Hallo allemaal
Als ik de accu vastzet met de accubeugel gaat mijn laadlampje branden
De accu laad wel bij, zonder beugel op de accu met lampje uit maar ook met beugel met lampje aan
Heb al een andere regelaar geprobeerd maar dat helpt niks.
Het is een Ducelier Dynamo met Ducelier regelaar
er hoort ook nog een draad van de minpool naar het chassis te lopen ergens onder de accubak, deze zit er niet aan, maar als ik hem tegen het chassis aandruk blijft het lampje gewoon branden.
iemand een Idee ?.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit de regelaar geaard? op een van de 3 bevstigingsschroefjes hoort een aarde draad.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
laadlampje
aanvullend bericht
Onder 1 van de sterschroeven zit een ring met lip die om het rubber gaat naar de onderkant, zo krijgt hij volgens mij aarde van de accubeugel
Zolang deze accubeugel losligt naast de accu ofzo brand het lampje niet
Als ik de beugel vastmaak gaat het lampje branden
Als ik een draad van dat schroefje naar de min/aarde doe brand het lampje ook
Als ik die lip door zou knippen zou het probleem ook opgelost zijn, maar zo hoort het niet want deze lip zit op beide regelaars en ik heb ook nog een Paris Rohne, die heeft het ook zo.
Rara hoe kan dit.
Henk.
mischien lukt het niet meer (met de beugel erop) om de accu te laten daar de accu te oud cq defect. als je sluiting in de accu hebt met je wel rond de 11Volt op de polen.
ik zou het eens met een andere accu proberen
ook als het relais tbv het controle lampje defect is komt het lampje (zodra je de beugel bevestigd) continu aan de massa te liggen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:mischien lukt het niet meer (met de beugel erop) om de accu te laten daar de accu te oud cq defect. als je sluiting in de accu hebt met je wel rond de 11Volt op de polen.
ik zou het eens met een andere accu proberenook als het relais tbv het controle lampje defect is komt het lampje (zodra je de beugel bevestigd) continu aan de massa te liggen
Beste citroen23,
Dit verhaal gaat helaas niet op, er zit een spiksplinternieuwe accu op, 1tje met de polen aan de goede kant
Er zat een accu op met de polen andersom, aan de spatbordkant zeg maar, deze was aan het eind van z’n latijn
met die accu deed hij precies hetzelfde.
Dat verhaal van het relais kan ik nog es checken, toch vreemd dat het met 2 regelaars hetzelfde probleem geeft.
Ik heb er al 1tje open gehad en de relais tikken wel en het zag er ook allemaal mooi schoon uit.
Toch bedank voor de moeite,
Henk.
Oh ja, wat je ook eens kunt proberen: doe eens een papiertje tussen het verbreek contact welke het lampje hoort te doen doven
dit relais zit aangesloten over de L en R aansluiting van je spanningregelaar. als je R aansluiting van je dynamo (intern/extern) verbroken is zal je lampje ook blijven branden.
deze R aansluiting wordt afgetakt van je stator aansluiting welke indien hoog genoeg wordt het lampje doet doven.
het volgende schema heb ik al meerdere keren ter hand gehad.
nu nauwelijks meer dan m’n DS inmiddels is voorzien van een elektronische spanningsregelaar
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.