit weer problemen mee gehad. Super!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop