vlampijp vervangen
gkn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 25-06-2005

Gepost: 15 augustus 2006 05:16 AM

Het spruitstuk is het “4 in 2”  type. De vlampijp is met 4 tapeinden M7 aan dat ding verbonden. En daar kun je niet zo maar bij!  Mad Ze zitten bovendien knoertvast. Evil or Very Mad  Als ze breken moet alsnog het spruitstuk eraf. Evil or Very Mad  Met kans dat ook die tapeinden afbreken : Evil or Very Mad :  = cylinderkop demonteren, met kans dat kopbouten afbreken. Evil or Very Mad
Weet iemand hoe je zo’n klus kunt klaren?  Confused:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 augustus 2006 11:53 AM
  [ # 1 ]

Spruitstuk gat meestal wel los. Daarna hoop je dat die 4 afbreken! Heb je em er lekker snel uit(naar boven toe). En kan je nieuwe tapeinden erin zitten.
Losdraaien doe ik met een ratel met verlengstukjes en knietjes.  Een hulpje is handig die de dop op de moer vriemelt terwijl jij onder de auto aan de ratel draait…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gkn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 25-06-2005

Gepost: 16 augustus 2006 04:16 AM
  [ # 2 ]

vlampijp vervangen

Dank voor het advies!

Ok, aan de gang. De 4 tapeinden braken natuurlijk (gelukkig?)af.  Dus: spruitstuk eraf en de resten eruit peuteren.  Maar de vlampijp gaf zich niet zomaar gewonnen: die dikke startmotor moest er ook uit.

morgen verder!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook