Wie heeft er ervaring met Bridgestone Potenza RE 720 banden?
Ik heb een Saxo en heb nieuwe banden nodig en dacht eraan deze eronder te zetten.
brian piet schreef:kan maar onder een citroen hoord natuurlijk michelin
Ik heb er nu Michelin’s onderliggen, maar ik hoorde dat de Bridgestones veel beter waren op nat wegdek.
En ze zijn een stuk goedkoper.
Michelin’s 100 euro incl. omleggen en balanceren en Bridgestones 80 euro incl. Dus dat scheelt ff 20 euro per band en ik moet er 4 hebben.
Wie heeft er ervaring met Bridgestone Potenza RE 720 banden?
Ik.
De dooddoener Michelin-Citroën is naar mijn mening onzin, zeker voor niet-HP Citroëns. Je moet gewoon de beste banden kiezen die beschikbaar zijn. Als dat een Michelin is, dan een Michelin, anders een ander fabrikaat. In 2004 heeft de ADAC o.m. de RE720 en de Michelin Exalto2 getest en die kwamen er beide als testwinnaar uit. Je koopt met beide geen kat in de zak.
In mijn geval had Michelin niet meer de banden die bij mijn auto pasten (sportiever karakter dus Pilot Exalto2 of Sport in 205/60/15).
De 720’s zijn mij heel goed bevallen, goede waterafvoer, allround prettig en een redelijk stevige bandwang. Het enige minpunt is het toegenomen bandenrumoer bij stedelijke snelheden, zeg rond de 50 km/u. Een Primacy is dan zeker stiller.M.i. is de 720 wel een aanrader.
Mijn referentiekader betreft natuurlijk wel een middenklasser van 1400 kilo en niet een hot-hatch van 900 kilo. Ik weet ook niet welke Michelins je nu hebt en in welke maat. Goede natweereigenschappen van een band worden niet geholpen als je 195’s of breder onder een lichte Saxo hebt.
Echter, de 720 is voor zover ik weet uit productie gegaan. Controleer daarom de DOT datum (4 cijferig) en zorg dat je niet te oude banden in de maag gesplitst krijgt.
Ik weet ook niet welke Michelins je nu hebt en in welke maat.
Bedankt voor de goede info.
Ik heb nu de Michelin’s Energie 185-55-14/80H eronder liggen. Ik maak veel snelwegkilometers.
OK, ik had verwacht dat er SX-GT’s of Exalto’s type 1 waren gemonteerd.
De 720’s zijn wel een stukje stugger dan Energy’s, en je haalt ook ietwat minder kilometers (0,5 tot 1) uit een liter brandstof. Gebrek aan grip (voor zover nu het geval) zul je niet meer hebben.
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Bridgestone banden
Dat zijn zeker hele goede banden die in diverse testen goed uit de bus kwamen! Ik heb op de voorganger, Turanza, gereden en de grip was fenomenaal.
Check ook deze site eens: http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/bridgestone/potenza_re_720/index.html
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de Bridgestone banden er vorige week onder laten leggen. Ben tot nu toe heel erg tevreden. Grip is inderdaad zeer goed, heb namelijk in behoorlijke hoosbuien moeten rijden. Ik heb nu ongeveer 200 km gereden.
Yellow schreef:brian piet schreef:kan maar onder een citroen hoord natuurlijk michelin
Ik heb er nu Michelin’s onderliggen, maar ik hoorde dat de Bridgestones veel beter waren op nat wegdek.
Michelin’s 100 euro incl. omleggen en balanceren en Bridgestones 80 euro incl. Dus dat scheelt ff 20 euro per band en ik moet er 4 hebben.
kijk ook eens naar dunlop sport 01, heb ik goede ervaring mee, en hebben zeer goede grip op nat wegdek. sturen ook als een scheermes.
Groet, Marco
msk69 schreef:Yellow schreef:brian piet schreef:kan maar onder een citroen hoord natuurlijk michelin
Michelin’s 100 euro incl. omleggen en balanceren en Bridgestones 80 euro incl. Dus dat scheelt ff 20 euro per band en ik moet er 4 hebben.kijk ook eens naar dunlop sport 01, heb ik goede ervaring mee, en hebben zeer goede grip op nat wegdek. sturen ook als een scheermes.
Gezien het laatste bericht van “yellow” is dit eentje in de ‘mosterd’-categorie ..
Yellow: zijn het de Potenza 720’s geworden of Turanza’s?
Gezien het laatste bericht van “yellow” is dit eentje in de ‘mosterd’-categorie ..
Yellow: zijn het de Potenza 720’s geworden of Turanza’s?
Het zijn de Potenza 720’s geworden. Perfecte band en ook nog een mooi profiel.