Ik heb hier een stuurhuis uit een type I XM liggen die er optisch goed uit ziet, cq er is geen externe lekkage. Nu heeft het stuurhuis in m’n XM wel lekkage en ook extern. Dat is met koud weer en koude start ook goed te merken
Ik zou natuurlijk de gok kunnen wagen en dat oude stuurhuis eruit rossen en die andere die ik nu heb zo er in zetten. Maar aangezien die krengen eigenlijk altijd wel lekkage hebben, lijkt het mij wel een tof plan om deze eerst te reviseren en dan in de XM te plaatsen. Op die manier weet ik zeker dat ik er weer een hele tijd tegenaan kan.
Heeft er iemand kennis of ervaring mbt de revisie van dit stuurhuis en is het zelf te doen? De Haynes is er iig vrij gemakzuchtig in; breng maar naar de Citroën dealer.
Animal triste post coitum
Mijn Diravi-stuurhuis was ook lek, en ze wilde nog proberen om deze reviseren, maar de keerring zatten erin geperst en zou onbegonnen werk worden. Hij is dus vervangen, maar misschien vindt je iemand die het wel eventueel wilt proberen.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Hmmm.. maar Diravi is wel wat anders en hopenlijk zit het ook anders in elkaar, want het lijkt me wel leuk om het zelf te doen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Het is best goed te doen. Je kunt bij de dealer een revisiesetje kopen, en dan is het een kwestie van de stuurdrukverdeler demonteren en op de werkbank reviseren. De set bestaat uit een aantal rubber ringen en een aantal vrolijk gekleurde “hoedjes”. De ringen voor montage even in warme LHM laten zwemmen, dat monteert makkelijker.
Succes!
Gr Martijn
Is ie daarmee volledig gereviseerd?
Animal triste post coitum
Nee, lost alleen lekkage op door slechte afdichtingen, loopvlakken die uitgesleten zijn, blijven dat.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Duidelijk.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
een dirass stuurhuis is redelijk onverslijtbaar. Hoeveel td’s hebben er al 400K mee opzitten. Als je er dan eentje met 150K en nieuwe ringetjes monteert, dik voor elkaar.
De opbrengst verdeler idd wel gelijk ff meepakken.
Domme vragen bestaan niet.
Deze komt uit een 2.1TD met 3ton op de teller. Ik ga eens ff kijken hoever ik met bovenstaande kom.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Oeh, dit draadje moet ik even bijhouden. Ik heb sinds enkele weken (maanden) een plasje LHM precies onder die plek, tot op heden heb ik nog geen kans gezien om het op de brug te bekijken, maar ik heb de boel wel al schoon gespoten om te kijken waar het zit, ik vrees ook voor het stuurhuis.
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Overigens valt het verlies van LHM me mee, ik controleer het niveau met enige regelmaat en hoef er vrij weinig bij te gooien. Het plasje ligt zeg maar net achter die onderste bol, ik hoop voorals nog op een wat losse moer van een leiding.
Nu C5 tijger…
Ik zal wel wat foto’s ervan maken. Maar eerst moet het stuurhuis van de DS nog en voor de verdamper heb ik ook nog steeds geen tijd gehad en de klepstoters van de XM moeten nog + de d-riem en de ... en….... Niks hobby, keihard werken is dat
Animal triste post coitum
ah,. dat was het, de D-riem moet ook nog bij mij! Dank je voor het herinneren…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Serge schreef:Ik zal wel wat foto’s ervan maken.
Als je zou willen graag. Ik ben benieuwd hoeveel tijd het me eventueel gaat kosten, wat de handigheidjes zijn en vooral welke tips je hebt voor eventueel op te lopen problemen. Kan ik een beetje inschatten wat het kost aan geld en tijd mocht ik hetzelfde euvel hebben.
Nu C5 tijger…
Dat doe ik graag, maar zoals gezegd; het kan nog wel ff duren. Ik wil het iig wel voor de winter klaar hebben, want bij koud weer doet de sb het soms in het begin helemaal niet.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
ik zat eens ff te brainstormen en vergeef me mijn hersenspinsels als het onuitvoerbaar blijkt te zijn, maar vooruit…..zou het niet mogelijk zijn om je losse stuurhuis op druk te brengen met LHM erin om te kijken of je keerringen heel zijn? vraag me niet hoe, het is maar een suggestie.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0