De dop lijkt me wel in orde, de veer is vrij stug en het rubber is ook nog soepel. Volgens mij heb ik gewoon de dop steeds niet goed aangedraaid, halverwege zit een soort klikje, ik dacht dat ie dan vast zat maar hij kon nog een stuk verder gedraaid worden kwam ik achter ops:
Er zijn verder weinig bergpassen hier dus ik kan niet echt uitproberen of het probleem nu over is maar ik hoop het wel
Rekening van de garage was trouwens 350 euro, dit omdat een garage in frankrijk een remleiding verkeerd aan heeft gedraaid (wat ook al 350 euro koste)
Iets anders leuks..
Ik heb ( waarschijnlijk ) mijn verwarming kapot..( kachel radiator of een slang ervan )
Althans er lekt vloeistof ( nu alleen nog maar water ) in mijn auto..
Vooral aan de bijrijders kant…
Nu moet ik alleen kijken hoe ik het gemaakt ga krijgen..
Ik wil het liefst deze week de auto nog maken..
Want ik kan er anders niet in rijden..
De temperatuur loopt te hoog op omdat er geen koelvloeistof ( ik vul bij met water omdat koelvloeistof geen zin heeft ) meer in zit en het water kookt of verdampt dan, tevens lekt het naar binnen aan de bijrijders zijde..
Waarschijnlijk is er in het dashbord een lek in de slang ofzo.
Dus het hele dashbord moet uit elkaar… **zucht**
Iemand anders een idee wat het is “?
Voor zover ik weet is er niks mis met de koppakking maar goed zou altijd kunnen nog dus moeten beiden worden gemaakt.
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
BlaZe schreef:( kachel radiator of een slang ervan )
...Waarschijnlijk is er in het dashbord een lek in de slang ofzo.
Dus het hele dashbord moet uit elkaar… **zucht**
Het is de kachelradiateur, deze steekt met 2 pijpjes (aan/afvoer) meteen door het schutbord, achter het dashbord zitten geen koelwaterslangen.
Is inderdaad een leuk klusje, kijk hier maar eens
Let op, de schokkende foto’s in dat topic zijn niet geschikt voor mensen met een zwak hart
Dat wordt nog een hele klus zie ik..
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Ik hoor ‘t wel!
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik koop alles loop en sloop max 100 euries
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Binnenradiator vervangen was het eerste klusje dat ik deed op mijn zx.
Het is niet echt moeilijk maar wel tijdrovend.
Na 2 weken was die ook kapot
de koppakking laten herstellen. €225ex materiaal €60
Nog eenstukkie gereden met lekke binnenradiator , had ik beter niet kunnen doen.
Koelvloeistofzwembad aan de bijrijderskant.
Nieuwe binneradiator besteld €33,—dat is nog goedkoper dan wat ze vragen op de sloop €35,—
Dat iets te snel gedaan op “ervaring” nou zitten de verwarmingskabeltjes niet goed,vol open draaien verwarming is nog maar standje 1/2.